Jeg føler mig økonomisk røvrendt!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2011

Noneother

qp skriver:

Jeg synes virkelig dét er noget svineri, at det skal være så dyrt... Jeg kan sgu ikke rende rundt med huller i tænderne og er derfor NØDT til at gå til tandlæge - men har jeg råd til det?? Nej overhovedet ikke...

Og ligeledes har jeg tidligere benyttet mig af, at sølv var billigere end plast - dvs var der noget i en kindtand som sad langt inde, så fik jeg da bare lagt sølv derind for at spare de penge... og det var da et godt alternativ sådan rent økonomisk.. Men hvad nu når man ikke må bruge sølv mere??? Ja så må man betale prisen!! Arrrgh.... det vælter jo hele min fuckin sølle økonomi

Tjek ALTID prisen på din(e) tændlæge(r) først...

Jeg fik lavet en tabt plump, plus halvdelen af kintanden bagved plumpen der var knækket af. Så min kindtand nu er 40%plast eller noget i den retning. + bedøvelse for 1300kr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

Lise

Det lyder som det jeg "plejer" at betale når jeg får lavet én tand. Det koster boksen at gå til tandlæge!!!

Anmeld

3. februar 2011

Ryberg

vi har planer om at tage en udflugt ned over grænsen og så begge tage til tandlæge dernede... det sparer man en del penge ved

Anmeld

3. februar 2011

qp

Noneother skriver:

Tjek ALTID prisen på din(e) tændlæge(r) først...

Jeg fik lavet en tabt plump, plus halvdelen af kintanden bagved plumpen der var knækket af. Så min kindtand nu er 40%plast eller noget i den retning. + bedøvelse for 1300kr.

Ja det har jeg så lært ... Men det er jo ikke just dét man tænker på når man render rundt med et åbent hul i tanden, der vil man jo bare have det ordnet... Jamen det er jo sindsygt og forkasteligt!!! Jeg føler mig så vred indeni for jeg synes sgu ikke det er i orden, at det skal være så dyrt at rende til tandlæge....

Anmeld

3. februar 2011

ZamanogDania

Desværre er tandlægere dyr. Men næsten alle tandlægere tager samme pris for plast fyldninger. Tandrensning er samme beløb alle steder, fordi det står i en kontrakt. De må ikke tage mere. Kroner, broer osv de må selv bestemmer prisen.

Efterhånden er der mange der ikke bruger sølv mere, men der er altså nogle steder hvor de bruger sølv.

Men det kommer os an på hvor stor hullet var og hvilken tand det var. Kindtænder er altså dyre.
Jeg arbejder som Tandklinikassistent derfra har jeg den vidn

Anmeld

3. februar 2011

FrkDitte

Ja, prisen lyder nu også helt "normal" i mine ører... Skal snart til tandlæge, og frygter altid han finder noget.. Sølvfyldninger har vist nok desværre den egenskab at det kan "udvide" sig og få tanden til at revne..altså over laang tid...så nok sparer man penge her og nu...men det kan ende med at blive dyrere...  

Jeg har fået lavet rodbehandling i Sverige, det var meget billigere..og så betaler man fast pris for bedøvelsen uanset om man skal have 1 skud bedøvelse eller 5.

Jeg synes engang jeg har hørt at der findes en tandlægeskole, hvor man får behandling af elever..det skulle være billigere...

Måske det var en mulighed

Anmeld

3. februar 2011

Zafir

Det mest underlige er at de før sagde, at grunden til at det var dyrere med plast end med sølv, var fordi der ikke var tilskud til plast. Men hvis de har forbudt sølv? - Så må de skuda til at give tilskud til plast... Grr..
Fåking tandlæger.

Man skal sku se sig for. jeg fik en ny tandlæge og jeg er ikke såan en der får huller. Jeg har gamle fyldninger i mine 12 års tænder, fordi de kom uden emalje på. Men altså - så begyndte hun også på den der 'jaaamen, du skal nok se på at få skiftet de der fyldninger'
og jeg havde det bare sådan: Nix, det lød virkelig bare som om hun var irriteret over at tjene så lidt på mig. Så det har jeg IKKE fået gjort...

Anmeld

3. februar 2011

musse1

syns du skal tjekke tandlægerne ud med pris, i dit område.. der kan være en del at spare, den tandlæge jeg har, er næsten halv pris i forhold til de andre.. syns det var dyrt det du fik lavet, det har jeg nu ik givet. men du kan desværre ik gøre noget nu, andet end at gå ind og tjekke priser.. men forstår godt du var ved at falde på numsen over det..

Anmeld

3. februar 2011

qp

ZamanogDania skriver:

Desværre er tandlægere dyr. Men næsten alle tandlægere tager samme pris for plast fyldninger. Tandrensning er samme beløb alle steder, fordi det står i en kontrakt. De må ikke tage mere. Kroner, broer osv de må selv bestemmer prisen.

Efterhånden er der mange der ikke bruger sølv mere, men der er altså nogle steder hvor de bruger sølv.

Men det kommer os an på hvor stor hullet var og hvilken tand det var. Kindtænder er altså dyre.
Jeg arbejder som Tandklinikassistent derfra har jeg den vidn

Jeg sidder lige og tjekker tandlægepriser på "Sundhed.dk" der kan du vælge hvilken behandling der skal foretages hvorefter du vælger din kommune - dernæst kommer der priser op på de tandlæger i kommunen som du har søgt under... Og ehm priserne er da vidt forskellige, så jeg ved ikke lige hvor den kontrakt du omtaler gælder...

Jeg kan jo se at hvis jeg nu havde tjekket denne side tidligere, ja så kunne jeg haft sparet 6-700 kr ... Kæft det er sur røv!!

Jeg skal have mig en NY OG BILLIGERE tandlæge straks, fuck ham der stjal alle mine penge i dag

Anmeld

3. februar 2011

Miamaja

qp skriver:

Jeg tænkte netop det samme mht bor, for han borede det lidt til/ fjernede rester (eller hvad han nu lavede) men der var jo dræbt nerver, boret til osv osv i forvejen da der jo havde siddet en plombe

haha man draeber ikke nerver ved at bore hul i tanden, ellers er det en rodbehandling.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.