Jeg føler mig økonomisk røvrendt!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2011

qp

Miamaja skriver:

haha man draeber ikke nerver ved at bore hul i tanden, ellers er det en rodbehandling.

Troede jeg bare da jeg nu har haft et åbent hul inde i en tand i en uge uden at mærke noget hvis jeg eks drak/ åd noget sødt eller lignende? .... Hilsen blanko

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

Angelspot

Kunne ikke have sagt det bedre selv. Er en af de uheldige, der bruger mange penge på mine tænder, da de er rigtig dårlige fra naturens side. Og jeg synes det er SÅ uretfærdigt, at noget som man har så lidt indflydelse på (altså hvis man forstår at passe sine tænder), kan være så dyrt at få gjort noget ved!! Og at de vil være det BEKENDT!! Og selvom jeg er medlem af Danmark, så koster det jo kassen alligevel. Og så skal der tages et røngtenbillede her og der og flere ting som man ikke har en dyt forstand på! De kan jo sige hvad som helst og pege på billederne og sige: der og der er der huller osv. Man aner jo ikke en skid!

En enkelt gang skulle jeg have en alm tandrensning og da det var ovre og jeg fik regningen gloede jeg godt nok! Der var påført tillæg for 'undervisning i tandbørstning' på et par hundrede kroner!! Jeg nægtede at betale damen for at have vist mig hvordan jeg skulle bruge min nye el-tandbørste, for hun havde ikke engang fortalt mig om denne lille ekstra betaling!? Og det var da utrolig småligt at tage betaling for det??!! De forstår da virkelig at gøre livet surt for folk nogen gange!

Anmeld

3. februar 2011

ZamanogDania

qp skriver:

Jeg sidder lige og tjekker tandlægepriser på "Sundhed.dk" der kan du vælge hvilken behandling der skal foretages hvorefter du vælger din kommune - dernæst kommer der priser op på de tandlæger i kommunen som du har søgt under... Og ehm priserne er da vidt forskellige, så jeg ved ikke lige hvor den kontrakt du omtaler gælder...

Jeg kan jo se at hvis jeg nu havde tjekket denne side tidligere, ja så kunne jeg haft sparet 6-700 kr ... Kæft det er sur røv!!

Jeg skal have mig en NY OG BILLIGERE tandlæge straks, fuck ham der stjal alle mine penge i dag

Jeg mener tandresning. De er altså det samme alle steder. Men andre ting kan være forskellige.

Anmeld

4. februar 2011

Lullaby

qp skriver:

Jeg sidder lige og tjekker tandlægepriser på "Sundhed.dk" der kan du vælge hvilken behandling der skal foretages hvorefter du vælger din kommune - dernæst kommer der priser op på de tandlæger i kommunen som du har søgt under... Og ehm priserne er da vidt forskellige, så jeg ved ikke lige hvor den kontrakt du omtaler gælder...

Jeg kan jo se at hvis jeg nu havde tjekket denne side tidligere, ja så kunne jeg haft sparet 6-700 kr ... Kæft det er sur røv!!

Jeg skal have mig en NY OG BILLIGERE tandlæge straks, fuck ham der stjal alle mine penge i dag

Hvordan finder du prise rpå hver enkelt tandlæge??

Anmeld

4. februar 2011

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Jeg må desværre også sige at det er normalt.Jeg skiftede for nogle år siden tandlæge,og var så uheldig/dum at vælge den dyreste i Aalborg.Nu går der lidt tid før jeg kan skifte igen,da jeg lige har haft bøjle på,og det er ved at blive justeret.

For 1 md. siden var jeg til eftersyn.Det kostede næsten 700,for selvfølgelig skulle de lige tage nogle røntgen billeder.

Og så var der en revne i en af mine gamle sølv fyldninger,den største selvfølgelig.Det kostede 2100..minus bedøvelse.Det tager de gudhjælpemig 400 kr. for.Jeg kan udholde meget smerte for 400 kr.!!!

Men de siger også til mig,at de sølv fyldninger skal skiftes.Nu har jeg heldigvis kun 4 tilbage,gad vide hvad de så finder på

Anmeld

4. februar 2011

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh
Angelspot skriver:

Kunne ikke have sagt det bedre selv. Er en af de uheldige, der bruger mange penge på mine tænder, da de er rigtig dårlige fra naturens side. Og jeg synes det er SÅ uretfærdigt, at noget som man har så lidt indflydelse på (altså hvis man forstår at passe sine tænder), kan være så dyrt at få gjort noget ved!! Og at de vil være det BEKENDT!! Og selvom jeg er medlem af Danmark, så koster det jo kassen alligevel. Og så skal der tages et røngtenbillede her og der og flere ting som man ikke har en dyt forstand på! De kan jo sige hvad som helst og pege på billederne og sige: der og der er der huller osv. Man aner jo ikke en skid!

En enkelt gang skulle jeg have en alm tandrensning og da det var ovre og jeg fik regningen gloede jeg godt nok! Der var påført tillæg for 'undervisning i tandbørstning' på et par hundrede kroner!! Jeg nægtede at betale damen for at have vist mig hvordan jeg skulle bruge min nye el-tandbørste, for hun havde ikke engang fortalt mig om denne lille ekstra betaling!? Og det var da utrolig småligt at tage betaling for det??!! De forstår da virkelig at gøre livet surt for folk nogen gange!

For eftertiden skal du bede om et overslag før du sætter dig i stolen,det har du krav på!

Anmeld

4. februar 2011

Muffinmus

Ja, en god ide er nok at ringe rundt og høre om priserne først:-)

Jeg er i forsvaret og får småting lavet gratis der jo. Og de sagde at tandlæger i det offentlige altid lavede tandrens selv om det ikke var nødvendigt, bare fordi at de ville skrabe penge sammen.

At en tandrens faktisk ofte slet ikke var nødvendigt andet end hver 2-3 år hvis man børstede sine tænder normalt. OG slet ikke hver 6 mdr som mange gør.

Og de har da ret, min civile tandlæge laver ALTID tandrens på mig...men det vil jeg da stoppe frem over for det er 300 kr ud af vinduet.

Anmeld

4. februar 2011

Angelspot

Pernilleh skriver:

For eftertiden skal du bede om et overslag før du sætter dig i stolen,det har du krav på!

Jeg får aldrig lavet noget uden at høre hvad det sådan ca kommer til at koste. Men det står jo på russisk når man får regningen, jeg forstår ikke hvad de forskellige termer betyder, der kunne jo ligeså godt være koder fra Herlev sygehus!

Men var også lige inde og se på den der side der hedder sundhed.dk, det kan da godt betale sig at gå lidt i dybden og finde en billigere tandlæge, der er da helt sikkert penge at spare når man skal derop så tit som jeg desværre skal!

Anmeld

4. februar 2011

Angelspot

Pernilleh skriver:

Jeg må desværre også sige at det er normalt.Jeg skiftede for nogle år siden tandlæge,og var så uheldig/dum at vælge den dyreste i Aalborg.Nu går der lidt tid før jeg kan skifte igen,da jeg lige har haft bøjle på,og det er ved at blive justeret.

For 1 md. siden var jeg til eftersyn.Det kostede næsten 700,for selvfølgelig skulle de lige tage nogle røntgen billeder.

Og så var der en revne i en af mine gamle sølv fyldninger,den største selvfølgelig.Det kostede 2100..minus bedøvelse.Det tager de gudhjælpemig 400 kr. for.Jeg kan udholde meget smerte for 400 kr.!!!

Men de siger også til mig,at de sølv fyldninger skal skiftes.Nu har jeg heldigvis kun 4 tilbage,gad vide hvad de så finder på

Ja man får jo faktisk fornemmelsen af at de bare skal finde på noget hver gang man kommer!

Jeg havde en periode hvor jeg stort set ikke havde bøvl med mine tænder, men så fik jeg ny tandlæge og skal pludselig have ordnet det ene og det andet. Og så ved man jo ikke om det var fordi man havde en skod tandlæge før, som ikke havde styr på noget, eller om de tager røven på en. For jeg kan ærlig talt ikke se noget som helt på et røngten billede!

Anmeld

4. februar 2011

Carina1977

qp skriver:

I sidste ude faldt der en plombe ud af mine tænder hvorfor jeg måtte til tandlæge i dag da jeg ikke kunne få en tid tidligere.

Nå men jeg fik fyldt hullet med plast da man nu ikke må anvende sølv mere og så fik jeg renset mine tænde.

Kr 1786!!!!!!!!

Jamen jeg måtte spørge sekretæren om det var seriøst... da jeg jo havde regnet med 7-800 kr. Fuck det er mange penge!!!

Jeg kan sagtens forstå at du synes det er dyrt.....det synes jeg også,

Jeg fik ordnet en tand for ca. 1½ år siden. Det var en rigtig dårlig tand, så det blev til en 4-fladet fyldning i plast, og det kostede lige knapt 1200 kr. uden bedøvelse (jeg får nemlig aldrig bedøvelse).

Så jeg synes da det lyder ret voldsomt det du skulle betale.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.