Primicilin/mellemørebetændelse - hurtig hjælp søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.680 visninger
21 svar
0 synes godt om
3. februar 2011

Frk. Himmelblå

Kære alle

Har syg lille pige - 16 mdr - som nu har fået konstateret mellemørebetændelse. Hun har fået udskrevet Primicilin, men ved ikke, hvordan jeg skal få det i hende. Hun kaster op, når vi forsøger. (Det har hun i øvrigt også altid gjort, hvis vi har forsøgt flydende børne-panodiler). Jeg forsøgte at blande det i noget mme (som hun elsker) på flaske. Hun blev meget glad for at se flasken, men da hun smagte blev hun ked, og hun afviste den blankt (så synd! ).

Hvad gør jeg med den (skide) medicin?

Håber på hurtige svar, så hun kan komme i gang med sin behandling nu her i aften.

PS: Hvis det er mellemørebetændelse hun har - hvorfor er hun så ved at hoste sine lunger op? (Hun kastede op af at hoste tidligere i dag...)

Takker fordi du læste med - og for evt. svar!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

Lullaby

Læg hende ned, tag en engangssprøjte og så sprøjt bagerst i halsen. De har en synkerefleks der gør at de synker det uden at spytte det ud.

Anmeld

3. februar 2011

christinak

Du knuser pillerne mellem 2 skeer, og blander det i noget mad, det tar smagen

Anmeld

3. februar 2011

christinak

Ups så ikke det var flydende sorry

Anmeld

3. februar 2011

H+S Skjolgborg.

Samme problem her...

Det enste er du eller i blever nødtil af holde hende og give hende det i munden..

Hvis hun kaster meget op ille jeg være sikker på det er pga hun ikke kan tåle det..

Tobias hoster osv også megetmen der er pyha en gang ingen ting. Det kan der så desværre komme som så mange gange før..

Men din datter er vel blev lytte på og set i halsen og hvis det er udlukke der af lægen så er det nok ikke anden ind en virus..

Men pencilin blev i nødtil bare af give hende lige meget hva..

Hva med lidt kakao derefter eller det i kakaoen..

Min den stor ende med ikke af kunne tåle det og fik så piller vi skulle knus i yougurt f.eks.

Henriette

Anmeld

3. februar 2011

LR85

jeg synes du skal ringe til vagtlægen og bede om nogen pencilin som suppositorier. Altså til numsen, ligesom med panodiler. Forklar ham at hun kaster det hele op.

Hvis hun skulle have lungebetændelse også, eller på vej, vil pencillinen også hjælpe på det, men du skal have en anden 'form' for primcillin.

Se a ring til vagtlægen og få udskrevet nogen nyt som ikke skal indtages genem munden, hverken tabeletter eller flydende.

Anmeld

3. februar 2011

mor til lille emma

Hej.

Har ikke noget forstand på det du spørger om, men jeg har engang læst at flydende hvidløg skulle hjælpe med øreproblemer....

Anmeld

3. februar 2011

H+S Skjolgborg.

F.eks hold du hende ind til dig med den ene armen hvis manden ikke kan hjælp/er der så sprøjter du det ind i siden og ikke i midten da det giver mere opkast lyst også sprøjter du bare 1½-2 ml ind af gangen..

For er sikker på du ikke få hende til selv af af crikke det i målebær når nu det er.

Henriette

Anmeld

3. februar 2011

Malthesmoar

Uha, det jo noget fanden har skabt...men her er hjælpen(men ok ik iaften desværre)

I Irma el Søstrene Grene og køb St Dalfour marmelade  m abrikos, har hjulpet MANGE gange her

Er simpelhen et vidunder middel, lidt at medicinen på en ske blandet m marmeladen og wupti

Pøj pøj med det

Anmeld

3. februar 2011

H+S Skjolgborg.

louiseandersen85 skriver:

jeg synes du skal ringe til vagtlægen og bede om nogen pencilin som suppositorier. Altså til numsen, ligesom med panodiler. Forklar ham at hun kaster det hele op.

Hvis hun skulle have lungebetændelse også, eller på vej, vil pencillinen også hjælpe på det, men du skal have en anden 'form' for primcillin.

Se a ring til vagtlægen og få udskrevet nogen nyt som ikke skal indtages genem munden, hverken tabeletter eller flydende.

det giver de ikke mere fik vi igen af vide her i jan det er drop eller lidt tvang/holde dem fast desværre.. allerede med min den stor der er 10 nu stoppe de med stikpiller da han var 3-4 år og det var pisse iii for han kan ikke tåle det flyde kaste op og op og op..

Henriette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.