Secrets skriver:
Når det er sagt skal en medicinsk behandling jo heller ikke igangsættes, med mindre der rent faktisk er et kemisk "problem" i hjernen. Vi har en del om det i biologisk psykologi på dette semester, og der er alt for mange læger der ordinerer det uden først at overveje, om problemerne kunne løses alene ved terapi. Det oplevede jeg selv for et år siden. Fik ordineret antidepressiver på et virkelig svagt grundlag, og jeg tog dem ikke. I stedet snakkede jeg med en psykolog og lagde min livsstil om, og så kom jeg helt ud af depressionen på egen hånd 
Altså ikke for at sige, at trådstarter ikke skal have medicin, det kunne da godt lyde sådan
Bare for at understrege medicin ikke altid er løsningen, men det er du nok også enig i 
ja da, det er derfor jeg foreslår at hun reelt bliver "scoret"/undersøgt i det hele taget for at vurdere om der ligger en depression og gemmer sig blandt de andre diagnoser. Det er som du selv siger hyppigt at det er ting man bør ændre i sit liv, men det kommer an på om det er en svag, moderat eller stærk depression man har der som oftest afgør at det er en kombineret behandling. Så ja jeg er enig med dig.
Anmeld