Hun er en renlig ble-bruger... :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2011

Lise

Vi tog bleen af vores søn da han var 3 år og et par måneder. Og forholdsvis hurtigt gik det godt. MEN han NÆGTEDE at lave på toilettet!!! Han kunne sidde på toilettet og kæmpe og kæmpe, og pludselig kunne han råbe op om at NU ville han gerne have ble på, eller nu var han færdig, og så strøg han direkte ind på værelset og sked i bukserne. DØD-frustrerende!!!

Vi blev rådet til at sige til ham at det var helt okay at han gerne ville have en ble på, og han skulle bare sige til. Så snart det blev i orden at få den få og lave deri, gik det over, og så begyndte han at gå på toilettet uden problemer... Tror han lavede én gang i bleen efter vi gav ham "lov", og så var det slut. Siden har han næsten ingen uheld haft.

Men perioden frem til dette mirakel var hård, og jeg troede ALDRIG vi skulle komme af med den ble. Der blev tømt MANGE par underbukser... Vi testede ham på et tidspunkt ved at lave et skema med fem felter. HVer gang han lavede på toilettet fik han et klistermærke, og når der var et klistermærke i hvert felt, så ville han få en legetøjskædesav. I løbet af to dage var der fem klistermærker på, han fik sin kædesav, og så sked han i bukserne igen...suk... men så var det vi gav ham lov til at få bleen på hver gang han havde lyst, og så han han lynhurtigt slet ikke lyst mere..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2011

Skouboe

Fru Dinesen skriver:

Sådan var det også med min søn, han ville kun pølle og tis i bleen og var ellers 100% renlig . Han ville under ingen omstendighedder sidde på toilettet ..... 

Vi talte med min sp om det og hun gav det råd at vi skulle mutivere ham, og hun haved hørt at vingummi bamser var en go løsning.

Så vi haved en lille bøtte med vingummibamser ude på toilettet og lige så snart Marcus enten haved tisset eller pøllet og vasket hænder så fik han en vingummi bamse til hver hånd .... 

Tror der gik 3-4 dage og så spurgte han ikke om at få ble på 

Syndes man ikke ens barn skal ha slik kan man vel også bruge små mønter klistermærker eller hvad der nu ville mutiverre ens barn ..

knusss Linda 

Den her vil jeg gerne advare imod... Jeg har selv fået det råd til når Freja skal til at smide bleen og synes det lød som en god ide.

Det var så indtil jeg talte med nogle bekendte vi holdt nytår med...

De havde brugt den på deres datter og hun havde lynhurtigt fanget sammenhængen mellem at gå på toilettet og få vingummi, med det resultat at hun nu NÆGTER at gå på toilettet i børnehaven, for der får hun jo ikke noget for det. 

Derudover har hun luret at hvis man kun tisser en lille smule eller laver en lille pølle, så skulle man snart igen og så vankede der flere vingummier...

Hun døjer nu voldsomt med forstoppelse fordi hun går og holder sig, og har meget svært at komme af med noget - ble eller ej...

Hvem skulle tro at vingummibamser kunne lave så meget ballade?? 

Anmeld

9. februar 2011

Cris

Nu kommer jeg fra en anden kultur, som ikke tager bleen som noget så udviklet ligesom i DK   Jeg ville (og har gjord) bare sige til hende, at nu er det slut med bleen, for hun ikke længere går er en lille pige, og at hun er blevet så store og har så mange flotte underbukser som hun skal bruge, at den der dumme ble skal væk... Og at du vil hjælpe hende med det. Så giv hende et styk papir, hvor hun laver en flot tegning og køb nogle smarte klistermærker. Når hun har tisset eller lavet stort på WC/potten så får hun lov til at putte en klistemærke på den flotte tegning som hænger et eller andet sted. Når hun har samlet 3, så får hun lov til at spise nogle dejlige kiks, en lille håndfuld vingummier eller det du vælger. Når hun begynder at være så stabil, at hun får så mange beløninger, så kan du sige, at i stedet for mange små, ville du give hende en stor is efter aftensmaden, hvis hun har været tør hele dagen. Og så forsvinder også det stille og rollig.

Hun kommer til at være måske lidt ked af det eller forvirret og hun vil holde sig tilbage og har mange uheld i starten, for hun ikke er så glad for WC, men det skal du bare ignorerer. Du skal bare sige nå, der er tis på gulvet, kom, vi går sammen og vi tørrer det og jeg giver dig friske underbukser. Og når hun når WC/potten og holder I fest og hun får de der små lækkerier. I kan bruge vinterferie på det. Jeg ville skyde, at du skal bruge måske en hel uge... Men hun vil hurtigt forstå det. Så hun ikke kan holde sig tilbage med afføring, så ville jeg give hende ekstra frugt og måske blommejuice... Og i nogle få dage, ville du have en blefri datter   Så vil hun måske har nogle uheld både hjemme og i BH i længere tid, for de sidder og leger og glemmer, at de skal skynde sig, men det gør ikke noget, det plejer kun at være tis, afføring lærer de det hurtigt!

Held og lykke!

Anmeld

9. februar 2011

Lise

Vi har også brugt både vingummi og klistermærker (og kædesave) som lokkemiddel. Og det resulterede i at når han ville have nye klistermærker til døren kunne han da lige klemme en dråbe ud, og to min efter kunne han da lige igen, og igen... Men så hvis han ikke lige gad have et klistermærke (uforståeligt, for moderen havde købt virkelig mange forskellige flotte klistermærker) så gjorde han det bare i bukserne...

Var ret bange for at det ville gå helt galt med vingummierne, men det gjorde det heldigvis ikke. Vi "glemte" dem hurtigt igen, og det gjorde han heldigvis også

Min erfaring: lokkemidler virkede ikke specielt godt..

Anmeld

9. februar 2011

MomseJulia

Lolli skriver:

Den var da egentlig meget god. Den vil jeg da huske, hvis vi får problemer med hende den bette når den tid kommer.  

Det hjalp helt vildt på vores unger.. De sad på potten med ble på og et ude og hjemme i hånden(Mest Joachim) og sang sange imens han lavede sig, og stille og rolig skubbede vi dem på toilettet, også sagde de selv til når de var klar til og smide den helt Luna har været "renlig" i kanp et år, men først lige før jul var hun klar til og lave bom på wc'et uden bleen.

Anmeld

9. februar 2011

MomseJulia

Lolli skriver:

Den var da egentlig meget god. Den vil jeg da huske, hvis vi får problemer med hende den bette når den tid kommer.  

Det hjalp helt vildt på vores unger.. De sad på potten med ble på og et ude og hjemme i hånden(Mest Joachim) og sang sange imens han lavede sig, og stille og rolig skubbede vi dem på toilettet, også sagde de selv til når de var klar til og smide den helt Luna har været "renlig" i kanp et år, men først lige før jul var hun klar til og lave bom på wc'et uden bleen.

Anmeld

10. februar 2011

Henriette1973

Pylle3 skriver:

Det er en super træls situation i står i  Herhjemme har vores datter haft svært ved at komme af med hendes afføring og nu er vi begyndt at give hende ble på og så kommer det faktisk rigtigt fint.. (der ligger dog meget andet historie bag)

Men det jeg kom til at tænke på med jeres pige var - jeg tror ikke det hjælper at i presser hende men måske vender den om.. At i simpelthen stopper med ALT fokus på at bleen skal af, at i siger ex 1 gang i timen at nu er det vist længe siden du har tisset så skal vi ikke lige tage en ble på så du kan få det ordnet - og hvis hun så ikke har tisset eller andet inden for 15-30 min så piller i bleen af hende og sætter hende på toilettet for at "afslutte" ritualet.. Og kommer hun selv og beder om den så giver i hende den på uden så meget som et ord - dog stadig kun i et kort tidsrum..

Vi har gjort det her med min datter.. og det har resulteret i flere "afleveringer" i toilettet uden skrig og skrål.. Lad hende vide at det er okay at få bleen på men at den ikek skal blive på..

Som sagt ligger der en masse bag min egen historie med min datter men dette er resultatet vi er kommet frem til efter 2 års kamp for at få hende til bare at lave - også i bleen - og nu hvor hun er blefri var dette alternativet til at komme helskindet igennem uden for mange "knubs" for det er jo en naturlig ting at skulle af med både det ene og det andet

Håber i finder den rigtige løsning for jer og jeres datter

Hold op en god ide, den vil jeg bruge. Min datter er 2 år og er nogle morgner helt tør, så vi vil begynde at "pottetræne hende"  nu her i foråret og sommeren.

Og til dig med oplæget. Jeg tror at det er vigtigt ikke at have fokus på ble/ikke ble. Tænker at på et tidspunkt bliver hun selv træt af bleen og så har hun jo vist at hun godt kan det der med at holde sig

Jeg ved godt det ikke er en særlig stor hjælp.

Held og lykke med projektet

Henriette 

Anmeld

10. februar 2011

JustAnotherName

TUSINDE TAK TIL JER ALLE SAMMEN SOM HAR SVARET !!!

Anmeld

16. februar 2011

janne1986

Da vores datter var 2½ år var hun meget klar over når hun tissede og skulle lave adrr...

Men hun ville kun gøre det inde i stuen ved siden af vores reol, og så tog jeg potten derind og så vænnede hun sig til den, og så lokkede jeg lidt med rosiner, frugt stang, sodavandsis osv. hvis hun så lavede på badeværelset... Det var en stor succes... og en uge, så var det ovre og hun har været ble fri siden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.