valentinsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2011

Lisbeth1985

Vi fejrer det ikke.. Til gengæld gør vi meget ud af fødselsdage, årsdage og selvfølgelig vores bryllupsdag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2011

Bom

Vi fejre ikke som sådan valentinsdag, vi fejre d. 14 feb i stedet..  Det er nemlig vores årsdag, så har stemt ja, men det er datoen vi fejre og ikke valentinsdag..

Anmeld

7. februar 2011

eElak

På nuværende tidspunkt, og mit liv hidtil så nej...

Men er lige begyndt at se en rimelig sød fyr, og er (rent tilfældigt) barnefri på valentinsdag.. Så ved ikke om han finder på noget..

Anmeld

7. februar 2011

Thalia

Chewy skriver:

Nej, vi gør ikke. Det er en amerikansk tradition, der er kommet til DK så butikkerne kan tjene penge. Vil hellere give en gave i hverdagen, det tæller mere i min verden

Fejrer i så hewller ikke mors og fars dag? Det er også amerikanske traditioner der er kommet til Danmark.

Herhjemme bliver der nogle gange fejret Valentinsdag. Jeg synes det er super hyggteligt, men jeg er også vokset op med traditionen. Min mand synes det er lidt fjollet, men han føjer mig.

Så løsningen er altså både valentinsdag og små overraskelser resten af året

Anmeld

7. februar 2011

Happiness

Har skrevet nogen gange. Vi går ikke synderligt op i det, men kan godt finde på at gå ud og spise, hvilket vi gjorde sidste år. Vi glemmer også at fejre årsdage og sådan.... Så det er vel bare generalt at vi ik går op i det.

Vi er nok ikke så romantiske herhjemme... hehe... Men man burde måske. Vi blir jo begge glade for overrakselser, er bare for dårlige til at gøre det

Anmeld

7. februar 2011

slettet_7530

Men vi fejre den kun fordi vores valentinesdatter er født den dag

Anmeld

7. februar 2011

slettet_7530

Valentinsdag, som fejres 14. februar er kendt som "de elskendes helligdag". På denne dag udveksler forelskede par kort, blomster, chokolade eller andre former for kærlige gaver.

Valentinsdag er i moderne tid blevet sat i forbindelse med den gamle romerske højtid Lupercalia, men ikke alle forskere er dog enige i dette. Festivalen Lupercalia blev afholdt den 15. februar til ære for en af de romerske guder, Lupercus, og en række ritualer, som skulle sikre frugtbarhed, var et vigtigt element i festen.

Helligdagen blev indført af pave Gelasius i 496 e.v.t. og blev opkaldt efter den romerske præst Valentin. Hvem han var er stadig usikkert. Legenden fortæller, at da kejser Claudius II beordrede romerske soldater til ikke at gifte eller forlove sig, trodsede Valentin dette dekret og fortsatte med at vie unge soldater. Han blev som følge heraf arresteret, sat i fangenskab og senere henrettet ved halshugning den 14. februar. Den romerske-katolske kirke udnævnte ham efter hans død til helgen som Sankt Valentin.

Afholdelse af Valentinsdag i Danmark er en forholdsvis ny tradition. I Finland, hvor dagen har været fejret siden 1989, er det den næstvigtigste sæson for afsendelse af postkort med 5-5½ mio. valentinskort[1] [2]. USA må siges at være foregangsland for helligdagen. Der sendes hvert år 192 mio valentinskort.

I populærkulturen har Valentinsdag dannet ramme for splatterfilmene My Bloody Valentine (1981) og genindspilningen My Bloody Valentine 3D (2009).

Anmeld

7. februar 2011

kiwilouise

jeg elsker valentines day  jeg synes det er en fantastisk begivenhed der er kommet ind i den danske kalender.

jeg elsker at give gaver og overraske manden men på den dag her kan man gøre noget ekstra ud af det netop fordi butikkerne er fyldt med kærlighed

Anmeld

7. februar 2011

DianaM

Vi fejrer ik valentinsdag

Går ikke rigtig så meget op i de nyere helligdage, ik nogen speciel grund, men tænker ik så meget på det.

Anmeld

7. februar 2011

Lone Jakobsen

uhh jo du kan tro vi fejrer det

men det er nu fordi:

vi mødte hinanden en meget kold valentinsdag. det var vores første date, og start skuddet til vores forhold

vi blev gift 2 år senere på samme dag....

og vores fælles søn hedder så Valentin til mellemnavn

men men men, her er det ikke så meget en dag hvor mig og min mand forkæler hinanden. det er mere en dag hvor hele familien samles omkring en masse hjerter, en stjernehimmel, en picnic i stuen, eller en god middag med børnechampagne til børnene er med  alle forberedelser, og nyder at høre lidt om dengang hvor "mor og far" mødtes for første gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.