Ambulance og fødende...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2011

Majbriteriksen

Fru Nielsen skriver:

Hejsa

Ja efter at have læst en anden tråd, hvor jeg ser et par stykker har ringet efter en ambulance som transport til sygehuset da de skulle føde.

Må jeg simpelthen spørge om jeg er den eneste som bliver DYBT forarget over at folk kan finde på at ringe efter en ambulance, hvis ellers graviditeten og vee forløbet går efter planen?

Nogen har ingen bil, og andre noget andet.... Jamen så tag for pokker en taxi, toget eller hvad pokker man nu kan finde på. Jeg syntes det er så frygtelig at man kan finde på at optage en ambulance fordi man ikke vil betale det en taxi koster eller andet.... At man vælger at ringe efter en ambulance koster altså måske et menneske liv et andet sted, og vil jeg mene er noget mere vigtig end de 500-1000 kr man måske sku have betalt for en tur med taxi...

Jeg ville selv være gået fuldstændig i selvsving hvis jeg stod og skulle bruge en ambulance til en person, og jeg så ikke kunne få en med det samme, fordi en gravid kvinde havde ringet efter den..... Ved godt det ville jeg jo aldrig få afvide hvis skete, men bare tanken...

Hvad er din holdning til at man ringer efter en ambulance når man skal føde, hvis ellers det hele går efter planen?? Nu skal i ikke gå efter at det faktisk ikke engang inde fra de højere magter er okay at ringe efter en ambulance, og kan blive opkrævet enge for det. Men din helt egen personlige holdning....

Knus og god dag til alle....

Nej du er ikke den eneste. Der er jo altid en taxa, hvis man ikke selv har bil eller kender nogen som kan køre en. Det er jo ikke ligefrem fordi det kommer bag på så mange at man på et tidspunkt skal have barnet ud, så må man ligge lidt penge til side hver mdr. op til.

Kan da godt se hvis vi skulle ha taget en taxa (40 km hver vej) alle de gange jeg var inde for at få stoppet fødslen og til ekstra tjek så blev det en dyr fornøjelse. Men sådan er det jo. Til gengæld hvis en bekendt kom og spurgte mig om jeg ville køre hende ind på fødegange så vi jeg da aldrig sige nej-de fleste kender da nogen med bil.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2011

Stine85

oerbaek skriver:

det er rigtigt du skal ligge dig ned men du skal ikke selv ringe efter en ambulance, du skal ringe til fødegangen og så vurderer de om man skal hentes med ambulance og så er det jo fødegangen der sender en ambulance det er jo noget helt andet end hvis man selv ringer 112... jeg blev henter 1 gang i ambulance men det var netop fordi vandet var gået og hovedet ikke stod fast der ringede jeg til fg, og de sendte den

Det samme med mig..

Vandet gik 1 måned før til - så vi var jo ikke sikre på om det var sikkert at køre selv. Men vi ringede bare til fødegangen - og så blev vi hentet.

Anmeld

7. februar 2011

nilletøz

Majbriteriksen skriver:

Jeg forstår det ikke helt. Hvis man er midt i fødsel og man ikke har brug for en ambulance, kan man så få refunderet taxaen hvis det bliver dyrer end 60 kr? Er det så det offentlige der betaler det?

hvis jeg husker rigtigt.. Så er det noget med at hvis du er i fødsel, og du ringer til FG og siger det, kan jordmoren ringe efter en abulance også koster det ikke noget..

Det med taxaen ved jeg intet om, jeg ville godt have vidst det, for vi fik da brugt den del penge da jeg skulle føde...

Anmeld

7. februar 2011

Majbriteriksen

nilletøz skriver:

hvis jeg husker rigtigt.. Så er det noget med at hvis du er i fødsel, og du ringer til FG og siger det, kan jordmoren ringe efter en abulance også koster det ikke noget..

Det med taxaen ved jeg intet om, jeg ville godt have vidst det, for vi fik da brugt den del penge da jeg skulle føde...

Altså nu er det ikke fordi det bliver et problem Har fået de børn jeg skal have. Men kan ikke forstå at man kan få betalt sin taxa af det offentlige. Vi har 40 km til nærmeste sygehus og måtte jo selvfølgelig betale vores benzin selv.

Min kæreste kørte mig på sygehuset ved begge fødsler. Den 1 var 6 uger før termin med vandafgang og nr 2 var en lynfødsel. Jeg havde aldrig tænkt at jeg ringer efter en ambulance.

Anmeld

7. februar 2011

Nemesis

Ved min den første gik vandet spontant 34+4 og jeg ringede til FG. Hun bad mig ringe til falck. Jeg havde ingen veer.

Jeg ringede derfor til den lokale Falckstation som kom med en ambulance. Jeg fik ikke en regning.

2 gang gik vandet igen 34+4 og igen ringede jeg til FG som sagde hun ville ringe efter en transport. JEg ville gerne selv køre, men hun mente bestemt ikke at min lille bitte bil kunne stå på parkeringspladsen alene!!

Jeg prøvede ellers alle argumenter, for ville gerne kunne komme hjem for jeg var alene. Jeg havde ingen veer.

Igen kom der en ambulance.

3 gang..igen spontan vandafgang denne gang først i uge 35+3 og der måtte jeg gerne køre i egen bil.

JEg har dog oplevet at vente MEGET længe (vi snakker tæt på 2 timer) på en ambulance som var blevet tilkaldt til en blodprop og den var tilkaldt via vagtlæge og sygeplejerske..men først da jeg ringede 112 og de kunne se der allerede VAR tastet den adresse ind 2 gange før kom der endelig en...det var en meget meget ubehagelig oplevelse.

:-) Sisse som ellers ikke ringer 112

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.