Jeg er ikke bange for edderkopper, mus eller lign. selvfølgelig kan man godt blive lidt.. adr.. hvis edderkoppen er 10 cm. eller lign... men jeg napper den bare med papir og så i toilettet 
Men en ting jeg er hunderæd for er mørke... ikke det er slukke lyset og ligge i min seng.. men hvis jeg f.eks. skal ned på toilet om natten, bliver ALT lyset i huset tændt, fordi jeg skal sikre mig der ikke er noget der står i et mørkt hjørne eller lign.
Om aftenen, er det altid min mand der skal gå ned i kælderen med vasketøj, for man skal udenfor og ned af en trappe for at komme derned, og så kan man tænde lyset i kælderen, men det sidste rum er der ikke lys i, og det er der vaskemaskinen står.. jeg er så ANGST for at vende ryggen til mørket.. tænk hvis der kom noget og tog mig?
Og når jeg så går udenfor, skal jeg vende min ryg til den mørke græsplæne.. det kan jeg ikke... jeg går altid baglæns hvis det sker jeg går derned, eller også løber jeg indenfor og smækker døren og låser den!
JEG HADER MØRKE på den måde.... også derfor jeg ikke rigtig har gået i byen, for der er fanme lang vej hjem, når der er så mange gyder.....
Har haft den her angst for mørke lige så længe jeg husker.. og hvis jeg hører noget nærme mig bagfra, så stopper jeg op og "fryser" (står stille), og panikker og græder...
Det er en ting min mand har lovet mig, han må ALDRIG drille mig ved at forskrække mig hvis der er mørkt...
Anmeld