Solarium ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2011

NaFe

Jeg tog også sol.... du behøver ikke dække maven... Men sæt blæseren på fuld tryk så du ikke får det for varmt, og baby ikke får det for varmt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

Nadia&Daniel

Ikke for at blande mig, men da jeg overvejede at få farvet hår, da jeg var gravid, nættede 3 forskellige frisørsteder (i Lyngby og Virum) at gør det på mig. De sagde det var uansvarligt at gør, og at det ville skade barnet, pga kemien går ind i huden igennem hårbunden.

Bare lige en info. fra mig

Anmeld

31. januar 2011

Sabina

Nadia&Daniel skriver:

Ikke for at blande mig, men da jeg overvejede at få farvet hår, da jeg var gravid, nættede 3 forskellige frisørsteder (i Lyngby og Virum) at gør det på mig. De sagde det var uansvarligt at gør, og at det ville skade barnet, pga kemien går ind i huden igennem hårbunden.

Bare lige en info. fra mig

Ja men kemien går ikke ind i huden, hvis man for lavet f.eks striber i staniol. Så er striberne en lille cm væk fra hovedbunden nemlig.

har selv været inde i frisør faget,

Anmeld

31. januar 2011

Nadia&Daniel

Sabina skriver:

Ja men kemien går ikke ind i huden, hvis man for lavet f.eks striber i staniol. Så er striberne en lille cm væk fra hovedbunden nemlig.

Okay - det ville de heller ikke, for en sikkerhedsskyld.. Men nu skal jeg den 9 så jeg er klar til bryllup/barnedåb den 12..

Anmeld

31. januar 2011

tinasmor

Jeg ville ikke bruge solarium. Af to årsager:

Din baby kan ikke selv regulerer varmen inde i maven. (ved godt solarium ikke er så lang tid af gangen)

Man er mere udsat for at få pigmentpletter som måske-måske ikke går væk efter fødslen, hvis man tager sol mens man er gravid.

Små risikoer, men personligt ville jeg som sagt ikke gøre det.

Anmeld

31. januar 2011

Moar2011

Sabina skriver:

Okay. Nu spurgte jeg ikke om din mening
Men bare hvad der er bedst at gøre. :-)
Og har lige snakket med lægen. Den varme jeg når at få i solen på ti minutter skader ikke barnet. Så ville barnet jo blive skadet når jeg går i bad :-)

Men tak for svaret ihvertfald.

tænkte på noget.. som vi skriver om i en anden debat, som at du os får det dårlig ved varme.. tror du ik os du gør det ved at tag sol? eller tager du kun de der 6-7min? .. bare lige en tanke.. hii ..

Anmeld

31. januar 2011

esrt

Bryndis skriver:

Jeg vil ikke mene at det gør nogen forskel ved at dække maven til for barnet bliver jo ikke skoldet. Men barnet får det så i den grad for varmt og det er usundt for det.
Efter min mening (uden at støde nogen) er det uforsvarligt og egoistisk og tage sol under en graviditet. Og at farve hår for den sags skyld.

Der er nok mange der gør det og deres børn har det nok fint i dag men jeg synes man skal tænke på sit barns behov under en graviditet og ikke sit eget.

Anmeld

31. januar 2011

Oliver,Troia&Wictor

jeg tog sol en gang om ugen... og farvede hår en 3 gange... min læge sagde der ikke skete noget ved at tage sol en gang om ugen....

mine børn fejler intet så bliv du bare lidt brun, det squ træls at være bleg i denne kulde hehe

Anmeld

31. januar 2011

Tanja1234

Sabina skriver:

Hvad så når det skal vaskes ud??? Kan du helt undgå at få vandet ind på hovedbunden dér? Bare en tanke..

Og mht. solarie så er det da fint at i prøver at tænke på jeres barn ved at overveje risikoen.. Men hvad med jer selv? Den forhøjede risiko for hudkræft kan ikke gøre jer bange eller?

Anmeld

31. januar 2011

Sabina

Tanja1234 skriver:

Hvad så når det skal vaskes ud??? Kan du helt undgå at få vandet ind på hovedbunden dér? Bare en tanke..

Og mht. solarie så er det da fint at i prøver at tænke på jeres barn ved at overveje risikoen.. Men hvad med jer selv? Den forhøjede risiko for hudkræft kan ikke gøre jer bange eller?

Øhm Tanja.
Når man skylder hårfarven ud. Som man sjovt nok gør med vand. Sætter det sig ikke fast i huden.

Og jeg ved godt hvad riskoen er når man tager sol. Har fået 10 i karakter, da jeg havde og hudkræft. Men nu er det ikke det jeg spurgte om i denne ''debat'' .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.