Taber mig ikke, trods...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2011

Muffinmus

drop vægten og kig på målene, for de opfylder jo dine krav:-)

Du træner meget mere end før og det giver klart muskler og andet godt til kroppen som dog sørger for at din vægt ikke går lnagt ned som håbet, men det er lige gyldigt, det er KUN tal, det der tæller er hvordan du ser på din krop go at dujo har tabt kropsmasse som i virkeligheden er det eneste vigtige i det sammenhæng:-)

Inden vd hvad du vejer andre end dig selv..og nu alle os

Men de kan se du er slankere og sundere osv, det tæller mere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2011

Rikke Houmøller Thaarup

Det er ikke træningen der gør dig slankere. Muskler vejer mere end fedt. Må jeg foreslå at kigge på de danske Vægtkonsulenters kostplan. Den er ganske fornuftig og du får det fedt og protein du skal bruge for at øge din forbrænding. Når man træner meget skal den suppleres med lidt mere frugt eller nødder. Jeg træner selv landevejscykling og spinning og det er ikke unormalt at vi i vinterperioden tager 4-5 kilo på og de skal af igen inden april igen... Det er kostomlægning (minus kulhydrat bortset fra rationeret frugt og mælkeprodukter. Max. 30g brød (2 skiver knækbrød) om dagen og ingen stivelse (kartofler, pasta, ris)) og træning.

Hårdt, men det holder! 

Glemte lige at skrive, at man som kvinde har svære ved at tabe sig end mænd. Og er du normalvægtig, så forvent ikke større vægttab end 500 gr pr. uge... Hvis det skal være holdbart.

Anmeld

4. februar 2011

Kay

Kloster skriver:

Hej.

Nu prøver jeg at søge lidt råd herinde, jeg er nemlig lidt frustreret over mit manglende vægttab på trods af massiv kostomlægning og aktiv motion.

Jeg er 158 cm lav og vejede d. 1. januar 65 kg. Jeg vil meget gerne smide 10 kg inden d. 20. maj, hvor vores søn skal konfirmeres. Tallene på vægten er ikke så afgørende, men målet var der jo lige i form af konfirmationen.

Jeg har løbet 3-4 gange om ugen i over 1 år. I vinter her (nov, dec, jan) har jeg gået i motionscenteret 3-4 gange om ugen. Jeg løber, cykler, cross'er, styrketræner mave og arme/bryst.

Jeg passer meget på, hvad jeg spiser. Skriver alt ned i en bog, hvad jeg spiser hver dag. Og holder mig virkelig fra det usunde. Alligevel er det ikke lykkes mig at tabe mere en 2½-3 kg siden 1. januar.

Men jeg måler mig også. Dette startede jeg med d. 1. dec.... Og her d. 1. feb havde jeg faktisk tabt mig 5 cm på taljen, 5 cm på hofte, 2 cm på lår og 3 cm på overarm. Det er jeg godt tilfreds med Laughing Men kiloene kommer jo ikke af uanset hvor meget jeg træner og hvor sundt jeg spiser. Og jeg drikker fint hver dag også.

Er det bare sådan ell gør jeg noget forkert??

På en typisk dag, kan jeg spise:

Morgenmad: Havregryn med mælk og rosiner + 1 glas mælk.

Formiddag: Grovtoast med cheacy ost, æble.

Middag: 1 rugbrød med laks, gulerødder, peberfrugter.

Eftermiddag: 2 skiver knækbrød med ost.

Aften: halvdelen af tallerkenen fyldt med grøntsager, 1 kartoffel, ca 1 spsk sovs (ell ingen) + kød.

Aftenskaffe: 1 appelsin.

Drikker dagligt ca 4 kopper kaffe med minimælk, ca 1½ vand, 1 liter the (lakrids the uhmm)

Kan nogen måske hjælpe mig....

som ejg kan læse spiser du meget brød og andre kulhydrater, selvom det er groft er det en god ide at skrue ned for ris, pasta og brød...

en anden ting min diætist huskede mig på da jeg stod stille i vægt... er at huske at synde ca hver 2 uge.... da kroppen så sætter stofskiftet i vejret....

held og lykke.dk/Uploads/StoredImages/1/12373.gif" alt="" />

Anmeld

4. februar 2011

JustMe

Missi skriver:

Altså det er jo ikke fordi du ikke taber dig i cm - men jeg tro "problemet" med vægten er at du simpelhen danner rigtig mange muskler, som vejer, og derfor går de tabte kg ikke ned på vægten..

Et godt råd, tag billeder istedet for at gå på vægten, for der kan du se resultatet meget bedre

Selv ved styrketræning som er mere muskelopbyggende end konditionstræning samt kalorieoverskud, tager mange ikke meget over 500 g muskler på om måneden. Er man i kalorieunderskud, som trådstarter er, er det som regel en hel del mindre. Så det er næppe muskler, der på så kort tid begrænser vægttabet

Trådstarter: Madlog har en gratis prøvetid, hvor man kan taste sin mad ind og se, hvor mange kalorier, man får. Prøv evt. at taste din mad ind og se, om du reelt er i særligt stort kalorieunderskud. Både havregryn, rosiner mv. er ret kalorierige, og en portion havregryn med rosiner og mælk kan faktisk ende op med at blive ret kalorierig for selv en beskeden portion

Anmeld

4. februar 2011

JustMe

Kloster skriver:

Men jeg måler mig også. Dette startede jeg med d. 1. dec.... Og her d. 1. feb havde jeg faktisk tabt mig 5 cm på taljen, 5 cm på hofte, 2 cm på lår og 3 cm på overarm. Det er jeg godt tilfreds med Laughing Men kiloene kommer jo ikke af uanset hvor meget jeg træner og hvor sundt jeg spiser. Og jeg drikker fint hver dag også.

Aften: halvdelen af tallerkenen fyldt med grøntsager, 1 kartoffel, ca 1 spsk sovs (ell ingen) + kød.

Drikker dagligt ca 4 kopper kaffe med minimælk, ca 1½ vand, 1 liter the (lakrids the uhmm)

At du taber cm viser tydeligt, at du et ved at omrokere på dine fedtdepoter og bygge lidt muskulatur langsomt op. Dog vil ejg ikke mene, at muskulaturen vægtmæssigt vil gøre den store forskel. Dog gør kroppen det ved øget motionsmængde, at den lagrer mere væske i vævet. Dette væske bindes især af kulhydrater, som du jo har brug for i en vis grad som energikilde...men spiser du for mange kulhydrater, kan de ende med at binde en god del væske.

Jeg ser ikke særligt meget sundt fedt i din kost udover laksen? Fedtet i osten er mættet, så en mager ost og en alternativ umættet fedtkilde ville være bedre. Generelt set er din kost utroligt kulhydratrig, så du ville sikkert opleve en forskel, hvis du erstattede nogle af kulhydratkalorierne med nogle sunde fedt- og proteinkilder.

Gode proteinkilder er bl.a. magert kød i alle former, magre mejeriprodukter (især mager ost, hytteost, fromage frais mv.), bønner, linser mv. Gode fedtkilder er fede fisk, raps- og olivenolie, nødder og avocado. Cellemembranerne i vores krop kræver fedt, mens muskelopbygning kræver nok protein. Så for at din krop kan få det optimale ud af din træning, kræver det at du giver den de rette byggesten

Anmeld

4. februar 2011

Saram

Kloster skriver:

Hej.

Nu prøver jeg at søge lidt råd herinde, jeg er nemlig lidt frustreret over mit manglende vægttab på trods af massiv kostomlægning og aktiv motion.

Jeg er 158 cm lav og vejede d. 1. januar 65 kg. Jeg vil meget gerne smide 10 kg inden d. 20. maj, hvor vores søn skal konfirmeres. Tallene på vægten er ikke så afgørende, men målet var der jo lige i form af konfirmationen.

Jeg har løbet 3-4 gange om ugen i over 1 år. I vinter her (nov, dec, jan) har jeg gået i motionscenteret 3-4 gange om ugen. Jeg løber, cykler, cross'er, styrketræner mave og arme/bryst.

Jeg passer meget på, hvad jeg spiser. Skriver alt ned i en bog, hvad jeg spiser hver dag. Og holder mig virkelig fra det usunde. Alligevel er det ikke lykkes mig at tabe mere en 2½-3 kg siden 1. januar.

Hejsa.

Åh hvor jeg kender din fustration.. Er selv kun 1.53, så ved godt hvor svært det er at tabe sig.. Og kort fortalt tror jeg at der kun er én måde at gøre det på:

Det handler jo om at forbrænde mere end du indtager.. Så ergo hvis du ikke føler du taber dig, er det fordi du intager for mange kalorier i forhold til hvor mange du forbrænder..

Og det ser jo i bund og grund ud fornuftigt ud det du spiser og man kan jo ikke ligefrem sige at det er meget. Hehe..

Men når man er så lille i højden som du og jeg selv er, så er det også bare meget mindre man kan tillade sig at spise.. Det er super træls at det skal være så meget hårdere for os lave mennesker, men sådan er det vist.. Så skær i flere af kalorierne.

Håber det kan hjælpe lidt.

Knuus Sara.

Anmeld

4. februar 2011

Lou87

Kloster skriver:

Hej.

Nu det nok bare mig..
Men jeg syntes altså bestemt du klarer det flot på en måned!

Da jeg gik til sådan noget vægttabs noget sagde hun 500 g til 1 kg om ugen, for at det heller ikk gik for stærkt!
Og nu er du jo heller ikk ekstremt overvægtig, så din krop når nok at omdanne til muskler hurtigt..

Så vil anbefale dig, som du allerede også gør lidt, at fokusere en del på cm i stedet for også
Og med 2-3 kg om måneden indtil maj når du da også de 10 kg

Anmeld

4. februar 2011

Pinkrose

Nu har jeg selv prøvet det med kostomlægning, og var igennem vægtkonsulenterne, og det virkede

men udfra hvad jeg kan se får du for mange mejeri produkter, altså mælk, ost og brød, og alt for lidt vand skal være nærmere de 2-2½ liter om dagen.

Anmeld

5. februar 2011

kiwilouise

JustMe skriver:

At du taber cm viser tydeligt, at du et ved at omrokere på dine fedtdepoter og bygge lidt muskulatur langsomt op. Dog vil ejg ikke mene, at muskulaturen vægtmæssigt vil gøre den store forskel. Dog gør kroppen det ved øget motionsmængde, at den lagrer mere væske i vævet. Dette væske bindes især af kulhydrater, som du jo har brug for i en vis grad som energikilde...men spiser du for mange kulhydrater, kan de ende med at binde en god del væske.

Jeg ser ikke særligt meget sundt fedt i din kost udover laksen? Fedtet i osten er mættet, så en mager ost og en alternativ umættet fedtkilde ville være bedre. Generelt set er din kost utroligt kulhydratrig, så du ville sikkert opleve en forskel, hvis du erstattede nogle af kulhydratkalorierne med nogle sunde fedt- og proteinkilder.

Gode proteinkilder er bl.a. magert kød i alle former, magre mejeriprodukter (især mager ost, hytteost, fromage frais mv.), bønner, linser mv. Gode fedtkilder er fede fisk, raps- og olivenolie, nødder og avocado. Cellemembranerne i vores krop kræver fedt, mens muskelopbygning kræver nok protein. Så for at din krop kan få det optimale ud af din træning, kræver det at du giver den de rette byggesten

Anmeld

5. februar 2011

JCS

Hej, jeg har ikke læst hele tråden igennem. Arbejder på en skønhedsklinik, hvor der kommer rigtig mange ind for at få opstrammende behandlinger osv. Nogle af dem klager over, at uanset hvad de gør, så flytter vægten sig ikke. En sammenhæng, som jeg lagde mærke til, var at de allesammen drak rimelig meget mælk. Jeg har så prøvet at fortælle dem om kalorier i mælkeprodukter. To af dem er kommet tilbage efter en uge helt uden mælk og har tabt 1,5 kg.. Utroligt, ikke?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.