Hurtig hjælp - sure opstød :s

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2011

Suzie-Q

SussieThyssen skriver:

Mælk er også noget af det værste du kan drikke...det er syre ned til syre.
Drik kamillete..det dæmper mavesyren, og spis nogle kiks..evt revent æble.

Kærligst
Sussie

Revet æble er da meget mere surt end mælk, desuden er mælkesyre jo en helt anden slags syre end man har i maven..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

Suzie-Q

Anjamichell skriver:

Det lyder helt dumt men skrællet agurk!!

Og saltlakrids ta'r kvalmen Tro mig

Hmm agurk... tror sgu ikke, jeg kan få det ned :/

Har så voldsomme problemer med kvalme, så det er svært at få ret meget ned. Hvis bare saltlakrids hjalp.. intet hjælper, så er desværre en af dem, der må på hospitalet og blive "fyldt op".

Anmeld

8. februar 2011

Suzie-Q

FrkT skriver:

Har du natron? For så er det bare det allerbedste middel... du skal bare tage et glas vand og så tilsætte 1 tsk natron +/- og så røre det ud i, og så drikke det. Det smager af H til, men allerede efter ca. 15 minutter hjælper det virkelig!

Hmm.. jeg har natron, men det lyder altså lidt voldsomt, er du sikker på, det er godt for maven? Har i forejen moooonster kvalme, så må virkelig passe på, hvad jeg kommer i den.

Anmeld

8. februar 2011

millesofie

SussieThyssen skriver:

Mælk er også noget af det værste du kan drikke...det er syre ned til syre.
Drik kamillete..det dæmper mavesyren, og spis nogle kiks..evt revent æble.

Kærligst
Sussie

ej grineren det var lige det jeg ville anbefale det tog altid min kvalme og sure opstød i min graviditet

godt jeg lige læste hele indlæget

Anmeld

8. februar 2011

meem

Mandler

Bare en 5-6 stykker...

Tyg dem godt inden du sluger dem og så vent 5 min. det ligger en dæmper på mavesyren

Anmeld

8. februar 2011

FrkT

Suzie-Q skriver:

Hmm.. jeg har natron, men det lyder altså lidt voldsomt, er du sikker på, det er godt for maven? Har i forejen moooonster kvalme, så må virkelig passe på, hvad jeg kommer i den.

Bare rolig, det er harmløst.... smagen er hæslig, men bare drik et ekstra glas vand bagefter uden det i, så tager det smagen. Og det virker virkelig, så syntes du skulle prøve det. Det har hjulpet mig hver eneste gang jeg har haft det....

Anmeld

8. februar 2011

SussieThyssen

Suzie-Q skriver:

Revet æble er da meget mere surt end mælk, desuden er mælkesyre jo en helt anden slags syre end man har i maven..?

Syre er syre..det man skal dulme med er base eller kalk.
Så mælkesyre er lige så slemt som den syre du har i maven. Det kan godt være det umiddelbart dulmer, men det er kalken og fedtet i mælken der virker dulmene, men når det så kommer ned i syren i maven, så skiller mælken og deler sig..og..så er der mere syre, dernede.

Revne æbler virker ofte godt på en sur mave idet fibrene i æblet absorberer syren og giver maven noget at arbejde med, sådan at syren nedsættes.
Og æbler er rent faktisk ikke nær så syreholddige som mælk..men naturligvis skal du ikke spise grønne eller umodne æbler.
jeg snakker om modne og helt almindelige æbler.

Anmeld

8. februar 2011

SussieThyssen

Fisenberg skriver:

ej grineren det var lige det jeg ville anbefale det tog altid min kvalme og sure opstød i min graviditet

godt jeg lige læste hele indlæget

Nemlig..også hos mig

Anmeld

8. februar 2011

anjamichell@gmail.com

Link... fra apoteket.. de røde... de smager grimt synes jeg.. nogle synes de smager godt... de smager af pebermynte... men jeg si'r dig at de hjælper helt vildt... og lakridsbolcher.. Bare sut på dem og ha' dem liggende i munden..

Anmeld

8. februar 2011

Suzie-Q

SussieThyssen skriver:

Syre er syre..det man skal dulme med er base eller kalk.
Så mælkesyre er lige så slemt som den syre du har i maven. Det kan godt være det umiddelbart dulmer, men det er kalken og fedtet i mælken der virker dulmene, men når det så kommer ned i syren i maven, så skiller mælken og deler sig..og..så er der mere syre, dernede.

Revne æbler virker ofte godt på en sur mave idet fibrene i æblet absorberer syren og giver maven noget at arbejde med, sådan at syren nedsættes.
Og æbler er rent faktisk ikke nær så syreholddige som mælk..men naturligvis skal du ikke spise grønne eller umodne æbler.
jeg snakker om modne og helt almindelige æbler.

Okay, tak for råd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.