nogle der har prøve lykkepiller og

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.789 visninger
24 svar
0 synes godt om
7. februar 2011

H+S Skjolgborg.

er det godt + er det håndkøb??..

Nu har jeg prøve alle mulig piller igellem sygehuse og endet held inu...

Jeg er hved af gå til i dag har jeg ikke andet næsten ligge i seng stod dog op og hente den lille handle ind hjem og lave mad men har haft lyst til af tude heledagen er så træt af de her tur 1-2 gange om dagen eller 3....

Nogle god råd....

Henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2011

helora

Lykkepiller skal ordineres af din læge eller af en psykiater. Så du kan ikke få dem i håndkøb men på recept. Du burde først og fremmest tale med din læge om, hvordan du har det. Hvis lægen mener du har en depression vil han/hun formentlig henvise dig til psykiater.

Jeg har ikke selv prøvet lykkepiller men har i mit arbejde at gøre med mange der får dem.

Håber du får den hjælp du har brug for

Anmeld

7. februar 2011

Nenus

Henriette.S.J skriver:

er det godt + er det håndkøb??..

Nu har jeg prøve alle mulig piller igellem sygehuse og endet held inu...

Jeg er hved af gå til i dag har jeg ikke andet næsten ligge i seng stod dog op og hente den lille handle ind hjem og lave mad men har haft lyst til af tude heledagen er så træt af de her tur 1-2 gange om dagen eller 3....

Nogle god råd....

Henriette

Et råd jeg fulgte i sommers, og jeg egentlig også burde følge nu..

Motionér! Det hjælper så gevaldigt på at få tankerne på noget andet, og får dig også i bedre humør..

Det hjælper bedre på mig, end de piller jeg får..

Anmeld

7. februar 2011

iris-mor

Jeg motionerer 3 gange om ugen, og spiser den lave dosis af fontex.

Jeg har tendens til depression - hvis man kan formulere det sådan. Men har haft en dep. for et par år siden, og når jeg er under stress eller det er mørkt udenfor og mit energiniveau sættes ned kommer de dumme tanker.

Det tager godt 3 uger før de virker, man bliver bestemt ikke lykkelig, men det er lykken efterfølgende at kunne se det gode hved livet og hverdagen.

ida

Anmeld

7. februar 2011

Nenus

iris-mor skriver:

Jeg motionerer 3 gange om ugen, og spiser den lave dosis af fontex.

Jeg har tendens til depression - hvis man kan formulere det sådan. Men har haft en dep. for et par år siden, og når jeg er under stress eller det er mørkt udenfor og mit energiniveau sættes ned kommer de dumme tanker.

Det tager godt 3 uger før de virker, man bliver bestemt ikke lykkelig, men det er lykken efterfølgende at kunne se det gode hved livet og hverdagen.

ida

har du prøvet at tage D-vitamin?

- min læge har lige ordineret det til mig pga. træthed netop på grund af mørket. hvilket jo også gør at man har nemmere til stress og depression. du skal bare gå på apoteket og købe en dåse D-vitamin 25 mikrogram og tage 2 dagligt. han sagde til mig, at det giver han riigtig mange i denne her tid, fordi de mangler det fra solen. det tager også nogle uger, og så skulle det blive godt igen

Anmeld

7. februar 2011

iris-mor

Næ det har jeg slet ikke, men det vil jeg prøve. Måske har lægen ikke nævnt det fordi dep. er arveligt i min familie, men D-vitamin det skal jeg helt sikkert ud og købe.

1000 tak!!!

Anmeld

7. februar 2011

Nenus

iris-mor skriver:

Næ det har jeg slet ikke, men det vil jeg prøve. Måske har lægen ikke nævnt det fordi dep. er arveligt i min familie, men D-vitamin det skal jeg helt sikkert ud og købe.

1000 tak!!!

Det er det også i min familie - og har også selv tilbagevendende depressioner

Og det var da så lidt

Anmeld

7. februar 2011

Mi

Du skal have en snak med din læge og så kan han ordinere antidepressivt medicin til dig. Det er ikke håndkøbsmedicin.

Jeg har taget det en vinter, da jeg havde en vinterdepression. Det havde en rigtig god virkning på mig, selvom jeg overhovedet ikke havde tiltro til at det kunne gøre noget for mig. Men det virker jo kun, hvis du mangler det stof som pillen tilfører. Det kan lægen vurdere

God bedring

Marianne

www.stjerneleg.dk 

Anmeld

7. februar 2011

Louise mortil4

jeg er på antidepressiv medicin ( det i kalder lykke piller) Jeg får den der hedder effexor det er et depot preperat, jeg får 225 mg hver dag og efter jeg er kommet op i dosis har de haft en rigtig god virkning for mig. De skal gives gennem lægen, det tror jeg alt anti dep medicin skal.

Hvis du har spørgsmål er du velkommen til at skrive og spørge mig i en PM også.

Anmeld

7. februar 2011

H+S Skjolgborg.

helora skriver:

Lykkepiller skal ordineres af din læge eller af en psykiater. Så du kan ikke få dem i håndkøb men på recept. Du burde først og fremmest tale med din læge om, hvordan du har det. Hvis lægen mener du har en depression vil han/hun formentlig henvise dig til psykiater.

Jeg har ikke selv prøvet lykkepiller men har i mit arbejde at gøre med mange der får dem.

Håber du får den hjælp du har brug for

hej...

Jeg er i behandlingen osv har sygplejske på hver 14 dag læge efterhov piller efter behov og går i angst gruppe hver onsdag nu 12 gang i alt...

jeg har ikke som så dep.Men mindre meget om det pga alle de ting jeg har.....

Jeg har panik angst,agorafobi,social angst,generaliseret angst,

PTSD som betyder posttraumatisk stress og personlighedsforstrryelse..

Jeg må ringe til overlægen i morgen  så..

Øvøv...

troede man kunne købe prøve nået i håndkøb..

Henriette som er så ked..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.