Dåb eller navngivning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Dåb eller navngivning?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.965 visninger
33 svar
0 synes godt om
2. februar 2011

Fenja09

Hej alle

Ville lige se, hvor mange af jer som egentlig døber jeres børn fremfor at navngive ( eller omvendt )

Jeg er døbt, dog ikke konfirmeret - min søster er navngivet, men valgte senere at blive døbt, så hun kunne blive konfirmeret. Har valgt at mine børn/barn skal døbes på traditionel vis når den tid kommer.

I må meget gern uddybe jeres svar, hvis i har lyst til det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

L.J.L

Fenja09 skriver:

Hej alle

Ville lige se, hvor mange af jer som egentlig døber jeres børn fremfor at navngive ( eller omvendt )

Jeg er døbt, dog ikke konfirmeret - min søster er navngivet, men valgte senere at blive døbt, så hun kunne blive konfirmeret. Har valgt at mine børn/barn skal døbes på traditionel vis når den tid kommer.

Min dreng er ikke døbt. Vi holdte istedet en lidt større 1 års fest for ham.

Min mand og jeg er ikke troende mennesker, så vi ville have det meget underligt med at skulle opdrage vores søn i den kristne tro, når vi ikke selv lever sådan. Af samme grund blev vi også viet på rådhuset.

Vi vil gerne give ham mulighed for selv at tage det valg senere hen i livet.

Anmeld

3. februar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg blev døbt ugen inden, at jeg skulle konfirmeres og jeg synes, at det var så PINLIGT!

Begge mine børn er døbt, da jeg synes det er en rigtig sød tradition

Anmeld

3. februar 2011

Nadia&Daniel

Vores datter skal døbes (12. feb.), men stod det til mig, skulle hun navnegives, men det er (desværre) en tradition i mandens familie, at man bliver døbt.

Anmeld

3. februar 2011

Pige2009

Jeg har svaret, at Laura er døbt. Det var mest for familiens skyld.

Anmeld

3. februar 2011

Aves.

Fenja09 skriver:

Hej alle

Mine er døbt og ønsker de så ikek at være en del af den danske folkekirke så kan de vælge fra når de skal konfirmeres og det har min store søn valgt, så her om et par måneder er han som den eneste ikke med i kirken med sine kammerater.

Anmeld

3. februar 2011

Malene84

Begge mine drenge er døbt (ville være underligt, hvis kun en af dem blev - ha ha)!!! Vi har aldrig været i tvivl om de skulle døbes eller ej. Ikke fordi vi er super kristne, men vi synes det er en super sød tradition. Vi valgte at holde en mega "fest" bagefter for det nærmeste familie og venner

Anmeld

3. februar 2011

Mor-til-asta-09

asta er døbt, og det skal de andre også når den tid kommer...

Anmeld

3. februar 2011

TTM

Min datter blev også døbt, og det skal den næste også... Selvom manden har prøvet og overtale mig til at vi ikke gør det. Han er ikke selv medlem af den danske folkekirke, men er døbt dog ikke konfirmeret... Mine børn får da også valget når tid er, om de vil/ikke vil konfirmeres, selvom jeg i min mavefornemmelse siger "Det kan en 13 årig da ikke selv beslutte!...

Håber bare at min niece bliver døbt, så er min datter nok nem og få til og "hoppe med" der er 15 mån. imellem dem

Anmeld

3. februar 2011

oo

Sol skal naturligvis navngives men vi kalder det nu ikke en navngivningsfest, navnet HAR hun jo fået (to uger efter fødslen, sådan helt officielt) og alle ved hvad hun hedder. Vi kalder det en Velkommen til Verden/Livsfest, hvor vi fejrer at hun er blevet født og er i vores familie (familie er inklusiv venner i vores tilfælde). Det sker næste lørdag, så det glæder vi os meget til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.