Ambulance og fødende...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2011

wamse

Jeg blev kørt med ambulance ved min 2. fødsel, men det var nu efter aftale og ordrer fra jm.

Ved den 1 fødsel kørte min mor mig der ned, da jeg ikke havde bil eller kørekort.

Ved 3. fødsel kørte jeg selv med veer og vandafgang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2011

oerbaek

Stumpen skriver:

Hvis ikke hovedet sidder fast når du går i fødsel skal du ligge dig ned og ringe efter en ambulance..

og om det er en skrøne eller ej, så har jeg forstået sådan at man selv kommer til at betale for den transporten, hvis ikke det er nødvendigt/nærmest føder i ambulancen..

det er rigtigt du skal ligge dig ned men du skal ikke selv ringe efter en ambulance, du skal ringe til fødegangen og så vurderer de om man skal hentes med ambulance og så er det jo fødegangen der sender en ambulance det er jo noget helt andet end hvis man selv ringer 112... jeg blev henter 1 gang i ambulance men det var netop fordi vandet var gået og hovedet ikke stod fast der ringede jeg til fg, og de sendte den

Anmeld

7. februar 2011

Rockertand

Hejsa

Ja efter at have læst en anden tråd, hvor jeg ser et par stykker har ringet efter en ambulance som transport til sygehuset da de skulle føde.

Må jeg simpelthen spørge om jeg er den eneste som bliver DYBT forarget over at folk kan finde på at ringe efter en ambulance, hvis ellers graviditeten og vee forløbet går efter planen?

NIX, du er ikke den eneste, jeg fik da en mere eller mindre underlig bemærkning i en anden tråd om dette emne, da jeg tillod mig at sige, at jeg ikke syntes, at det var i orden at overveje.  

Anmeld

7. februar 2011

nilletøz

Anitta Kristiansen skriver:

jeg ved at i aalborg betaler de taxaen hvis beløber overstiger de 60 kr. og der ikke er andre muligheder for en taxa. men i visse tilfælde er en ambulace nødvendig. jeg kender enda en som har fået afvide at helikopteren er klar hvis der skulle ske noget. så det er jo helt op til hvad aftaler man har lavet med syghuset men hvis man som person ikke fejler noget og føslen er igang normalt vilo jeg godt nok sige tag en taxa. 

Det ville jeg da gerne have haft af vide! Jeg boede i Aalborg Øst på det tidspunkt.. Jeg spurgte om man kunne ringe efter en abulance hvis det skulle gå galt, og svaret var ja hvis du har 3500kr kontant!

SÅ vi tog en taxa, i stedet! Men fik af vide at de ville betale den, hvis den var over 60 kr (som den var)

Anmeld

7. februar 2011

Anitta Kristiansen

nilletøz nu er jeg ikke 100 % sikker men modtog et brev i fredag om at jeg skal til første skanning og der stod det i. at man kan søge om at få dem tilbage hvis det overstiger, men betyder at det kun er hvis der ikke er mulighed for andre transport midler. 

Anmeld

7. februar 2011

Pige2009

Fru Nielsen skriver:

Hejsa

Ja efter at have læst en anden tråd, hvor jeg ser et par stykker har ringet efter en ambulance som transport til sygehuset da de skulle føde.

Må jeg simpelthen spørge om jeg er den eneste som bliver DYBT forarget over at folk kan finde på at ringe efter en ambulance, hvis ellers graviditeten og vee forløbet går efter planen?

Nogen har ingen bil, og andre noget andet.... Jamen så tag for pokker en taxi, toget eller hvad pokker man nu kan finde på. Jeg syntes det er så frygtelig at man kan finde på at optage en ambulance fordi man ikke vil betale det en taxi koster eller andet.... At man vælger at ringe efter en ambulance koster altså måske et menneske liv et andet sted, og vil jeg mene er noget mere vigtig end de 500-1000 kr man måske sku have betalt for en tur med taxi...

Jeg ville selv være gået fuldstændig i selvsving hvis jeg stod og skulle bruge en ambulance til en person, og jeg så ikke kunne få en med det samme, fordi en gravid kvinde havde ringet efter den..... Ved godt det ville jeg jo aldrig få afvide hvis skete, men bare tanken...

Hvad er din holdning til at man ringer efter en ambulance når man skal føde, hvis ellers det hele går efter planen?? Nu skal i ikke gå efter at det faktisk ikke engang inde fra de højere magter er okay at ringe efter en ambulance, og kan blive opkrævet enge for det. Men din helt egen personlige holdning....

Knus og god dag til alle....

Jeg troede slet iikke de kørte ud, hvis det ikke var presserende

Anmeld

7. februar 2011

Louise mortil4

jeg blev kørt med ambulance da vores tvillinger skulle ud, jeg var 36+2. Jeg vågnede kl 02 om natten og havde voldsomme smerter, efter et kvarter fik jeg liv i manden som godt kunne se det var galt det der og han ringede 112. Da falck kom 6 min efter begyndte det at presse bagtil og inden vi kørte havde jeg voldsomme presse veer, vi nåede heller ikke sygehuset inden den første kom til verden så jeg er rigtig glad for at manden fik ringet til falck, måske han skulle ha ringet til FG, men det tænkte han slet ikke over og vi var nok kommet til at vente på falck alligevel.

Jeg var rigtig glad for at der var nogen til at hjælpe mig for manden ville være gået helt i baglås hvis vi havde været alene. Om jeg kan blive pissed af at nogen ringer efter en ambulance tror jeg ikke jeg ville for de kommer jo nok ikke hvis de skønner der ikke er brug for det. Jeg var i hvertfald rigtig glad for de kom til mig.

Anmeld

7. februar 2011

eElak

En lile historie..

Da fødslen af min søn gik i gang med spontan vandafgang hjemme i lejligheden var jeg 36+2 henne... Jeg bliver beordret af FG til at smide mig på sofaen med en pude under, da det trods alt er for tidligt.

Da det lift jeg havde regnet med, var på ferie i fejø (jeg bor i KBH), så havde jeg sq lidt af et problem.. For det er langt fra alle taxaer som vil tage fødende med!!!!

Nå men hende på FG ville undersøge muligheden for en ambulance men det var IKKE sikkert at jeg overhovedet kunne få en. For det er ikke sikkert at falck ville rykke ud! (husk stadig, jeg er trods alt lidt for tidligt på den)....

Nå men, jeg får ringet til min far - som ikke bor i nabolaget for at høre hvad han laver, og han løber nærmest over til bilen fra midt i den skov hvor han var...

Anyways, Københavns Brandvæsen (som også er ambulancer) endte med at køre ud, og jeg kunne ringe til min far og sige at han kunne tage hjem igen.. for han ville have over en time til han var der....

Da ambulanceførerne kom, havde de forståelsen af at jeg nærmest ved at presse ungen ud - hvilket det ikke var.. vandet var jo trods alt "bare gået" før tid... MEn jeg kunne forstå på det at det kun er ved de "pressende situationer" at de altså kører ud... men de var lettet over at jeg trods alt ikke lige spyttede ungen ud i ambulancen.. ;-)

Anmeld

7. februar 2011

Majbriteriksen

nilletøz skriver:

Det ville jeg da gerne have haft af vide! Jeg boede i Aalborg Øst på det tidspunkt.. Jeg spurgte om man kunne ringe efter en abulance hvis det skulle gå galt, og svaret var ja hvis du har 3500kr kontant!

SÅ vi tog en taxa, i stedet! Men fik af vide at de ville betale den, hvis den var over 60 kr (som den var)

Jeg forstår det ikke helt. Hvis man er midt i fødsel og man ikke har brug for en ambulance, kan man så få refunderet taxaen hvis det bliver dyrer end 60 kr? Er det så det offentlige der betaler det?

Anmeld

7. februar 2011

Christine

Jeg tror simpelthen ikke at nogen ringer efter en ambulance hvis det ikke er fordi de er meget bange, eller noget muligvis er galt. Jeg begyndte at styrtbløde i uge 37+noget og hvis ambulancen havde været bare en smule langsommere eller ambulancefolkene en smule uskarpere, så havde min søn været død nu. Derfor bliver jeg personligt frastødt af idéen om at sprede budskabet at højgravide der ringer efter en ambulance udnytter gratis transport og redderhjælp som de ikke har brug for. Det nægter jeg at tro på at mange gør. Måske enkelte, men så tvivler jeg på at ambulancen kommer.
Og personligt ville jeg ikke engang gøre mig en ulejlighed for at få refunderet taxi-udgifter (de ville næppe blive et svimlende beløb i forhold til hvor vigtigt det er, uanset hvor i landet man bor), det er jo ikke penge det handler om, men om at man kommer trygt derhen. Så nærrig kan man da ikke være..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.