At være dagplejemor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2008

Pia.

[citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Miamaja skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]PiaR skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Miamaja skriver:[/småt][/f] Ja, det lyder godt nok hårdt alligevel selvom man er hjemme - det er jo en lang dag at skulle aktivere så mange børn. så hatten af, for jer ;)jeg troede det var 3 børn man havde som dagplejemor men det er nok år tilbage.[/citat] Ja for nogle år siden var der både 3 og 4 børns kontrakt... Nogen dage er der drøn på andre dage er stille og rolige... ind imellem er der jo også et barn eller to der har en fridag, så er der mulighed for at lave lidt andet... :o) Knus Pia, som har 5 børn fortiden, men to der holder fridag i morgen...[/citat] gudskelov for det:)) du må trænge til en pause nu og da. Synes faktisk det er lige lidt for meget af kommunerne presser dagplejere med op til 5 børn. jeg kan slet ikke forestille mig at gå tur alene med 5 børn under 3 år:'( så skal man da være noget af en super woman for at holde styr på dem alle sammen:))[/citat] Det er MANGE gange nemmere at passe andres børn end egne børn...sådan er det bare og heldigvis, ellers var der nok ikke mange der gad arbejde med børn[/citat] Ja det er rigtigt, det er lidt sjovt at se hvordan børnene kan ændre sig lige så snart far og mor kommer ind af døren... :) - sådan er det jo også for os andre når vi henter i børnehaven m.m så viser børnene sig jo lige fra deres smukkeste side ind imellem ;)... KNUS PIA.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2008

twinboys

[citat][f][småt]PiaR skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Miamaja skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]PiaR skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Miamaja skriver:[/småt][/f] Ja, det lyder godt nok hårdt alligevel selvom man er hjemme - det er jo en lang dag at skulle aktivere så mange børn. så hatten af, for jer ;)jeg troede det var 3 børn man havde som dagplejemor men det er nok år tilbage.[/citat] Ja for nogle år siden var der både 3 og 4 børns kontrakt... Nogen dage er der drøn på andre dage er stille og rolige... ind imellem er der jo også et barn eller to der har en fridag, så er der mulighed for at lave lidt andet... :o) Knus Pia, som har 5 børn fortiden, men to der holder fridag i morgen...[/citat] gudskelov for det:)) du må trænge til en pause nu og da. Synes faktisk det er lige lidt for meget af kommunerne presser dagplejere med op til 5 børn. jeg kan slet ikke forestille mig at gå tur alene med 5 børn under 3 år:'( så skal man da være noget af en super woman for at holde styr på dem alle sammen:))[/citat] Det er MANGE gange nemmere at passe andres børn end egne børn...sådan er det bare og heldigvis, ellers var der nok ikke mange der gad arbejde med børn[/citat] Ja det er rigtigt, det er lidt sjovt at se hvordan børnene kan ændre sig lige så snart far og mor kommer ind af døren... :) - sådan er det jo også for os andre når vi henter i børnehaven m.m så viser børnene sig jo lige fra deres smukkeste side ind imellem ;)... KNUS PIA.[/citat] Thi hi det er så sandt så sandt... Majbritt(H)

Anmeld

25. september 2008

Honningblomst

[citat][f][småt]PiaR skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Miamaja skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]PiaR skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Miamaja skriver:[/småt][/f] Ja, det lyder godt nok hårdt alligevel selvom man er hjemme - det er jo en lang dag at skulle aktivere så mange børn. så hatten af, for jer ;)jeg troede det var 3 børn man havde som dagplejemor men det er nok år tilbage.[/citat] Ja for nogle år siden var der både 3 og 4 børns kontrakt... Nogen dage er der drøn på andre dage er stille og rolige... ind imellem er der jo også et barn eller to der har en fridag, så er der mulighed for at lave lidt andet... :o) Knus Pia, som har 5 børn fortiden, men to der holder fridag i morgen...[/citat] gudskelov for det:)) du må trænge til en pause nu og da. Synes faktisk det er lige lidt for meget af kommunerne presser dagplejere med op til 5 børn. jeg kan slet ikke forestille mig at gå tur alene med 5 børn under 3 år:'( så skal man da være noget af en super woman for at holde styr på dem alle sammen:))[/citat] Det er MANGE gange nemmere at passe andres børn end egne børn...sådan er det bare og heldigvis, ellers var der nok ikke mange der gad arbejde med børn[/citat] Ja det er rigtigt, det er lidt sjovt at se hvordan børnene kan ændre sig lige så snart far og mor kommer ind af døren... :) - sådan er det jo også for os andre når vi henter i børnehaven m.m så viser børnene sig jo lige fra deres smukkeste side ind imellem ;)... KNUS PIA.[/citat] Det er klart...mor og far er tryghed og der kan man være som man vil og har brug for og være elsket ubetinget...puha, de har lange dage væk fra forældre, så jeg forstår godt der er mange der reagerer. Knus Eva, med lille søn som ESKER sin børnehave...heldt vildt, at se...(L)

Anmeld

25. september 2008

Miamaja

[citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]PiaR skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Miamaja skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]PiaR skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Miamaja skriver:[/småt][/f] Ja, det lyder godt nok hårdt alligevel selvom man er hjemme - det er jo en lang dag at skulle aktivere så mange børn. så hatten af, for jer ;)jeg troede det var 3 børn man havde som dagplejemor men det er nok år tilbage.[/citat] Ja for nogle år siden var der både 3 og 4 børns kontrakt... Nogen dage er der drøn på andre dage er stille og rolige... ind imellem er der jo også et barn eller to der har en fridag, så er der mulighed for at lave lidt andet... :o) Knus Pia, som har 5 børn fortiden, men to der holder fridag i morgen...[/citat] gudskelov for det:)) du må trænge til en pause nu og da. Synes faktisk det er lige lidt for meget af kommunerne presser dagplejere med op til 5 børn. jeg kan slet ikke forestille mig at gå tur alene med 5 børn under 3 år:'( så skal man da være noget af en super woman for at holde styr på dem alle sammen:))[/citat] Det er MANGE gange nemmere at passe andres børn end egne børn...sådan er det bare og heldigvis, ellers var der nok ikke mange der gad arbejde med børn[/citat] Ja det er rigtigt, det er lidt sjovt at se hvordan børnene kan ændre sig lige så snart far og mor kommer ind af døren... :) - sådan er det jo også for os andre når vi henter i børnehaven m.m så viser børnene sig jo lige fra deres smukkeste side ind imellem ;)... KNUS PIA.[/citat] Det er klart...mor og far er tryghed og der kan man være som man vil og har brug for og være elsket ubetinget...puha, de har lange dage væk fra forældre, så jeg forstår godt der er mange der reagerer. Knus Eva, med lille søn som ESKER sin børnehave...heldt vildt, at se...(L)[/citat] Hvor dejligt han er glad for det:)) håber også min bliver det når han kommer i børnehave. lige nu er han i vuggestue 1-2 dage om ugen bare for at lege med andre end moar, og det eeeelsker han:D

Anmeld

25. september 2008

Honningblomst

[citat][f][småt]Miamaja skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]PiaR skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Miamaja skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]PiaR skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Miamaja skriver:[/småt][/f] Ja, det lyder godt nok hårdt alligevel selvom man er hjemme - det er jo en lang dag at skulle aktivere så mange børn. så hatten af, for jer ;)jeg troede det var 3 børn man havde som dagplejemor men det er nok år tilbage.[/citat] Ja for nogle år siden var der både 3 og 4 børns kontrakt... Nogen dage er der drøn på andre dage er stille og rolige... ind imellem er der jo også et barn eller to der har en fridag, så er der mulighed for at lave lidt andet... :o) Knus Pia, som har 5 børn fortiden, men to der holder fridag i morgen...[/citat] gudskelov for det:)) du må trænge til en pause nu og da. Synes faktisk det er lige lidt for meget af kommunerne presser dagplejere med op til 5 børn. jeg kan slet ikke forestille mig at gå tur alene med 5 børn under 3 år:'( så skal man da være noget af en super woman for at holde styr på dem alle sammen:))[/citat] Det er MANGE gange nemmere at passe andres børn end egne børn...sådan er det bare og heldigvis, ellers var der nok ikke mange der gad arbejde med børn[/citat] Ja det er rigtigt, det er lidt sjovt at se hvordan børnene kan ændre sig lige så snart far og mor kommer ind af døren... :) - sådan er det jo også for os andre når vi henter i børnehaven m.m så viser børnene sig jo lige fra deres smukkeste side ind imellem ;)... KNUS PIA.[/citat] Det er klart...mor og far er tryghed og der kan man være som man vil og har brug for og være elsket ubetinget...puha, de har lange dage væk fra forældre, så jeg forstår godt der er mange der reagerer. Knus Eva, med lille søn som ESKER sin børnehave...heldt vildt, at se...(L)[/citat] Hvor dejligt han er glad for det:)) håber også min bliver det når han kommer i børnehave. lige nu er han i vuggestue 1-2 dage om ugen bare for at lege med andre end moar, og det eeeelsker han:D[/citat] Ja, det er fantastisk, intet mindre...de to store har aldrig været så glade for det, men Konrad er det virkelig og så har han jo også sin bror dernede...men det gør det hele meget nemmere, når jeg afleverer to glade børn..(L) Knus..

Anmeld

25. september 2008

Miamaja

[citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Miamaja skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]PiaR skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Miamaja skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]PiaR skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Miamaja skriver:[/småt][/f] Ja, det lyder godt nok hårdt alligevel selvom man er hjemme - det er jo en lang dag at skulle aktivere så mange børn. så hatten af, for jer ;)jeg troede det var 3 børn man havde som dagplejemor men det er nok år tilbage.[/citat] Ja for nogle år siden var der både 3 og 4 børns kontrakt... Nogen dage er der drøn på andre dage er stille og rolige... ind imellem er der jo også et barn eller to der har en fridag, så er der mulighed for at lave lidt andet... :o) Knus Pia, som har 5 børn fortiden, men to der holder fridag i morgen...[/citat] gudskelov for det:)) du må trænge til en pause nu og da. Synes faktisk det er lige lidt for meget af kommunerne presser dagplejere med op til 5 børn. jeg kan slet ikke forestille mig at gå tur alene med 5 børn under 3 år:'( så skal man da være noget af en super woman for at holde styr på dem alle sammen:))[/citat] Det er MANGE gange nemmere at passe andres børn end egne børn...sådan er det bare og heldigvis, ellers var der nok ikke mange der gad arbejde med børn[/citat] Ja det er rigtigt, det er lidt sjovt at se hvordan børnene kan ændre sig lige så snart far og mor kommer ind af døren... :) - sådan er det jo også for os andre når vi henter i børnehaven m.m så viser børnene sig jo lige fra deres smukkeste side ind imellem ;)... KNUS PIA.[/citat] Det er klart...mor og far er tryghed og der kan man være som man vil og har brug for og være elsket ubetinget...puha, de har lange dage væk fra forældre, så jeg forstår godt der er mange der reagerer. Knus Eva, med lille søn som ESKER sin børnehave...heldt vildt, at se...(L)[/citat] Hvor dejligt han er glad for det:)) håber også min bliver det når han kommer i børnehave. lige nu er han i vuggestue 1-2 dage om ugen bare for at lege med andre end moar, og det eeeelsker han:D[/citat] Ja, det er fantastisk, intet mindre...de to store har aldrig været så glade for det, men Konrad er det virkelig og så har han jo også sin bror dernede...men det gør det hele meget nemmere, når jeg afleverer to glade børn..(L) Knus..[/citat] jeg må sige at jeg er vild med navnet konrad... - det er bare SÅ sødt men også unique. må lige høre..hvordan fandt du frem til det navn?

Anmeld

25. september 2008

Honningblomst

[citat][f][småt]Miamaja skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Miamaja skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]PiaR skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Miamaja skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]PiaR skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Miamaja skriver:[/småt][/f] Ja, det lyder godt nok hårdt alligevel selvom man er hjemme - det er jo en lang dag at skulle aktivere så mange børn. så hatten af, for jer ;)jeg troede det var 3 børn man havde som dagplejemor men det er nok år tilbage.[/citat] Ja for nogle år siden var der både 3 og 4 børns kontrakt... Nogen dage er der drøn på andre dage er stille og rolige... ind imellem er der jo også et barn eller to der har en fridag, så er der mulighed for at lave lidt andet... :o) Knus Pia, som har 5 børn fortiden, men to der holder fridag i morgen...[/citat] gudskelov for det:)) du må trænge til en pause nu og da. Synes faktisk det er lige lidt for meget af kommunerne presser dagplejere med op til 5 børn. jeg kan slet ikke forestille mig at gå tur alene med 5 børn under 3 år:'( så skal man da være noget af en super woman for at holde styr på dem alle sammen:))[/citat] Det er MANGE gange nemmere at passe andres børn end egne børn...sådan er det bare og heldigvis, ellers var der nok ikke mange der gad arbejde med børn[/citat] Ja det er rigtigt, det er lidt sjovt at se hvordan børnene kan ændre sig lige så snart far og mor kommer ind af døren... :) - sådan er det jo også for os andre når vi henter i børnehaven m.m så viser børnene sig jo lige fra deres smukkeste side ind imellem ;)... KNUS PIA.[/citat] Det er klart...mor og far er tryghed og der kan man være som man vil og har brug for og være elsket ubetinget...puha, de har lange dage væk fra forældre, så jeg forstår godt der er mange der reagerer. Knus Eva, med lille søn som ESKER sin børnehave...heldt vildt, at se...(L)[/citat] Hvor dejligt han er glad for det:)) håber også min bliver det når han kommer i børnehave. lige nu er han i vuggestue 1-2 dage om ugen bare for at lege med andre end moar, og det eeeelsker han:D[/citat] Ja, det er fantastisk, intet mindre...de to store har aldrig været så glade for det, men Konrad er det virkelig og så har han jo også sin bror dernede...men det gør det hele meget nemmere, når jeg afleverer to glade børn..(L) Knus..[/citat] jeg må sige at jeg er vild med navnet konrad... - det er bare SÅ sødt men også unique. må lige høre..hvordan fandt du frem til det navn?[/citat] Tak for det...(L) Jamen, jeg tror bare vi tæskede igennem alle navnebøger, vi havde svært ved at blive enige og vi var først helt enige da Konrad var 4 mdr. Hans far var til Villads og William...men heldigivis blev det alligevel det jeg var vild med...nemlig Konrad...(L)(L)

Anmeld

26. september 2008

twinboys

[citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Miamaja skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Miamaja skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]PiaR skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Miamaja skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]PiaR skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Miamaja skriver:[/småt][/f] Ja, det lyder godt nok hårdt alligevel selvom man er hjemme - det er jo en lang dag at skulle aktivere så mange børn. så hatten af, for jer ;)jeg troede det var 3 børn man havde som dagplejemor men det er nok år tilbage.[/citat] Ja for nogle år siden var der både 3 og 4 børns kontrakt... Nogen dage er der drøn på andre dage er stille og rolige... ind imellem er der jo også et barn eller to der har en fridag, så er der mulighed for at lave lidt andet... :o) Knus Pia, som har 5 børn fortiden, men to der holder fridag i morgen...[/citat] gudskelov for det:)) du må trænge til en pause nu og da. Synes faktisk det er lige lidt for meget af kommunerne presser dagplejere med op til 5 børn. jeg kan slet ikke forestille mig at gå tur alene med 5 børn under 3 år:'( så skal man da være noget af en super woman for at holde styr på dem alle sammen:))[/citat] Det er MANGE gange nemmere at passe andres børn end egne børn...sådan er det bare og heldigvis, ellers var der nok ikke mange der gad arbejde med børn[/citat] Ja det er rigtigt, det er lidt sjovt at se hvordan børnene kan ændre sig lige så snart far og mor kommer ind af døren... :) - sådan er det jo også for os andre når vi henter i børnehaven m.m så viser børnene sig jo lige fra deres smukkeste side ind imellem ;)... KNUS PIA.[/citat] Det er klart...mor og far er tryghed og der kan man være som man vil og har brug for og være elsket ubetinget...puha, de har lange dage væk fra forældre, så jeg forstår godt der er mange der reagerer. Knus Eva, med lille søn som ESKER sin børnehave...heldt vildt, at se...(L)[/citat] Hvor dejligt han er glad for det:)) håber også min bliver det når han kommer i børnehave. lige nu er han i vuggestue 1-2 dage om ugen bare for at lege med andre end moar, og det eeeelsker han:D[/citat] Ja, det er fantastisk, intet mindre...de to store har aldrig været så glade for det, men Konrad er det virkelig og så har han jo også sin bror dernede...men det gør det hele meget nemmere, når jeg afleverer to glade børn..(L) Knus..[/citat] jeg må sige at jeg er vild med navnet konrad... - det er bare SÅ sødt men også unique. må lige høre..hvordan fandt du frem til det navn?[/citat] Tak for det...(L) Jamen, jeg tror bare vi tæskede igennem alle navnebøger, vi havde svært ved at blive enige og vi var først helt enige da Konrad var 4 mdr. Hans far var til Villads og William...men heldigivis blev det alligevel det jeg var vild med...nemlig Konrad...(L)(L)[/citat] Det er også bare så kært og anderledes navn... På det tidspunkt, vi valgte Oliver & Alexander var der ingen vi havde hørt der hed det, men idag er der mange der vælger disse navne også...(L) Ønsker dig en dejlig dag... :) Majbritt(H)

Anmeld

26. september 2008

Skovurt

Er ikke selv dagplejer, men har en søn der går i dagpleje :D

- Og ville bare lige tilføje at såvidt jeg fik snakket med vores dagplejemor om, så har dagplejerene i københavns kommune "kun" 3 børn; Det var (såvidt hun vidste) en regel der blev lavet, da rigtig mange dagplejere her bor i lejlighed, og der skulle være plads til det hele :D - de er jo så godkendt til et gæstebarn også.

Anette

Anmeld

26. september 2008

finkedinke

Jeg vil da også lige sige noget:D
Jeg elsker at snakke om dagplejen forhåbentlig udrydde fordomme og måske endda indfange nye folk til vores dejlige arbejde.

Min dag og arbejdstid ligner de andres, så den vil jeg ikke skrive om. Men jeg vil skrive om hvad der er så godt at jeg bliver hængende og hvad der måske om 10 år gør at jeg ikke gider mere.

Ulemperne er i virkeligheden slet ikke forbundet med dagplejebørnene. Men med omstændigheder "uden om" børnene.
Det er bl.a. at man åbner sit hjem for fremmede der nogen gange ikke kan respektere at de netop er i et privat hjem. Nogle forældre ringer lørdag eller søndag for at spørge om et eller andet ligegyldigt der godt kunne have ventet til mandag.
Min mand og mine egne børn regnes også for en del af dagplejen. Folk hilser på dem i brugsen, og forventer at min mand giver beskeder videre til mig.
Som dagplejer er man meget i fokus, alt hvad man siger og gør bliver set og noteret hos forældrene. Man skal veje sine ord for ikke at en bemærkning sagt i sjov skal gå og gnave hos forældrene hele weekenden.
At arbejde 48 timer om ugen er hårdt men det at man er hjemme gør at det ikke føles så hårdt. Desværre tror nogle forældre at det ikke betyder noget at de kommer for sent fordi vi netop er hjemme. De glemmer bare at jeg selv skal nå at hente mine børn. Jeg er ekstra presset fordi de har sat åbningstiderne ned i sfo og børnehave men ikke i dagplejen. Så det er kun lige at jeg kan nå det.
Udover de 48 timer med børn skal der gøres rent, pakkes tasker, vaskes sengetøj mm så vi lægger også en del fritid til.
Kommunen pålægger os flere og flere opgaver der skal laves mens børnene sover eller i legestuen. Uden at lønnen eller tiden følger med.

For nu at understrege at jeg er MEGET glad for arbejdet har jeg valgt at skrive det gode til sidst:
Det er så hyggeligt at være samme med børnene. Når dagen er slut er jeg træt og brugt men glad. Jeg føler jeg får meget igen. Jeg kan se resultater når vi arbejder med læreplanerne. Jeg kan se jeg gør en forskel. De første år i barnets liv er så vigtige, tænk at få lov til at være med til at sætte præg på de små mennesker.
Jeg bestemer selv min hverdag inden for de givne rammer, men friheden er ret stor. Jeg kan selv vælge hvordan jeg arbejder med læreplanerne, om jeg vil tage på tur eller blive hjemme. Har jeg hoved pine en dag tger vi bare en rolig dag jeg behøver ikke melde mig syg. Mine egne børn må gerne være i hjemmet når de er syge, bare de ikke går og hoster på dagplejebørnene;)

Mine egne børn lærer noget om mennesker og forskellige familieformer. Min store datter tager i skole med bussen fra morgenstunden, og kan komme tidligt hjem hvis hun vil. Hun kan være hjemme i efterårsferien selv om jeg er på arbejde, så går hun bare med i legestue osv.
Min yngste datter kan have en fridag fra børnehaven og deltage i dagplejen eller bare sidde i stuen foran tv.
Langt de fleste forældre er søde og rare og bestemt til at samarbejde med. En del forældre er også gode til at vise at de påskønner mit arbejde.

Lige inden jeg skrev det her læste jeg et indlæg på netbaby hvor en indlægsskriver skriver at hun ikke ville vælge dagpleje pga risikoen for overgreb eller for ikke at opdage et evt overgreb.
Jeg håber jo i sidste ende på at kunne udrydde fordomme om dagplejen for lige den fordom syntes jeg er grim.

Berith

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.