Fordomme om baby.dk??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.504 visninger
28 svar
0 synes godt om
8. februar 2011

fit_fys

Hej piger!

Jeg vil lige høre om der er andre der har oplevet "fordomme" om det at have en profil herinde eller andre gravide/baby sider på nettet?

Da jeg var gravid og diskuterede/snakkede om et emne om babyer og fortalte om noget jeg havde hørt herinde, kunne folk finde på at sige "ja, man skal jo ikke tro på alt man læser på nettet" og "Ja, fordi nogle folk siger det på nettet, så er det jo ikke ens betydende med at det er det samme for dig".

Det irriterede mig helt vildt!  Jeg ved da godt at fordi jeg læser om det at blive mor herinde, betyder det da ikke at det kommer til at være præcis det samme for mig! Eller fordi at nogle folk har købt nogle bestemte ting til baby, er det da ikke ens betydende med at jeg køber præcis det samme!

Jeg er rigtig glad for denne side, og jeg har haft rigtig meget nytte af jer skønne piger herinde og har, synes jeg selv, været god til at sortere i råd og kommentarer og bruge det jeg selv mente jeg kunne bruge...

Er der nogle af jer der har oplevet at folk har haft fordomme om baby.dk??

Tine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

Frøken J.

Det eneste der har været er min mor, og jeg kan godt følge hende. Hun synes det er SÅ ærgerligt, at jeg har svært ved at slappe af i min graviditet, fordi jeg har læst så meget om SA'er og MA'er herinde. Men det er måske mere fordi hun synes det er ærgerligt, at internettet i det hele taget kan give så meget nervøsitet, for da hun ventede mig var nettet ikke aktuelt, så hun skænkede da ikke SA'er eller MA'er en tanke, fordi det jo ikke lige var noget der blev talt så meget om..

Anmeld

8. februar 2011

morethanperfect

T.K. skriver:

Hej piger!

Jeg vil lige høre om der er andre der har oplevet "fordomme" om det at have en profil herinde eller andre gravide/baby sider på nettet?

Da jeg var gravid og diskuterede/snakkede om et emne om babyer og fortalte om noget jeg havde hørt herinde, kunne folk finde på at sige "ja, man skal jo ikke tro på alt man læser på nettet" og "Ja, fordi nogle folk siger det på nettet, så er det jo ikke ens betydende med at det er det samme for dig".

Det irriterede mig helt vildt!  Jeg ved da godt at fordi jeg læser om det at blive mor herinde, betyder det da ikke at det kommer til at være præcis det samme for mig! Eller fordi at nogle folk har købt nogle bestemte ting til baby, er det da ikke ens betydende med at jeg køber præcis det samme!

Jeg er rigtig glad for denne side, og jeg har haft rigtig meget nytte af jer skønne piger herinde og har, synes jeg selv, været god til at sortere i råd og kommentarer og bruge det jeg selv mente jeg kunne bruge...

Er der nogle af jer der har oplevet at folk har haft fordomme om baby.dk??

Tine

Jaaa , min svigermor havde fordomme om da Zafir skulle føde på live tv , og sad og sagde : Hun gør det da kun for og få opmærksomhed osv .. Vi havde en meget lang diskussion om det , og jeg fortalte hende at jeg faktisk var gal over hun sagde sådan noget , når hun ikke kender hende ... 

Anmeld

8. februar 2011

fit_fys

morethanperfect skriver:

Jaaa , min svigermor havde fordomme om da Zafir skulle føde på live tv , og sad og sagde : Hun gør det da kun for og få opmærksomhed osv .. Vi havde en meget lang diskussion om det , og jeg fortalte hende at jeg faktisk var gal over hun sagde sådan noget , når hun ikke kender hende ... 

Ja, den har jeg også hørt!

Jeg synes det var vildt flot af Zafir at hun fødte på live tv, og hvis folk har et problem kan de da holde mund!

Anmeld

8. februar 2011

Mi

Det jeg oplever er at nogle syntes at det er dybt åndsvagt at bruge tid på at sidde og "tale" med folk man slet ikke kender. Men jeg syntes nu at det er meget hyggeligt

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

8. februar 2011

Lou87

Haha gider slet ikk tage mig af hvad folk mener..
Men kender godt de kommentare

Og har også fået den der i hovedet: (flere tøser sidder sammen, tre af os har børn)
"ej seriøst - er jeg den ENESTE der bare ikk er så moderne og har tiden til og sidde på sådan nogle forums!?"
´
Griner hver gang jeg tænker på det og synes det er så sjovt..
Der er da intet moderne over internettet mere og det med og ha tiden er vel og prioritere ?.. jeg sidder her som regel kun i hendes middagssøvn og om aftenen når hun er lagt i seng, eller kæresten tager lidt over. Der læser den umoderne jo så sikkert bare en bog eller andet.. Kan ikk se forskellen - det jo bare forskellige interesser ?

Og ja - elsker også denne side

Anmeld

8. februar 2011

AnneBJ

Ork ja!

Hele min familie synes vist det er noget værre pjat. En dag ringede jeg og spurgte min mor til råds ang. madras til tremmesengen. Hun fortalte hvad vi havde haft som børn, og hvorfor hun mente det var helt fint. Og sluttede så med følgende kommentar: "men hvis du spørg på baby forummet får du nok at vide du skal købe noget økologisk, åndbart, astmatestet osv. til en bondegård. Så mange penge havde vi bare ikke dengang vi fik børn..."

FOrsøgte at forklare hende, at jeg jo netop ringede og fik hendes råd, fordi de madrasser mine brødre havde synes jeg er helt fine, så ville bare gerne vide hvad det var for nogle. Tror nok, at hun tror, at alt hvad man læser sig til i dag, skal være så "rigtigt" som muligt.

Det mener jeg er helt personlige valg, fx vælger JEG som kommende mor, at jeg ikke vil bruge en babybjørn bæresele, men derimod vil have en slynge. Så spørg jeg Jer herinde til råds, fordi der er mange der har erfaringer, og erfaringerne er nyere end dem min mor har, i øvrigt med netop BB selen. Om hun har forstået pointen, og at det her forum ikke gør hende mindre værd/uundværlig ved jeg ikke, men jeg forsøger... 

Anmeld

8. februar 2011

morethanperfect

T.K. skriver:

Ja, den har jeg også hørt!

Jeg synes det var vildt flot af Zafir at hun fødte på live tv, og hvis folk har et problem kan de da holde mund!

JA ! 

Jeg gik og var småsur på hende længe efter (Jeg er en person der tager meget let på tingene, og blir sur over ingenting) , og hun forstod ikke jeg kunne være irriteret over sådan noget . Hmf . Svigermødre engang i mellem

Anmeld

8. februar 2011

Lou87

MarianneSonne skriver:

Det jeg oplever er at nogle syntes at det er dybt åndsvagt at bruge tid på at sidde og "tale" med folk man slet ikke kender. Men jeg syntes nu at det er meget hyggeligt

Marianne

www.stjerneleg.dk

det er da så hyggeligt!
og man får jo gode råd, et grin osv..
nogle gange får man jo måske også nye bekendtskaber

Anmeld

8. februar 2011

AnneBJ

Secrets skriver:

Det eneste der har været er min mor, og jeg kan godt følge hende. Hun synes det er SÅ ærgerligt, at jeg har svært ved at slappe af i min graviditet, fordi jeg har læst så meget om SA'er og MA'er herinde. Men det er måske mere fordi hun synes det er ærgerligt, at internettet i det hele taget kan give så meget nervøsitet, for da hun ventede mig var nettet ikke aktuelt, så hun skænkede da ikke SA'er eller MA'er en tanke, fordi det jo ikke lige var noget der blev talt så meget om..

Sådan har min mor også udtrykt sig, men sådan har jeg det også selv... Man skal passe på med at google den mindste ting sammen med graviditet, for så bliver man nervøs... den mulighed havde vores forældre ikke...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.