Den barnedåb driver mig til vanvid!!!
Der er så meget BØVL!!
Kort fortalt (ja ja ved godt det ikke er min stærke side
) så er Mikkels søstre væk på ferie til USA fra søndag d. 17/4 og yderligere 2 søndage frem. Da dåbskjolen i min familie er over 100 år gammel så er den for det første meget lille i størrelsen og for det andet meget tynd og mør.
Derfor skal barnedåben altså være senest d. 10/4, da Bimmeren umuligt vil kunne passe dåbskjolen efter at søstrene er tilbage, dvs. førstkommende søndag, d. 8/5.
MEEEEN, det super hyggelige og fine medborgerhus overfor vores kirke kan kun d. 10/4 og ikke d. 3/4. Og den kok der skal lave maden (en vi kender) kan kun d. 3/4 og ikke d. 10/4. Søndagen før, d. 27/3, kan vi ikke og søndagen før det er der næsten kun en måned til og det er altså liiiige kort tid nok! Så havde vi overvejet Himmelbjerget men der er lukket indtil 15/4. VI havde også tænkt på en tur med Hjelen inkl. frokost, men de åbner først d. 22/4.
Vi kan IKKE være herhjemme. Vi bliver 29 voksne og 9 børn og det vil ikke være hyggeligt for nogen at proppe alle ind i vores hjem. Jeg synes ikke vi er nok til et almindeligt forsamlingshus, da det jo så ville blive helt tomt.
ØØØØV. Jeg vil vil vil vil have "vores" kirke, "vores" hyggelige medborgerhus og "vores" kok. Det er så træls at det ikke kan lade sig gøre. Jeg er IKKE villig til at gå på kompromis mht dåbskjolen. Både Kirstine og jeg (og ja...alle i vores familie) er døbt i den kjole og det skal Bimmeren bare også. Alt andet ville være helt forkert.
Så nu leder vi efter noget andet. Vi har prøvet at høre med Restaurant Lyngdal i Ry. Det er hyggeligt og ikke sådan aaalt for dyrt. Ellers så må vi se om vi kan finde en kogekone eller noget der vil lave mad d. 10/4. Vi skal have Brunch, så jeg synes ikke det skal være dinner transportable, da jeg ikke kan forestille mig noget mere lunkent og trælst end 4 timer (eller gud forbyde det) en dag gammelt rør æg og pandekager! Gudstjenesten er allerede kl. 9, så vi ville jo være klar til at spise kl. 10.30!
Nå. Nok galde herfra.
Har i nogle pragtfulde ideer til et idyllisk og hyggeligt sted vi kan holde barnedåb i max. ca 25 min.s kørsel fra Horsens, gerne hvor de store børn kan gå ud og lege alene udenfor? Eller måske fif til pragtfuld kogekone/kok der vil komme og lave lækker brunch d. 10/4?
Knus frustreret Ditte, der NÆGTER at give sig så meget som en tomme, og derfor ikke rigtigt kommer nogen vegne