En lile historie..
Da fødslen af min søn gik i gang med spontan vandafgang hjemme i lejligheden var jeg 36+2 henne... Jeg bliver beordret af FG til at smide mig på sofaen med en pude under, da det trods alt er for tidligt.
Da det lift jeg havde regnet med, var på ferie i fejø (jeg bor i KBH), så havde jeg sq lidt af et problem.. For det er langt fra alle taxaer som vil tage fødende med!!!!
Nå men hende på FG ville undersøge muligheden for en ambulance men det var IKKE sikkert at jeg overhovedet kunne få en. For det er ikke sikkert at falck ville rykke ud! (husk stadig, jeg er trods alt lidt for tidligt på den)....
Nå men, jeg får ringet til min far - som ikke bor i nabolaget for at høre hvad han laver, og han løber nærmest over til bilen fra midt i den skov hvor han var...
Anyways, Københavns Brandvæsen (som også er ambulancer) endte med at køre ud, og jeg kunne ringe til min far og sige at han kunne tage hjem igen.. for han ville have over en time til han var der....
Da ambulanceførerne kom, havde de forståelsen af at jeg nærmest ved at presse ungen ud - hvilket det ikke var.. vandet var jo trods alt "bare gået" før tid... MEn jeg kunne forstå på det at det kun er ved de "pressende situationer" at de altså kører ud... men de var lettet over at jeg trods alt ikke lige spyttede ungen ud i ambulancen.. ;-)
Anmeld