Pas til Tyskland

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2011

trunte89

Lone H. skriver:

Det var det svar jeg fik, og vi gad da ikk navngive hende når hun skulle døbes så hun måtte pænt vente derhjemme ved farmor mens vi var dernede  

Men det kan være jeg fik en der ikk li var i humør til at hjælpe den dag 

Nej, det kan jeg da godt forstå. Man navngiver da ikke bare for at tage til Tyskland. Det er godt nok små 3 år siden vi fik lavet, så skal selvfølgelig ikke kunne sige om reglerne er lavet om.
Men vi skulle så bare få lavet et nyt når hun var blevet døbt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2011

MariaJ

Lone H. skriver:

Det var det svar jeg fik, og vi gad da ikk navngive hende når hun skulle døbes så hun måtte pænt vente derhjemme ved farmor mens vi var dernede  

Men det kan være jeg fik en der ikk li var i humør til at hjælpe den dag 

Min datter fik dansk pas, da hun var fire dage (i maj 2010). Hun fik et midlertidigt pas, der varede et halvt år, og bar det smukke "navn "unavngivet pige". Tror "pige" stod som efternavn og "unavngivet" som fornavn. Så ja, man skal have pas for at krydse grænsen, men barnet behøver ikke at være navngivet. 

Anmeld

4. februar 2011

Maja88

man skal have et pas for at passere grænsen...

man bliver ikke stoppet hver gang mere, som andre skriver, men hvis i gør så er det altså ikke godt...

jeg har boet nede ved grænsen og er blevet stoppet 1-2 gange uden pas.. har været så heldig det er gået, men du kan få den vildeste bøde og fx. blive nægtet indgang.

Anmeld

4. februar 2011

Maja88

MariaJ skriver:

Min datter fik dansk pas, da hun var fire dage (i maj 2010). Hun fik et midlertidigt pas, der varede et halvt år, og bar det smukke "navn "unavngivet pige". Tror "pige" stod som efternavn og "unavngivet" som fornavn. Så ja, man skal have pas for at krydse grænsen, men barnet behøver ikke at være navngivet. 

spørger lige om noget helt andet.. hvis man på sygehuset allerede ved hvad barnet skal hedde.. bliver det så ikke navngivet så det får sit cpr eller koster det noget eller??? er ikke helt med

Anmeld

4. februar 2011

MariaJ

Maja88 skriver:

spørger lige om noget helt andet.. hvis man på sygehuset allerede ved hvad barnet skal hedde.. bliver det så ikke navngivet så det får sit cpr eller koster det noget eller??? er ikke helt med

Jo, jeg tror bare du kan levere navngivningspapirene, så snart I har navnet klart. Man bliver dog ikke navngivet automatisk, så du skal selv tage initiativ til det. Jeg ved ikke hvornår og hvordan man får CPR-nummer. Vi bor i Norge, og min datter er navngivet her og har norsk personnummer. Pas og CPR-nummer har ikke noget med hinanden at gøre. Hun er dansk statsborger og har fået pas på et dansk konsulat i Norge, som sagt uden både navm og CPR-nummer.

Anmeld

4. februar 2011

sabrina89

Vi har lige været i Tyskland (for at handle) Vi blev stoppet lige på den anden sife af grænsen. Det var min kæreste der kørte, politiet spurgte om han havde drukket og skulle vise kørekort. Og så var vi kørende igen. Han spurgte ikke ind til mig eller skulle se papar på os (Man skal ikke have pas med til de grænser der grænser op til DK)

Anmeld

4. februar 2011

LRJ

Maja88 skriver:

Nej det kommer til at hedde cpr nummeret på sygehuset, ved ikk om man kan få det navngivet allerede der , medmindre det er født fortidligt eller er født med en slem sygdom

Anmeld

4. februar 2011

Maja88

sabrina89 skriver:

Vi har lige været i Tyskland (for at handle) Vi blev stoppet lige på den anden sife af grænsen. Det var min kæreste der kørte, politiet spurgte om han havde drukket og skulle vise kørekort. Og så var vi kørende igen. Han spurgte ikke ind til mig eller skulle se papar på os (Man skal ikke have pas med til de grænser der grænser op til DK)

jo det skal man have...

hvis i bliver stoppet af tysk politi er det ikke smart..

Anmeld

4. februar 2011

Maja88

Lone H. skriver:

Nej det kommer til at hedde cpr nummeret på sygehuset, ved ikk om man kan få det navngivet allerede der , medmindre det er født fortidligt eller er født med en slem sygdom

men er det bare papirer man skal udfylde for at det er navngivet....

for så er det vel ligemeget om det er navngivet inden dåben eller?

Anmeld

4. februar 2011

LRJ

Maja88 skriver:

men er det bare papirer man skal udfylde for at det er navngivet....

for så er det vel ligemeget om det er navngivet inden dåben eller?

har aldrig navngivet før ved kun det man gør ved dåben, men du skal vist have en fødselsanmeldelse inden du kan navngive, men jeg er ikk sikker, da jeg ikk har prøvet det men ja fik af vide at det er ligemeget om barnet er navngivet, du kan ALTID bliver døbt jo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.