Primicilin/mellemørebetændelse - hurtig hjælp søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2011

Corn

Jeg vil ikke have primcillin til mine unger, da de også kaster det op med det samme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

LR85

SeptemberBaby skriver:

Kære alle

Har syg lille pige - 16 mdr - som nu har fået konstateret mellemørebetændelse. Hun har fået udskrevet Primicilin, men ved ikke, hvordan jeg skal få det i hende. Hun kaster op, når vi forsøger. (Det har hun i øvrigt også altid gjort, hvis vi har forsøgt flydende børne-panodiler). Jeg forsøgte at blande det i noget mme (som hun elsker) på flaske. Hun blev meget glad for at se flasken, men da hun smagte blev hun ked, og hun afviste den blankt (så synd! ).

Hvad gør jeg med den (skide) medicin?

Håber på hurtige svar, så hun kan komme i gang med sin behandling nu her i aften.

PS: Hvis det er mellemørebetændelse hun har - hvorfor er hun så ved at hoste sine lunger op? (Hun kastede op af at hoste tidligere i dag...)

Takker fordi du læste med - og for evt. svar!

sys stadig du skal få en anden slags medicin, som føres op i endetarmen. (ring til vagtlægen)

Måske kan du blande pillerne op med alt muligt (som forhåbentlig hjælper), og så med tvang og en smadder ked a det baby, og til hva nytte? a hun kaster det hele op?

håber du finder ud a noget.

Anmeld

3. februar 2011

<3

louiseandersen85 skriver:

jeg synes du skal ringe til vagtlægen og bede om nogen pencilin som suppositorier. Altså til numsen, ligesom med panodiler. Forklar ham at hun kaster det hele op.

Hvis hun skulle have lungebetændelse også, eller på vej, vil pencillinen også hjælpe på det, men du skal have en anden 'form' for primcillin.

Se a ring til vagtlægen og få udskrevet nogen nyt som ikke skal indtages genem munden, hverken tabeletter eller flydende.

Og hun har fået penicillin før så hun er ikke allergisk overfor penicillin??

Anmeld

3. februar 2011

charlottekri

vores datter vil heller ikke have pencillinen, men så prøvede vi at blande det i en portion yoghurt, og det stryger bare ned!!!

håber det kan bruges

knus charlotte

Anmeld

3. februar 2011

Frk. Himmelblå

Kære alle

Lige kort:

Tak for jeres svar!

Problemet er, at hun meget let kaster op, så det dur ikke at tvinge det i hende.. Og hun er dæleme ikke nem at narre med mad og den slags. Tror det bliver en kamp (+ hun er ikke meget for at spise pga. sygdommen i forvejen).

Foreløbig løsning: Vi forsøger via lægevagten at få udskrevet nogle stikpiller. Håber, det kan lade sig gøre! Det her er bare for hårdt og synd.

Igen: Tak for svar, søde kvinder. Så skønt, der er nogen derude til at hjælpe, når det kniber!

Kram

Anmeld

3. februar 2011

lulleh

da johannes havde mellemørebetændelse fik vi piller til ham. og det var super nemt at give ham det. så når han skulle have det fik han det i hans mme.
- kan du evt ikke høre om du kan få nogle piller istedet

Anmeld

3. februar 2011

H+S Skjolgborg.

SeptemberBaby skriver:

Kære alle

Lige kort:

Tak for jeres svar!

Problemet er, at hun meget let kaster op, så det dur ikke at tvinge det i hende.. Og hun er dæleme ikke nem at narre med mad og den slags. Tror det bliver en kamp (+ hun er ikke meget for at spise pga. sygdommen i forvejen).

Foreløbig løsning: Vi forsøger via lægevagten at få udskrevet nogle stikpiller. Håber, det kan lade sig gøre! Det her er bare for hårdt og synd.

Igen: Tak for svar, søde kvinder. Så skønt, der er nogen derude til at hjælpe, når det kniber!

Kram

Meget underligt hvis i kan få stikpiller for de er gået ud af marke sagde de da vi var indlagt nu her 9 jan også skulle han have det i drop hvis ikke han ville holde det i sig osv.

Så hvis andre kan få det i stikpiller så forstå jeg ingen ting her mellem slagelse og næstved.

Vi var indlagt på næstved børn afd.

Henriette

Anmeld

3. februar 2011

Frk. Himmelblå

Henriette.S.J skriver:

Meget underligt hvis i kan få stikpiller for de er gået ud af marke sagde de da vi var indlagt nu her 9 jan også skulle han have det i drop hvis ikke han ville holde det i sig osv.

Så hvis andre kan få det i stikpiller så forstå jeg ingen ting her mellem slagelse og næstved.

Vi var indlagt på næstved børn afd.

Henriette

Har forsøgt vagtlægen, og vi kan ganske rigtigt IKKE få stikpiller, da de er taget af markedet. DESVÆRRE...

Så nu prøver vi en anden slags i flydende form.

Håber, det virker så... (Men tror det ikke..) 

Anmeld

3. februar 2011

SussieThyssen

SeptemberBaby skriver:

Kære alle

Har syg lille pige - 16 mdr - som nu har fået konstateret mellemørebetændelse. Hun har fået udskrevet Primicilin, men ved ikke, hvordan jeg skal få det i hende. Hun kaster op, når vi forsøger. (Det har hun i øvrigt også altid gjort, hvis vi har forsøgt flydende børne-panodiler). Jeg forsøgte at blande det i noget mme (som hun elsker) på flaske. Hun blev meget glad for at se flasken, men da hun smagte blev hun ked, og hun afviste den blankt (så synd! ).

Hvad gør jeg med den (skide) medicin?

Håber på hurtige svar, så hun kan komme i gang med sin behandling nu her i aften.

PS: Hvis det er mellemørebetændelse hun har - hvorfor er hun så ved at hoste sine lunger op? (Hun kastede op af at hoste tidligere i dag...)

Takker fordi du læste med - og for evt. svar!

Bland det med lidt blandet sød saft og brug så en engangssprøjte.
Eller bland det direkte med lidt saftevand og giv hende det på flaske..det har jeg gjort med mine.

Kærligst
Sussie

Anmeld

3. februar 2011

Ni-ko-li-ne

vores datter kastede også op af panodil og penicillin...

vores løsning var at bruge en engangssprøjte, og så sad den ene med datteren, og den anden sprøjtede så, ganske forsigtigt ½ml ind i siden af munden, så hun kunne synke det stille og roligt

har i panodil stikpiller? så giv barnet sådan een først, feberen falder og de slapper mere af.... det hjalp i alt fald her

god bedring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.