Hun er en renlig ble-bruger... :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2011

Lolli

Fru Dinesen skriver:

Sådan var det også med min søn, han ville kun pølle og tis i bleen og var ellers 100% renlig . Han ville under ingen omstendighedder sidde på toilettet ..... 

Vi talte med min sp om det og hun gav det råd at vi skulle mutivere ham, og hun haved hørt at vingummi bamser var en go løsning.

Så vi haved en lille bøtte med vingummibamser ude på toilettet og lige så snart Marcus enten haved tisset eller pøllet og vasket hænder så fik han en vingummi bamse til hver hånd .... 

Tror der gik 3-4 dage og så spurgte han ikke om at få ble på 

Syndes man ikke ens barn skal ha slik kan man vel også bruge små mønter klistermærker eller hvad der nu ville mutiverre ens barn ..

knusss Linda 

Den vil jeg også helt klart går efter!

Jeg synes i skal fortsætte med at give hende ble på en gang imellem uden at lave noget stort nummer ud af det. Og heller ikke presse hende til at lave noget på WC'et (jo mere fokus, jo mere stædige bliver de bæster jo ). MEN, når der så en sjælden gang kommer noget i wc'et får hun noget. Enten noget guf hun rigtig godt kan lide og sjældent får, eller en lille gave.

Vores dreng er 3 år og 1 måned. Han blev 100 % renlig lige inden sommerferien. Det har gået ganske fint, med meget få uheld. Men så her inden jul begyndte han at tisse i bukserne og var i øvrigt fuldstændig ligeglad med de våde bukser. Det har været en sej kamp og vi har prøvet ALT!! Jeg nægter at give ham ble på igen. Vi har nu prøvet at være ligeglad med når han har tisset i bukserne og bare givet ham nyt tøj på uden snak om tis. Og når han så har klaret en hel dag i børnehaven uden at tisse i bukserne får han noget slik eller en lille gave. Og DET virker åbenbart. Ud af de sidste 9 dage i børnehave har han kun tisset i bukserne 3 dage (i forhold til hver evig eneste dag siden nytår). Det var min historie - håber den kan bruges.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2011

JustAnotherName

Fru Dinesen skriver:

Sådan var det også med min søn, han ville kun pølle og tis i bleen og var ellers 100% renlig . Han ville under ingen omstendighedder sidde på toilettet ..... 

Vi talte med min sp om det og hun gav det råd at vi skulle mutivere ham, og hun haved hørt at vingummi bamser var en go løsning.

Så vi haved en lille bøtte med vingummibamser ude på toilettet og lige så snart Marcus enten haved tisset eller pøllet og vasket hænder så fik han en vingummi bamse til hver hånd .... 

Tror der gik 3-4 dage og så spurgte han ikke om at få ble på 

Syndes man ikke ens barn skal ha slik kan man vel også bruge små mønter klistermærker eller hvad der nu ville mutiverre ens barn ..

knusss Linda 

Vi HAR faktisk prøvet med klistermærker. Det var et hit. Men nu har det bare ikke rigtigt den store effekt......
Men om end det så er pædgogisk korrekt eller ej, så kunne jeg faktisk godt forestille mig, at vingummibamse-teknikken ville virke bedre hos hende også. Måske det skulle afprøves!?
Det er jo det gode ved at man ikke har nogle " HM-HMMmm (løftede pegefingre)", når det handler om at afprøve (endda BESTIKKE!!, hehe) - Når bare det er ens egne børn

Anmeld

9. februar 2011

JustAnotherName

Lolli skriver:

Den vil jeg også helt klart går efter!

Jeg synes i skal fortsætte med at give hende ble på en gang imellem uden at lave noget stort nummer ud af det. Og heller ikke presse hende til at lave noget på WC'et (jo mere fokus, jo mere stædige bliver de bæster jo ). MEN, når der så en sjælden gang kommer noget i wc'et får hun noget. Enten noget guf hun rigtig godt kan lide og sjældent får, eller en lille gave.

Vores dreng er 3 år og 1 måned. Han blev 100 % renlig lige inden sommerferien. Det har gået ganske fint, med meget få uheld. Men så her inden jul begyndte han at tisse i bukserne og var i øvrigt fuldstændig ligeglad med de våde bukser. Det har været en sej kamp og vi har prøvet ALT!! Jeg nægter at give ham ble på igen. Vi har nu prøvet at være ligeglad med når han har tisset i bukserne og bare givet ham nyt tøj på uden snak om tis. Og når han så har klaret en hel dag i børnehaven uden at tisse i bukserne får han noget slik eller en lille gave. Og DET virker åbenbart. Ud af de sidste 9 dage i børnehave har han kun tisset i bukserne 3 dage (i forhold til hver evig eneste dag siden nytår). Det var min historie - håber den kan bruges.

Det eneste jeg tænker er så bare, at de jo heller ikke skal ende helt forvante, og ligefrem FORVENTE at de SKAL have en gave eller noget slik HVER DAG!! 

Jeg syntes det er fint som belønning (eller bestikkelse, kald det hvad man vil), men det skal også bare, efter min mening, holdes nede på et lille plan, hvor det også kan "forsvinde" igen.... Hvis du forstår hvad jeg mener?!

Anmeld

9. februar 2011

JustAnotherName

Maja88 skriver:

altså som kommende pædagog vil jeg sige:

Lad være med at bekymre dig.. og giv  hende ble på noget oftere istedet for at nægte hende den.

i for ingenting ud af at nægte hende den, andet end en ødelagt blære.

og det er ikke fordi hun er snu, hun ikke tisser på toilettet, men for mange børn er det MEGET skræmmende at give slip på toilettet og de skal vist først gøres noget ved i 5 års alderen.

men det er rigtigt i tager hende på potten/toilettet hver dag, men hvis hun er meget ked af dette. så sæt hende derpå med bleen på et stykke tid, indtil hun er tryg ved det..

eller giv hende privatliv på toilettet. dette kan også gave nogle børn.

Håber ikke dette her blev for forvirrende

Ja, det er netop dét med at hun jo går og holder sig, så hendes lille blære er lige på bristepunktet til sidst, der bekymrer mig.

Men du kan nok have ret. Toilettet KAN virkelig virke skræmmende på en 3/3½-årig.... Især når hun så også engang har oplevet at tippe med børne-brættet ned  ....Der skete dog heldigvis ingenting, udover en slem forskrækkelse, som jo evt. også KAN sidde lidt i hende endnu!

Tak for dit svar...

Anmeld

9. februar 2011

JustAnotherName

Sjl-msl-Mkl skriver:

Sådan er min datter også på halvt tid.. Ca. 1-2 gange om ugen ønsker hun og have ble på noget af dagen og nogen gange også om natten, her er der så bare intet problem med at hun ikke går på wc og/eller potte, for det gør hun..

Jeg synes den er svær, for måske ville jeg nok lade vær med og give hende ble på - det ville simpelthen være min første indskydelse, men hendes blære kan bare ikke tåle det.

Enten kunne I, som der er en der har skrevet, gå der ud hver time. Sige at det er længe siden hun har besøgt wc`et, så nu er det tid. ELLER det helt modsatte, give hende ble på i x antal dage/uger, men stadig gå på wc med hende. Aætså gøre så i ikke har en dyt fokus på at NU SKAL DU SMIDE BLEEN-agtigt.

Ønsker jer alt mulig held og lykke. Det erbare så super svært, for hvad er det rigtige og gøre.

Tusinde tak for dit svar. Det er virkelig dejlig med respons! 

Anmeld

9. februar 2011

MomseJulia

Skide træls det med bleen, oplevede det selv med mine.. Men du fik afvide det er okay du ikke vil tisse i potten/wc'et men i bleen. Men du skal sidde på wc'et/potten eller badeværelset imens, for det der der man går på toilet henne Det hjalp på vores børn..

Anmeld

9. februar 2011

Nettemor

ved ik om det er helt forkert på den men hva med at du går på toilet og 'tisser' når hun skal på potten.. så det samtidig bliver hyggeligt?

Anmeld

9. februar 2011

Stiner

Vi havde samme problem med vores datter i sommer. Hun var RIGTIG god til at holde sig uden ble, hvilket fik os til at konkludere, at hun var parat til at smide bleen, men hun ville heller ikke levere på potte eller toilet. Vi valgte at give hende bleen på igen og lade være med at have fokus på det. 3 måneder efter prøvede vi igen, og da lykkedes det bare! Så måske er hun bare ikke HELT klar endnu, selvom hun godt kan holde på det.

Anmeld

9. februar 2011

Lolli

JustAnotherName skriver:

Det eneste jeg tænker er så bare, at de jo heller ikke skal ende helt forvante, og ligefrem FORVENTE at de SKAL have en gave eller noget slik HVER DAG!! 

Jeg syntes det er fint som belønning (eller bestikkelse, kald det hvad man vil), men det skal også bare, efter min mening, holdes nede på et lille plan, hvor det også kan "forsvinde" igen.... Hvis du forstår hvad jeg mener?!

Ja, det har du ret i. Vi har gjort det med flere ting, fx. da han ikke ville tage tøj på selv - selvom han kunne. Og der har ikke været nogle problemer med, at han ikke vil gøre det uden at få noget for det sidenhen. Vi har kun brugt "bestikkelse" et par gange og  så virker det. Måske det ikke har helt samme effekt på din selvstændige pige (det lyder til at hun har ben i næsen).  

Anmeld

9. februar 2011

Lolli

MomseJulia skriver:

Skide træls det med bleen, oplevede det selv med mine.. Men du fik afvide det er okay du ikke vil tisse i potten/wc'et men i bleen. Men du skal sidde på wc'et/potten eller badeværelset imens, for det der der man går på toilet henne Det hjalp på vores børn..

Den var da egentlig meget god. Den vil jeg da huske, hvis vi får problemer med hende den bette når den tid kommer.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.