nogle der har prøve lykkepiller og

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2011

H+S Skjolgborg.

Maise skriver:

ok, ja altså lykkepiller(antidepressiva) fåes kun på recept.  Du kan da spørge din læge om antidepressiva kunne hjælpe dig alligevel, når du nu er ked af det, ligger i sengen. det kan hjælpe en til at være mere glad, samle tankerne, sove bedre, give lidt mere ro og lign. Men måske er det nogle ting i dit liv der påvirker dine diagnoser du har i den negative retning, som du burde få styr på, selvom det er nemmere sagt end gjort.

kh maise

så er det ikke det jeg skal have for det fik jeg det mere skidt af må snakke med lægen i morgen og prøve vitimin som en skrev..

Henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2011

Maise

Secrets skriver:

Når det er sagt skal en medicinsk behandling jo heller ikke igangsættes, med mindre der rent faktisk er et kemisk "problem" i hjernen. Vi har en del om det i biologisk psykologi på dette semester, og der er alt for mange læger der ordinerer det uden først at overveje, om problemerne kunne løses alene ved terapi. Det oplevede jeg selv for et år siden. Fik ordineret antidepressiver på et virkelig svagt grundlag, og jeg tog dem ikke. I stedet snakkede jeg med en psykolog og lagde min livsstil om, og så kom jeg helt ud af depressionen på egen hånd

Altså ikke for at sige, at trådstarter ikke skal have medicin, det kunne da godt lyde sådan Bare for at understrege medicin ikke altid er løsningen, men det er du nok også enig i

ja da, det er derfor jeg foreslår at hun reelt bliver "scoret"/undersøgt i det hele taget for at vurdere om der ligger en depression og gemmer sig blandt de andre diagnoser. Det er som du selv siger hyppigt at det er ting man bør ændre i sit liv, men det kommer an på om det er en svag, moderat eller stærk depression man har der som oftest afgør at det er en kombineret behandling. Så ja jeg er enig med dig.

Anmeld

7. februar 2011

Maise

Henriette.S.J skriver:

så er det ikke det jeg skal have for det fik jeg det mere skidt af må snakke med lægen i morgen og prøve vitimin som en skrev..

Henriette

JA spørg lægen hvad du skal gøre. D-vit mangel er et udbredt problem. og motion er rigtig godt også, hjælper virkelig meget.

Anmeld

8. februar 2011

iris-mor

Henriette.S.J skriver:

hej...

Jeg er i behandlingen osv har sygplejske på hver 14 dag læge efterhov piller efter behov og går i angst gruppe hver onsdag nu 12 gang i alt...

jeg har ikke som så dep.Men mindre meget om det pga alle de ting jeg har.....

Jeg har panik angst,agorafobi,social angst,generaliseret angst,

PTSD som betyder posttraumatisk stress og personlighedsforstrryelse..

Jeg må ringe til overlægen i morgen  så..

Øvøv...

troede man kunne købe prøve nået i håndkøb..

Henriette som er så ked..

Øv øv øv.

Seder dig lige en KÆMPE og håber lægen hjælper dig i morgen.

Anmeld

8. februar 2011

Pige2009

Henriette.S.J skriver:

er det godt + er det håndkøb??..

Nu har jeg prøve alle mulig piller igellem sygehuse og endet held inu...

Jeg er hved af gå til i dag har jeg ikke andet næsten ligge i seng stod dog op og hente den lille handle ind hjem og lave mad men har haft lyst til af heledagen er så træt af de her tur 1-2 gange om dagen eller 3....

Nogle god råd....

Henriette

Lykkepiller fås kun på recept, så det er ikke noget man bare sådan lige får, da de for mange er svære at komme af med igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.