Hvad gør i mod træthed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2011

Frøken J.

Sof skriver:

Mit var meget meget værre lige i starten af graviditeten, allerede før jeg testede.

Jeg kunne sidde op i sofaen kl. 20 om aftenen og sove, dvs. jeg snork sov bogstavlig talt, siddende ret op og ned i sofaen  

Når man ved hvad der rent fysiologisk sker inde i ens krop når man producerer nyt liv, så forstår man virkelig godt hvorfor man er så træt imens, for kroppen arb ejder på højtryk, så du skal lytte efter og sove det du har brug for.

Det er så hårdt for kroppen at være gravid at nogle kvinder får hjerteproblemer efterfølgende. De skal selvfølgelig have anlæg til det, men en graviditet kan godt udløse det, så det er ikke for sjov at man får besked på at passe ekstra på sig selv når man er gravid

Bare nyd at du kan gøre det med god samvittighed, du vil savne det på et tidspunkt  

Haha ja, man må nyde det mens man kan. Det er nok også bare fordi, at jeg ud over dét og så ligamentsmerterne ikke har overdrevet mange symptomer endnu, og så er det lidt sværere at forholde sig til. Men jeg må nok lytte til min krop når den siger, at den er træt. Jeg har også lovet kæresten at passe godt på mig selv

Måske bliver det nemmere at forholde sig til senere hen, men lige nu må jeg jo bare stole på, at der foregår en hel masse indeni, som jeg måske ikke mærker så meget til endnu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

Frøken J.

Maja88 skriver:

nej jeg spurgte læge og JM og de sagde... hvis du er træt så sov- kroppen arbejder på fuldt tryk og det er dens måde at sige den har behov for hvile.. så bare sov når du er træt..

men ved godt hvor du vil hen af, for jeg følte heller ikke man gjorde andet i starten end at sove.. og desværre er det kommet igen her i slutningen...

Well, hvis profferne siger det, må jeg hellere sove

Men du har da også termin om lidt! (næsten). Er du ikke spændt på at møde den lille?

Anmeld

31. januar 2011

Maja88

Well, hvis profferne siger det, må jeg hellere sove

Men du har da også termin om lidt! (næsten). Er du ikke spændt på at møde den lille?

ja bare sov sov sov

jo helt vildt og er bare utålomodig allerede...

nu må den bare gerne bare komme ud.. men først skal jeg lige finde ud af om jeg skal have kejsersnit eller hvad jeg skal(babyen sidder op?

men vi har netop lige i dag: pakket taske, fyldt puslebordet op med tøj, hængt den ene vugge op i soveværelset og i morgen skal vi købe de sidste ting til mig, så er kampklar..

Anmeld

31. januar 2011

Isabella_mor

nu ER jeg jo ikke gravid længere men det er ikke særlig længe siden jeg var det...

men det jeg gjorde var at sove en masse... simpelthen, kroppen producere et menneske, og det terror på kræfterne.. så man bliver hurtigere træt og kroppen fortæller at man skal hvile, derfor kan man uden tvivl sagtens sove i 11 og flere timer i streg uden at vågne og være total smadret som hvis man tog så lang en skraber uden at være gravid..

så i hverdagen så husk at hvil dig.. hvis du arbejder og har svært ved at finde energi så må du altså gerne drikke 3 kopper kaffe om dagen.. det er den anbefalede mængde.

Anmeld

1. februar 2011

TinaPina

Secrets skriver:

Haha, det er heller ikke en ringe idé, det er bare lidt forstyrrende. Gudskelov jeg kun har 8 undervisningstimer om ugen

Det er bare det eneste der hjælper. Og det er jo fordi du har brug for det. Heldigvis er det jo ikke hele tiden det er sådan

Anmeld

1. februar 2011

Christine

Har du fået tjekket dit d-vitamin niveau? Jeg var MEGET træt i starten efte rnogle uger hvor jeg kastede op og ikke spiste (heller ikke vitaminpiller, de kom bare ud igen) og det tror jeg har været med til at give mig et stort d-vit underskud. Og rigtigt nok, efter jeg er i "behandling" for det er jeg altså mindre udmattet, men stadig træt. Træt vil man altid være, men det kan altså være FOR meget og så KAN der vær een grund til det. Mener at man fandt ud af for få år siden at ca. 50% gravide mangler d-vit.

Anmeld

1. februar 2011

Trine89

jeg vil sige som så mange andre siger SOV SOV SOV

Kroppen bruger rigtig energi her i starten af graviditeten da der jo skal ske en masse med kroppen som den skal forbedrede sig på.. og kroppen er i gange med at hjælpe udviklingen af det lille spire man nu gemmer på.  

Jeg er også meget træt hele tiden og jeg kunne egentlig også sove hele tiden.. 

men jeg gør det at jeg sover 1-1½ time hverdag når jeg kommer hjem fra skole eller arbejde. og så går jeg i seng ved 23 tiden (men der har jeg tit sovet en time først på sofaen) 

man siger det skulle blive bedre i 2. trimester..

Anmeld

1. februar 2011

AnneBJ

Enig med dem der siger: SOV!

Jeg led af hypereremesis de første 26 uger (ekstrem kvalme) og det trætter også, men jeg sov nemt 16 timer i døgnet indtil 12. uge... Derefter aftog det lidt og jeg sov 8-10 timer om natten og gerne 1-2 timer i løbet af dagen..

Da kvalmen forsvandt blev jeg bare SÅ frisk!! Virkelig, sov omkring 6 timer om natten, så vågnede jeg og var bare VÅGEN.

Nu hvor jeg nærmer mig termin (33+3 idag) kan jeg godt mærke trætheden er ved at hale ind på mig igen.

Men altså, der sker jo voldsomt meget i kroppen, særligt i starten, men babyen er jo reelt ikke færdig før terminsdag, så trætheden er begrundet. Jeg ville holde mig fra ekstra koffein, naturmedicin osv.
Frisk luft og aktiviteter du kan holde til er mit bedste råd sammen med søvn!

fra Anne som er på vej til middagslur!

Anmeld

1. februar 2011

Den lykkelige

Tror ikke du kan gøre meget andet end at sove når du får muligheden.. Jeg er 36+1 idag og jeg er stadig vildt træt!!! Jeg sover fra kl 22 om aftenen til ca. 9 næste dag.. nogle gange sover jeg endda igen om eftermiddagen.. så tror ikke det altid bliver bedre.. du må bare acceptere at sådan er det og sove når du kan..

Anmeld

1. februar 2011

MaybeBaby

Jeg sover... Og sover og sover! Kæresten er nu blevet vant til, at jeg for tiden altså ikke holder til en 2 timers film fra klokken 20-22. Ja alt efter aftensmaden foregår ofte med mig siddende savlende i sofaen Men det går jo over igen på et tidspunkt, så jeg nyder bare alle de morfar baby og jeg kan få

/Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.