Dåb eller navngivning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2011

FrkLarsen

Min Emilie er døbt, det blev hun i søndags. 

Vi har valgt at døbe hende så hun ikke skal stå i den pinlige situation at skulle døbes når hun er 13-14år foran sine skolekammerater inden konfirmationen  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

132319

MoarHvidovre skriver:

Jeg blev døbt ugen inden, at jeg skulle konfirmeres og jeg synes, at det var så PINLIGT!

Begge mine børn er døbt, da jeg synes det er en rigtig sød tradition

Fuldstændigt ordret som jeg ville have skrevet det 

Anmeld

3. februar 2011

JulieE

Ingen af mine to er døbt! Hverken min mand eller jeg er troende og har intet forhold til kirken. Så derfor er de blevet navngivet og fejret behøringt med fest for venner og familie, ligesom vi er blevet gift på rådhuset

Anmeld

4. marts 2011

Sof

Silje er døbt og det skal resten af børnene også når de kommer.

Traditionsmæssigt, fordi jeg synes det er super hyggeligt og fordi jeg faktisk er meget gammeldags på mange punkter, men også for at de har tilknytning til Holmens Kirke, da de så kan blive konfirmeret og gift der hvis de har lyst, man skal nemlig have tilknytning til søværnet eller kirken for at kunne det

Anmeld

4. marts 2011

frk Jensen

Min søn er også døbt..

syns det er en fin tradition, og han skal ikke stå ugen inden at han kan konfirmeres og blive døbt. Det må da være mega pinligt..

Anmeld

4. marts 2011

2babygirls

Fenja09 skriver:

Hej alle

Ville lige se, hvor mange af jer som egentlig døber jeres børn fremfor at navngive ( eller omvendt )

Jeg er døbt, dog ikke konfirmeret - min søster er navngivet, men valgte senere at blive døbt, så hun kunne blive konfirmeret. Har valgt at mine børn/barn skal døbes på traditionel vis når den tid kommer.

I må meget gern uddybe jeres svar, hvis i har lyst til det

Jeg er lidt små lun på traditioner, så her er Madeleine selvfølgelig også blevet døbt for en lille måned siden.

Så må hun jo tage valget til sin konfirmation om nogle år

Anmeld

4. marts 2011

LinLin

David er døbt, Adam er navngivet men skal døbes d. 27. (han når nemlig at blive 6 mdr inden da!)

Jeg er selv døbt og konfirmeret...

Anmeld

8. marts 2011

Benjamins'mor

Min søn skal døbes fordi det er en tradition i vores familie. Både mig og hans far er døbt.

Anmeld

8. marts 2011

maria_wlt

Min mand og jeg er selv døbt, men vores børn bliver det IKKE.. Vi er ikke troende og synes det er noget pjat at få dem døbt bare fordi det er en tradition

Anmeld

8. marts 2011

morethanperfect

Oscar skal døbes fordi vi er troende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.