Solarium ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.534 visninger
24 svar
0 synes godt om
31. januar 2011

Sabina

Nu er det 18 uger siden jeg sidst har taget sol, og nu har jeg simpelthen bare brug for at få noget farve. :-)

Hvordan og hvorledes skal det foregå pigerne?
skal jeg dække mavsen til? Eller betyder det ikke noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

Bryndis

Sabina skriver:

Nu er det 18 uger siden jeg sidst har taget sol, og nu har jeg simpelthen bare brug for at få noget farve. :-)

Hvordan og hvorledes skal det foregå pigerne?
skal jeg dække mavsen til? Eller betyder det ikke noget?

Jeg vil ikke mene at det gør nogen forskel ved at dække maven til for barnet bliver jo ikke skoldet. Men barnet får det så i den grad for varmt og det er usundt for det.
Efter min mening (uden at støde nogen) er det uforsvarligt og egoistisk og tage sol under en graviditet. Og at farve hår for den sags skyld.

Der er nok mange der gør det og deres børn har det nok fint i dag men jeg synes man skal tænke på sit barns behov under en graviditet og ikke sit eget.

Anmeld

31. januar 2011

Pige2009

Bryndis skriver:

Jeg vil ikke mene at det gør nogen forskel ved at dække maven til for barnet bliver jo ikke skoldet. Men barnet får det så i den grad for varmt og det er usundt for det.
Efter min mening (uden at støde nogen) er det uforsvarligt og egoistisk og tage sol under en graviditet. Og at farve hår for den sags skyld.

Der er nok mange der gør det og deres børn har det nok fint i dag men jeg synes man skal tænke på sit barns behov under en graviditet og ikke sit eget.

Jeg er helt enig og ville aldrig tage sol under graviditet...

Anmeld

31. januar 2011

Fru.Mäes <3

Jeg tog sol under min graviditet, 1 gang hver 3 uge - havde et håndklæde over mavsen  

Du skal være ekstra opmærksom på, er at din hud er mere sart når man er gravid - du kan nemt få pigment ændringer i huden... 

Anmeld

31. januar 2011

Sabina

Bryndis skriver:

Okay. Nu spurgte jeg ikke om din mening
Men bare hvad der er bedst at gøre. :-)
Og har lige snakket med lægen. Den varme jeg når at få i solen på ti minutter skader ikke barnet. Så ville barnet jo blive skadet når jeg går i bad :-)

Men tak for svaret ihvertfald.

Anmeld

31. januar 2011

Fru.Mäes <3

Bryndis skriver:

Det er kun farligt at farve hår, hvis hårfarven kommer i kontakt med et åbent sår..

Frisørene bliver jo osse gravide, og farver da stadigvæk hår på deres kunder

Anmeld

31. januar 2011

Sabina

FrøkenHedegaard skriver:

Jeg tog sol under min graviditet, 1 gang hver 3 uge - havde et håndklæde over mavsen  

Du skal være ekstra opmærksom på, er at din hud er mere sart når man er gravid - du kan nemt få pigment ændringer i huden... 

Ja det er jo det. Og det har jeg i forvejen. :-) Men tager lidt solcreme på inden, for at beskytte huden lidt

Anmeld

31. januar 2011

Fru.Mäes <3

Sabina skriver:

Ja det er jo det. Og det har jeg i forvejen. :-) Men tager lidt solcreme på inden, for at beskytte huden lidt

Hop du bare lidt i sol så - bare ikke overdrive..

Krams Rikke

Anmeld

31. januar 2011

Sabina

FrøkenHedegaard skriver:

Det er kun farligt at farve hår, hvis hårfarven kommer i kontakt med et åbent sår..

Frisørene bliver jo osse gravide, og farver da stadigvæk hår på deres kunder

Man må gerne få farvet hår som gravid. Så længe det er hos en grøn frisør, og hårfarven ikke kommer helt til hovedbunden, eller i kontakt med sår.
det er bare ikk så sundt at indånde kemikalierne. men så længe der er noget udsugning(udluftning) kan man jo gøre det med måde. jeg farver ik selv hår under graviditeten :-)

Anmeld

31. januar 2011

Sabina

FrøkenHedegaard skriver:

Hop du bare lidt i sol så - bare ikke overdrive..

Krams Rikke

Det vil jeg så gøre. Tak for svaret

Kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.