Dåb eller navngivning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2011

Clisolka

Vi har fået Isabella navngivet, da jeg absolut ikke er troende...  Jeg har haft så meget modgang i kirken de sidste 10 år, så den beslutning må hun selv tage, når hun når så langt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

DianaMalou

min datter er både navngivet og døbt .. da det var et most at hun fik et navn så hurtigt som mulig da vi skulle være på et familie center i de første 3 mdr af hendes liv ..også da hun var 4 mdr blev hun døbt for det ville jeg rigtig gerne have os fordi det er en tradition i min familie at børnene blir døbt

Anmeld

8. marts 2011

Dansker i England

Jeg holdte ikke nogen fest for min datter, men hun er navngivet.

Anmeld

8. marts 2011

SussieThyssen

Fenja09 skriver:

Hej alle

Ville lige se, hvor mange af jer som egentlig døber jeres børn fremfor at navngive ( eller omvendt )

Jeg er døbt, dog ikke konfirmeret - min søster er navngivet, men valgte senere at blive døbt, så hun kunne blive konfirmeret. Har valgt at mine børn/barn skal døbes på traditionel vis når den tid kommer.

I må meget gern uddybe jeres svar, hvis i har lyst til det

Mine er døbt, men det skyldes, at deres fædre ønskede det, så det var ok med mig.

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. marts 2011

Tennamor

Vores skal døbes.. Min mand og jeg har snakket meget om dåb vs navngivning. Ingen af os er specielt troende, men vi valgte at blive gift i kirke da det bare er en flot tradition (i vores øjne) og det samme er gældende for vores valg af dåb.

Så skal de heller ikke døbes hvis de vælger at blive konfirmeret når den tid kommer 

Anmeld

20. marts 2011

Lou87

Vores pige er døbt.
Jeg eller manden er ikke EKSTREME kristne overhovedet..
Vi er dog heller ikk det modsatte..
Det er også en tradition i begge familier og vi er begge døbt og konfirmeret..

Plus så syntes jeg det er bedre at døbe dem nu og de selv kan fravælge senere - synes det er SÅ synd for dem der skal stå og døbes måske et år eller lign før de skal konfirmeres.. !!
Har endnu ikk mødt nogen som ikke syntes det var SÅ pinligt
Så skal hun self ikk udsættes for - men hvis hun fravælger det til den tid, så er det også HELT OK

Jeg drømmer da også om at sku giftes i en kirke - men den dag kommer jo nok også engang (HOST HOST i mandens retning hihi )

Anmeld

20. marts 2011

Kay

vi har ikke børn endnu... men når vi får (forhåbentlig går der ikke længe) så skal de navngives.... vi er begge enige om at vi ikke vil døbe vores børn "i" en tro vi ikke selv tror på... vi er begge døbt... og jeg er konfiermeret... men vi har begge erklæret os ikke troende... så ja.. derfor...

Anmeld

20. marts 2011

Bavianis

Vores barn skal døbes. Jeg synes det er en smuk kulturel tradition (mere end jeg tænker den religiøst), og jeg er glad for at Gregers også synes vi skal føre den videre til vores børn.

Anmeld

20. marts 2011

UngMor83

Nadia&Daniel skriver:

Vores datter skal døbes (12. feb.), men stod det til mig, skulle hun navnegives, men det er (desværre) en tradition i mandens familie, at man bliver døbt.

Li præcis samme grund her!!!

Er ik selv døbt eller konfirmeret.

Anmeld

20. marts 2011

misslea

Wilma skal døbes d. 2. april.... så det er jo meget snart, og vi glææææder os!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.