Hvad gør i mod træthed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2011

Frejsmor

Secrets skriver:

... Synes godt nok den er blevet ekstrem siden jeg er blevet gravid, og det er lidt forstyrrende.. i aftes gik jeg i seng kl. 23 og stod op kl. 9.30, dvs i hvert fald 10 timers søvn. Så var jeg på uni et par timer til forelæsning, ude i byen og købe nyt tv med kæresten en times tid og så hjem igen. Var bare træt hele tiden, og da vi kom hjem fra byen kunne jeg bare ikke mere, så jeg sov et par timer i eftermiddag. Nu er jeg bare HELT død igen. Havde håbet på at kunne være oppe et par timer mere og læse lidt i min grundbog til forelæsningen på mandag, men jeg er bare ved at gå fuldstændig død..

Kan man gøre noget mod trætheden? Koffein går jo ikke..

Altså det gør jo ikke noget med en enkelt kop kaffe eller to, nu kan jeg ikke lige huske præcis hvor meget koffein man må få, men ved en enkelt kop kaffe om dagen sker der i hvert fald ikke noget, så hvis det kan hjælpe dig lige når du er ved at gå i brædderne til læsetid, så synes jeg da bare du skal snuppe en lille kop..

Og så synes jeg at motion det virker, motion i stort set enhver form giver energi og overskud og især hvis det er motion ude i den friske luft(=en lille gå eller løbetur)..

Knus

Channie (6+0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

Frøken J.

Sof skriver:

Ikke rigtig, andet end at sove og vente på at det går over desværre.

Mit er ikke så slemt mere, men manden og jeg stod op 6.30 i dag, da vi skulle et smut på hospitalet. Silje blev afleveret og hospitalsturen overstået og kl. 9 ville vi lige tage os en lur, den varede til kl. 12.15 hvor vi så stod op og spiste morgenmad og nu er jeg mere end klar til at gå i seng igen og har været det i over en times tid, så nu er jeg på vej i seng

Jeg er bare lidt overrasket over, at det allerede er kommet nu! for jeg mærker ellers ikke sådan vildt meget til graviditeten andet end nogle ligamentsmerter af og til som føles som slemme mens-smerter Men det må jeg vel vænne mig til så

Anmeld

31. januar 2011

twinny

Secrets skriver:

Det bliver værre endnu: Jeg kan ikke lide kaffe! Haha Men det kan da være jeg skal mænge mig i cola.. MEN! For mange light-produkter frarådes jo også, og colaen batter i kalorier :O

Ja, jeg har virkelig sat jer på en opgave her

jaah light smager også a  til... hehe....  og hvis du skal passe på vægten kan jeg godt se det ikk er lige til med almindelig...  kan man ikk få nogle naturmedicin på apotektet? du kunne evt. snakke med din læge om der findes noget der ikk skader dig eller bebs...

ellers har jeg sgu ikk mere a byde på, søde...

Anmeld

31. januar 2011

Frøken J.

SkrukNu skriver:

Altså det gør jo ikke noget med en enkelt kop kaffe eller to, nu kan jeg ikke lige huske præcis hvor meget koffein man må få, men ved en enkelt kop kaffe om dagen sker der i hvert fald ikke noget, så hvis det kan hjælpe dig lige når du er ved at gå i brædderne til læsetid, så synes jeg da bare du skal snuppe en lille kop..

Og så synes jeg at motion det virker, motion i stort set enhver form giver energi og overskud og især hvis det er motion ude i den friske luft(=en lille gå eller løbetur)..

Knus

Channie (6+0)

Det kunne være jeg skulle prøve med mere frisk luft!

Anmeld

31. januar 2011

Maja88

du kan ikke rigtig gøre andet en at bare SOVE.......

bare sov sov sov.. der kommer en periode, hvor det lige pludselig forsvinder, for så at vende tilbage igen.

en gammel skrøne siger man skal sove så meget under graviditeten fordi man mister meget søvn når først babyen er kommet til.

Anmeld

31. januar 2011

Frøken J.

Maja88 skriver:

du kan ikke rigtig gøre andet en at bare SOVE.......

bare sov sov sov.. der kommer en periode, hvor det lige pludselig forsvinder, for så at vende tilbage igen.

en gammel skrøne siger man skal sove så meget under graviditeten fordi man mister meget søvn når først babyen er kommet til.

En sjov skrøne, men egentlig meget plausibelt Så det er simpelthen bare at sove? Jeg var i tvivl om det var overdrevet at ligge sig til at sove hele tiden, og om det var bedre lidt at "ignorere det", men det er det måske ikke?

Anmeld

31. januar 2011

Frejsmor

Secrets skriver:

Det kunne være jeg skulle prøve med mere frisk luft!

Det hjælper i hvert fald altid hos mig, jeg skal som regel bare lige overvinde dovenskaben først og den lille stemme i hovedet der siger, jeg er gravid så jeg må godt dovne den i stedet for at læse.. 

Men er den først overvundet og jeg har fået motion/frisk luft, så har jeg det altid meget bedre, hjælper også hvis jeg har hovedpine...

Anmeld

31. januar 2011

Sof

Secrets skriver:

Jeg er bare lidt overrasket over, at det allerede er kommet nu! for jeg mærker ellers ikke sådan vildt meget til graviditeten andet end nogle ligamentsmerter af og til som føles som slemme mens-smerter Men det må jeg vel vænne mig til så

Mit var meget meget værre lige i starten af graviditeten, allerede før jeg testede.

Jeg kunne sidde op i sofaen kl. 20 om aftenen og sove, dvs. jeg snork sov bogstavlig talt, siddende ret op og ned i sofaen  

Når man ved hvad der rent fysiologisk sker inde i ens krop når man producerer nyt liv, så forstår man virkelig godt hvorfor man er så træt imens, for kroppen arb ejder på højtryk, så du skal lytte efter og sove det du har brug for.

Det er så hårdt for kroppen at være gravid at nogle kvinder får hjerteproblemer efterfølgende. De skal selvfølgelig have anlæg til det, men en graviditet kan godt udløse det, så det er ikke for sjov at man får besked på at passe ekstra på sig selv når man er gravid

Bare nyd at du kan gøre det med god samvittighed, du vil savne det på et tidspunkt  

Anmeld

31. januar 2011

Maja88

Secrets skriver:

En sjov skrøne, men egentlig meget plausibelt Så det er simpelthen bare at sove? Jeg var i tvivl om det var overdrevet at ligge sig til at sove hele tiden, og om det var bedre lidt at "ignorere det", men det er det måske ikke?

nej jeg spurgte læge og JM og de sagde... hvis du er træt så sov- kroppen arbejder på fuldt tryk og det er dens måde at sige den har behov for hvile.. så bare sov når du er træt..

men ved godt hvor du vil hen af, for jeg følte heller ikke man gjorde andet i starten end at sove.. og desværre er det kommet igen her i slutningen...

Anmeld

31. januar 2011

Frøken J.

SkrukNu skriver:

Det hjælper i hvert fald altid hos mig, jeg skal som regel bare lige overvinde dovenskaben først og den lille stemme i hovedet der siger, jeg er gravid så jeg må godt dovne den i stedet for at læse.. 

Men er den først overvundet og jeg har fået motion/frisk luft, så har jeg det altid meget bedre, hjælper også hvis jeg har hovedpine...

Jamen det er det! Det er da meget rarere at slappe af derhjemme Men synes nu også det er hyggeligt nok at gå ude med musik i ørerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.