Ambulance og fødende...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.512 visninger
24 svar
0 synes godt om
7. februar 2011

Fru Nielsen

Hejsa

Ja efter at have læst en anden tråd, hvor jeg ser et par stykker har ringet efter en ambulance som transport til sygehuset da de skulle føde.

Må jeg simpelthen spørge om jeg er den eneste som bliver DYBT forarget over at folk kan finde på at ringe efter en ambulance, hvis ellers graviditeten og vee forløbet går efter planen?

Nogen har ingen bil, og andre noget andet.... Jamen så tag for pokker en taxi, toget eller hvad pokker man nu kan finde på. Jeg syntes det er så frygtelig at man kan finde på at optage en ambulance fordi man ikke vil betale det en taxi koster eller andet.... At man vælger at ringe efter en ambulance koster altså måske et menneske liv et andet sted, og vil jeg mene er noget mere vigtig end de 500-1000 kr man måske sku have betalt for en tur med taxi...

Jeg ville selv være gået fuldstændig i selvsving hvis jeg stod og skulle bruge en ambulance til en person, og jeg så ikke kunne få en med det samme, fordi en gravid kvinde havde ringet efter den..... Ved godt det ville jeg jo aldrig få afvide hvis skete, men bare tanken...

Hvad er din holdning til at man ringer efter en ambulance når man skal føde, hvis ellers det hele går efter planen?? Nu skal i ikke gå efter at det faktisk ikke engang inde fra de højere magter er okay at ringe efter en ambulance, og kan blive opkrævet enge for det. Men din helt egen personlige holdning....

Knus og god dag til alle....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2011

Dinna88

Øh. De kommer da ikke efter en, hvis ikke det er nødvendigt??? Altså, hvis man nærmest allerede er igang med at presse og sådan.

Derudover, så er det jo Falck man ringer til hvis det er

Anmeld

7. februar 2011

Fru Nielsen

Dinna88 skriver:

Øh. De kommer da ikke efter en, hvis ikke det er nødvendigt??? Altså, hvis man nærmest allerede er igang med at presse og sådan.

Derudover, så er det jo Falck man ringer til hvis det er

Sådan er det nu, der vil de ku finde på at sige de ikke vil hente en gravid med veer hvis ellers det hele er som det skal være...

Men eftersom flere har oplevet at blive hentet UDEN grund, så er det jo sket....

Anmeld

7. februar 2011

Stumpen

Hvis ikke hovedet sidder fast når du går i fødsel skal du ligge dig ned og ringe efter en ambulance..

og om det er en skrøne eller ej, så har jeg forstået sådan at man selv kommer til at betale for den transporten, hvis ikke det er nødvendigt/nærmest føder i ambulancen..

Anmeld

7. februar 2011

Corn

Hvis man ringer udbegrundet efter en ambulance, så kan man jo godt få en regning efterfølgende...

Derudover tror jeg slet ikke ambulancer kommer ud til fødende, medmindre det er jm der ringer og bestiller den. Eller det er for tidlig fødsel, eller du har presseveer

Anmeld

7. februar 2011

Anitta Kristiansen

jeg ved at i aalborg betaler de taxaen hvis beløber overstiger de 60 kr. og der ikke er andre muligheder for en taxa. men i visse tilfælde er en ambulace nødvendig. jeg kender enda en som har fået afvide at helikopteren er klar hvis der skulle ske noget. så det er jo helt op til hvad aftaler man har lavet med syghuset men hvis man som person ikke fejler noget og føslen er igang normalt vilo jeg godt nok sige tag en taxa. 

Anmeld

7. februar 2011

Fru Nielsen

Stumpen skriver:

Hvis ikke hovedet sidder fast når du går i fødsel skal du ligge dig ned og ringe efter en ambulance..

og om det er en skrøne eller ej, så har jeg forstået sådan at man selv kommer til at betale for den transporten, hvis ikke det er nødvendigt/nærmest føder i ambulancen..

Så er der jo også en grund....

Jeg mener hvis man ikke har bil eller har lånt en, også i stedet for at tage en taxi så ringer man efter ambulancen....

Ja man vil som det er idag blive opkrævet de penge den transport har kostet. Men så kan det jo have været for sent for et andet mennesker.... Nu svømmer vi jo desværre ikke i ambulancer, så derfor syntes jeg ikke man bør bruge dem som "billig" og nem transport.....

Anmeld

7. februar 2011

B&J

nu var jeg dog på sygehuset da mine veer starter men hvis jeg skal være ærlig tror jeg også min kæreste havde ringet efter en ambulance hvis jeg havde de veer jeg fik på sygehuset.... det hele gik nemlig hurtigt kaser voldsomt op også begynder jeg af ryste da min krop går i chok et bad hjælper men mine veer hoppede oven i hinanden så havde ingen pauser i 16 timer og når jeg gik på mine ben rystede de også i starten... det var slet slet ikke sjovt... ved godt der er vigtigere ting.. og man kan kunne tage en taxa men hvis de virkelig har kraftige veer og ikke kan noget som helst eller barnet er på vej eller ja der er jo så mange grunde syntes jeg det er okay

Anmeld

7. februar 2011

ekzunz

Der er altså nogle som går lidt i panik, og hvis det er den løsning de lige kan få øje på, så sker der vel ikke noget ved at ringe. De kommer jo ikke hvis de ikke vurderer det er nødvendigt.

Jeg tror det er de færreste som har planlagt med manden at når de første veer melder sig, så trykker de 112 - men der kan jo hurtigt ske noget uventet som gør den fødende utryg. De fleste har jo en plan for transport til fødestedet.

Og jeg personligt kan altså ikke bliver ophidset over at der er nogle der går i panik og prøver at ringe 112, og glemmer alt om at ringe til fødegangen først. Det kan også være nemmere at huske nummeret til 112 end til fødegangen...

Anmeld

7. februar 2011

twinboys

Macaab skriver:

Hvis man ringer udbegrundet efter en ambulance, så kan man jo godt få en regning efterfølgende...

Derudover tror jeg slet ikke ambulancer kommer ud til fødende, medmindre det er jm der ringer og bestiller den. Eller det er for tidlig fødsel, eller du har presseveer

Nemlig...

Jeg selv fødende i uge 24+3 blev kørt til Haderslev sygehus af min far i deres bil og derefter blev jeg med fuld fart kørt afsted til Odense i ambulance....

Fødslen var igang hele vejen, både til første sygehus og også den næste sygehus...

Fik den dog sat i bero og fødste så to dejlige drenge i uge 25+0

Men jeg ville aldrig synes at man skal bruge Falck´s ambulancer til at køre ved en ganske alm. fødsel, hvis det ikke var fordi fg havde bedt dem tage en ambulance...

Majbritt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.