nogle der har prøve lykkepiller og

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2011

H+S Skjolgborg.

@nn@ skriver:

Et råd jeg fulgte i sommers, og jeg egentlig også burde følge nu..

Motionér! Det hjælper så gevaldigt på at få tankerne på noget andet, og får dig også i bedre humør..

Det hjælper bedre på mig, end de piller jeg får..

hente min søn kl 15 gik op og handle ind hjem og lave mad hjælp desværre ikke med luft ikke i dag...

;(

Henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2011

H+S Skjolgborg.

@nn@ skriver:

har du prøvet at tage D-vitamin?

- min læge har lige ordineret det til mig pga. træthed netop på grund af mørket. hvilket jo også gør at man har nemmere til stress og depression. du skal bare gå på apoteket og købe en dåse D-vitamin 25 mikrogram og tage 2 dagligt. han sagde til mig, at det giver han riigtig mange i denne her tid, fordi de mangler det fra solen. det tager også nogle uger, og så skulle det blive godt igen

ok det kunne jeg prøv har en del i skab for jeg vente min søn af vitiminer...

Henriette

Anmeld

7. februar 2011

H+S Skjolgborg.

MarianneSonne skriver:

Du skal have en snak med din læge og så kan han ordinere antidepressivt medicin til dig. Det er ikke håndkøbsmedicin.

Jeg har taget det en vinter, da jeg havde en vinterdepression. Det havde en rigtig god virkning på mig, selvom jeg overhovedet ikke havde tiltro til at det kunne gøre noget for mig. Men det virker jo kun, hvis du mangler det stof som pillen tilfører. Det kan lægen vurdere

God bedring

Marianne

www.stjerneleg.dk 

Nejjjj tak er prøv det blev meget værre.

Så det tog de fra mig igen desværre hjalp det slet slet ikke.

have meget mere selvmordstanker så flere ting der ikke var der sov dårliger osv...

Mega uhyggelig..

Anmeld

7. februar 2011

H+S Skjolgborg.

Louise mortil4 skriver:

jeg er på antidepressiv medicin ( det i kalder lykke piller) Jeg får den der hedder effexor det er et depot preperat, jeg får 225 mg hver dag og efter jeg er kommet op i dosis har de haft en rigtig god virkning for mig. De skal gives gennem lægen, det tror jeg alt anti dep medicin skal.

Hvis du har spørgsmål er du velkommen til at skrive og spørge mig i en PM også.

Bare det hjalp på mig men jeg blever mere syg af det.

Jeg er oppe på den 11 forskelig medicin nu siden 2007 mellem juli 2007 til feb 2010 leve jeg sjælden i af tag nået overhovede have lang mellem mine nedtur som jeg kalder det ind alt det der panik angst bla bla bla...

I dag sagde min sygeplejske vi blev da aldrig fædrig med af teste dig for AHDH gjoede vi jeg er helt sikke på hun sagde jeg ikke have det inden jul...HMMM...

Nu ringer jeg til overlægen i morgen..

For ellers er jeg bange for jeg snart blever indlagt igen hvis ikke jeg tager fat i det nu her..

Henriette taak for alle jeres råd og tak fordi jeg må skrive i din PM Louise

Anmeld

7. februar 2011

Mi

Henriette.S.J skriver:

Nejjjj tak er prøv det blev meget værre.

Så det tog de fra mig igen desværre hjalp det slet slet ikke.

have meget mere selvmordstanker så flere ting der ikke var der sov dårliger osv...

Mega uhyggelig..

Men de lykkepiller du omtaler er jo netop antidepressive? Du må have fat i din læge, før du får det værre.

Anmeld

7. februar 2011

Maise

Henriette.S.J skriver:

hej...

Jeg er i behandlingen osv har sygplejske på hver 14 dag læge efterhov piller efter behov og går i angst gruppe hver onsdag nu 12 gang i alt...

jeg har ikke som så dep.Men mindre meget om det pga alle de ting jeg har.....

Jeg har panik angst,agorafobi,social angst,generaliseret angst,

PTSD som betyder posttraumatisk stress og personlighedsforstrryelse..

Jeg må ringe til overlægen i morgen  så..

Øvøv...

troede man kunne købe prøve nået i håndkøb..

Henriette som er så ked..

din angst, PTS og personlighedsforstyrrelse kan sagtens give dig en depression. Jeg er selv psykiatrisk sygeplejerske og har set dette en del gange. Synes du skal tage fat i din læge og sige at du vil "scores" for om du har en depression. Der er metoder hvor man på en skala kan score om man er depresssiv hvis din læge skulle være i tvivl. Terapi, motion, psykolog, psykiater mv er ofte ikke nok alene. DEt er en kombination af flere ting der gør det. Bla. også medicinsk behandling. God bedring.

mvh Maise

Anmeld

7. februar 2011

Frøken J.

Maise skriver:

din angst, PTS og personlighedsforstyrrelse kan sagtens give dig en depression. Jeg er selv psykiatrisk sygeplejerske og har set dette en del gange. Synes du skal tage fat i din læge og sige at du vil "scores" for om du har en depression. Der er metoder hvor man på en skala kan score om man er depresssiv hvis din læge skulle være i tvivl. Terapi, motion, psykolog, psykiater mv er ofte ikke nok alene. DEt er en kombination af flere ting der gør det. Bla. også medicinsk behandling. God bedring.

mvh Maise

Når det er sagt skal en medicinsk behandling jo heller ikke igangsættes, med mindre der rent faktisk er et kemisk "problem" i hjernen. Vi har en del om det i biologisk psykologi på dette semester, og der er alt for mange læger der ordinerer det uden først at overveje, om problemerne kunne løses alene ved terapi. Det oplevede jeg selv for et år siden. Fik ordineret antidepressiver på et virkelig svagt grundlag, og jeg tog dem ikke. I stedet snakkede jeg med en psykolog og lagde min livsstil om, og så kom jeg helt ud af depressionen på egen hånd

Altså ikke for at sige, at trådstarter ikke skal have medicin, det kunne da godt lyde sådan Bare for at understrege medicin ikke altid er løsningen, men det er du nok også enig i

Anmeld

7. februar 2011

H+S Skjolgborg.

Maise skriver:

mvh Maise

Det er jeg undersøgt for osv har ikke som så en dep men mindre meget om det pga af alle de andre ting jeg har..

Jeg troede lykkepiller var nået andet for sig selv...

Men jeg er i behadlingen og været indlagt flere gang og det er ikke en dep jeg har eller fødseldep..

Men som sagt mindre det om det på nogle områder..

jeg må bare snakke med lægen i morgen og nok en tur op til ham..

Jeg skal i angstgruppen på onsdag der kan jeg nok også lige snakke med dem om det...

Takker..

Henriette

Anmeld

7. februar 2011

H+S Skjolgborg.

Secrets skriver:

Når det er sagt skal en medicinsk behandling jo heller ikke igangsættes, med mindre der rent faktisk er et kemisk "problem" i hjernen. Vi har en del om det i biologisk psykologi på dette semester, og der er alt for mange læger der ordinerer det uden først at overveje, om problemerne kunne løses alene ved terapi. Det oplevede jeg selv for et år siden. Fik ordineret antidepressiver på et virkelig svagt grundlag, og jeg tog dem ikke. I stedet snakkede jeg med en psykolog og lagde min livsstil om, og så kom jeg helt ud af depressionen på egen hånd

Altså ikke for at sige, at trådstarter ikke skal have medicin, det kunne da godt lyde sådan Bare for at understrege medicin ikke altid er løsningen, men det er du nok også enig i

Min mand siger snka og snak er vejen mere ind pillerne...

Jeg må se i morgen og snakke med lægen..

Henriette

Anmeld

7. februar 2011

Maise

Det er jeg undersøgt for osv har ikke som så en dep men mindre meget om det pga af alle de andre ting jeg har..

Jeg troede lykkepiller var nået andet for sig selv...

Men jeg er i behadlingen og været indlagt flere gang og det er ikke en dep jeg har eller fødseldep..

Men som sagt mindre det om det på nogle områder..

jeg må bare snakke med lægen i morgen og nok en tur op til ham..

Jeg skal i angstgruppen på onsdag der kan jeg nok også lige snakke med dem om det...

Takker..

Henriette

ok, ja altså lykkepiller(antidepressiva) fåes kun på recept.  Du kan da spørge din læge om antidepressiva kunne hjælpe dig alligevel, når du nu er ked af det, ligger i sengen. det kan hjælpe en til at være mere glad, samle tankerne, sove bedre, give lidt mere ro og lign. Men måske er det nogle ting i dit liv der påvirker dine diagnoser du har i den negative retning, som du burde få styr på, selvom det er nemmere sagt end gjort.

kh maise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.