Jeg vil HA den!!!! :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.672 visninger
22 svar
0 synes godt om
3. februar 2011

Zafir

Altså denneher . Den er FUCKING smart...

Vi bruger ca for 20.000 kr el om året (el-varme+elvandvarmer blandt andet)... Så vi kan klare os med en der producerer 8-10000 kw. Dvs måske 150.000 kr... Så tjener den sig hjem på 5-6 år? Og der er vidst noget med at man kan trække investeringen fra i skat, pga et eller andet miljø noget

Men vi BOR jo i landzone... Og det ville bare være MEGA fedt at producere sin egen el

Jeg tvivler på at vi kan få elregningen længere ned, for vi har fået den ned til næsten det halve, ved at skifte forskellige hvidevarer + vores elradiatorer til nogen nye slags... Så vi skal nok regne med at vores forbrug er ca 20 kilo om året. - Så det er jo ret hurtigt den kan betale sig... mmm...

Skal jeg overtale manden til det? - Gad vide om jeg kan.

Ville du have din egen vindmølle, hvis du havde muligheden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

Hansen97

Zafir skriver:

Vi bruger ca for 20.000 kr el om året (el-varme+elvandvarmer blandt andet)... Så vi kan klare os med en der producerer 8-10000 kw. Dvs måske 150.000 kr... Så tjener den sig hjem på 5-6 år? Og der er vidst noget med at man kan trække investeringen fra i skat, pga et eller andet miljø noget

Men vi BOR jo i landzone... Og det ville bare være MEGA fedt at producere sin egen el

Jeg tvivler på at vi kan få elregningen længere ned, for vi har fået den ned til næsten det halve, ved at skifte forskellige hvidevarer + vores elradiatorer til nogen nye slags... Så vi skal nok regne med at vores forbrug er ca 20 kilo om året. - Så det er jo ret hurtigt den kan betale sig... mmm...

JA!!!

Hvis vi havde pengene ville vi også investere i sådan en.. skal da lige have kigget lidt mere efter... men det er da sindssygt smart og godt de har fået lavet loven om..

Anmeld

3. februar 2011

JulieE

Klart JA... det ville ad være fedt, hvis man havde den mulighed

Anmeld

3. februar 2011

Zafir

112233 skriver:

JA!!!

Hvis vi havde pengene ville vi også investere i sådan en.. skal da lige have kigget lidt mere efter... men det er da sindssygt smart og godt de har fået lavet loven om..

Jeg syntes den er fin, fordi den ikke fylder så meget og den ser meget effektiv ud

Uhhh det kunne være fedt altså

Anmeld

3. februar 2011

SussieThyssen

Zafir skriver:

jepp helt sikkert.
og jeg mener, at det er vejen frem.
Hver gang jeg ser nye vindmøller dukke op, glæder jeg mig helt ind i sjælen over, hvor meget man skåner naturen.
Så jeg er pro vindmølleejer..hvis jeg bare havde råd.
Det er også en fix lille en

Kærligst
Sussie

Anmeld

3. februar 2011

Mi

Jeg har hørt om de vertikale vindmøller. Skidesmart. Vi går en del op i altervative energiformer. Vi har jordvarme og derfor en elregning på 13000 kwh eller 20.000kr om året. Vi vil gerne have solceller som producere el, men det er for dyrt endnu. Vil da lige læse lidt om denne vindmølle for det har vi også overvejet. Vi bor i en lille landsby, men aner faktisk ikke om det er by eller landzone.

Anmeld

3. februar 2011

Zafir

MarianneSonne skriver:

Jeg har hørt om de vertikale vindmøller. Skidesmart. Vi går en del op i altervative energiformer. Vi har jordvarme og derfor en elregning på 13000 kwh eller 20.000kr om året. Vi vil gerne have solceller som producere el, men det er for dyrt endnu. Vil da lige læse lidt om denne vindmølle for det har vi også overvejet. Vi bor i en lille landsby, men aner faktisk ikke om det er by eller landzone.

Vi kan desværre ikke få jordvarme Det er for omfattende... Der var nemlig oliefyr engagn - så i 1986, sløjfede de hele balladen og har nedlagt rør, guldvarme g hele skidtet. Så det vil være alt for dyrt og omfattende at genetaplere det... mmm...

Men hvis vi får en vindmølle, kan vi jo fint fortsætte med elvarme

- også vil jeg gerne have bygget en masseovn i stedet for min brændeovn... Men det koster også lige 50.000 kr...  Så måske skulle jeg gså lige se at spille lidt lotto hehe.

Anmeld

3. februar 2011

<3

Ja til vindmølle HVIS den kunne stå så langt væk at det ikke generer med larm og en masseovn! Synes masseovn er det bedste der nogensinde er blevet opfundet.

En ovn, bageovn og så på et brænde per dag. Det er fanme smart!

Anmeld

3. februar 2011

Mi

Zafir skriver:

Vi kan desværre ikke få jordvarme Det er for omfattende... Der var nemlig oliefyr engagn - så i 1986, sløjfede de hele balladen og har nedlagt rør, guldvarme g hele skidtet. Så det vil være alt for dyrt og omfattende at genetaplere det... mmm...

Men hvis vi får en vindmølle, kan vi jo fint fortsætte med elvarme

- også vil jeg gerne have bygget en masseovn i stedet for min brændeovn... Men det koster også lige 50.000 kr...  Så måske skulle jeg gså lige se at spille lidt lotto hehe.

Hvis du vinder i lotto, så kan du bare ansætte georg cloony til at varme dig  

Hvor har du fundet prisen på sådan en 10W mølle. Jeg har googlet lidt, og ikke fundet noget

Anmeld

3. februar 2011

ekzunz

Hvis den kunne afskaffe vores fjernvarme, så ville jeg da købe den på stedet....

Vi bruger ca. 15.000 om året på el, 32.000 på varme og ca. 15.000 på vand.....så hvis den kunne klare varme og el, så ville den jo lynhurtigt være tjent ind.

Nååååå nej - jeg havde jo lige glemt at der er tilslutningstvang til fjernvarmeværket, medmindre man lægger ca. 150. - 200.000 for at slippe fri...... Så tager det jo alligevel en del år førend den er tjent ind...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.