Øv hvor er det trist;(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Laulund87 skriver:

Ja så skal vi bare finde frem til hvad det er

Vil heller ikke føle at man bare kasserer og opgiver når det egentlig er det man gør Kan jo sagtens sidde og være bagklog, og tænke at vi aldrig skulle have taget ham til os med den fortid han har (som vi ikke aner hvad er)

Jeg ville nok høre flere hundeadfærd terapeuter/psykologer ad, inden jeg besluttede mig for noget. Men det lyder som en svær situation. Er han aggressiv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

Laulund87

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg ville nok høre flere hundeadfærd terapeuter/psykologer ad, inden jeg besluttede mig for noget. Men det lyder som en svær situation. Er han aggressiv?

Ja det ville nok være smart..

Nej han er meget bange.  Han gik jo alene nogle dage uden mad/vand inden vi fik ham. Psykologen mener at det er det han husker..Der er gananteret sket mere, men det ved vi så ikke noget om.

Anmeld

31. januar 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Laulund87 skriver:

Ja det ville nok være smart..

Nej han er meget bange.  Han gik jo alene nogle dage uden mad/vand inden vi fik ham. Psykologen mener at det er det han husker..Der er gananteret sket mere, men det ved vi så ikke noget om.

Åhh det lyder virkelig hårdt. Hvis nu har var aggressiv kunne man tænke, at det så -måske- sagde lidt sig selv. Men når han udviser mere nervøsitet, så kan jeg godt forstå det er virkelig svært. For hvor går grænsen for et godt hundeliv??

Anmeld

31. januar 2011

Laulund87

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Åhh det lyder virkelig hårdt. Hvis nu har var aggressiv kunne man tænke, at det så -måske- sagde lidt sig selv. Men når han udviser mere nervøsitet, så kan jeg godt forstå det er virkelig svært. For hvor går grænsen for et godt hundeliv??

Nemlig det er det jeg er så meget i tvivl om! Hvis vi ikke mener vi magter opgaven, må han aflives. Jeg vil simpelthen ikke udsætte ham for mere Men hvor er det øv når man lige troede man havde reddet en hund, som bare skulle have det godt igen..

Anmeld

31. januar 2011

Pia.

Laulund87 skriver:

Tusind tak for dit svar

Havde overvejet at skrive til dig for at høre om du havde nogle kloge ord at bidrage med Når en hundepsykolog ikke ved om hun kan hjælpe, ved jeg snart ikke..Jeg synes heller ikke han skal videre for han har det jo skidt og han har været rigeligt igennem. Synes det er så synd for ham. Vidste jo slet ikke at han havde taget skade på den måde Har haft en grum mistanke om at der var noget galt fordi han gør nogle underlige ting, men vi aner jo heller ikke hvad der er sket

Gud hvor er det altså trist...

Jeg tror I skal sætte jeg ned og kigge på jeres "stakkels" hund og gøre op med jer selv hvad der er bedst ...

En Angst hund har det virkelig IKKE godt - og hvis selv dyrlægen m.m er bange for hvad det her kan ende med - ville jeg give ham fred...

Det er synd for hunden at lade den leve hvis den konstant går med en angst følelse...

I gjorde virkelig hvad I kunne...

Knus og mange varme tanker fra Pia, som ved hvor hårdt det er at skulle sige farvel - og ved også I ALDRIG ville gøre det hvis en anden mulighed var der - men det tror jeg desværre ikke... - Håber det bedste ind til jeg høre fra dig igen...

SKRIV ENDELIG ....

Anmeld

31. januar 2011

Laulund87

Pia. skriver:

Gud hvor er det altså trist...

Jeg tror I skal sætte jeg ned og kigge på jeres "stakkels" hund og gøre op med jer selv hvad der er bedst ...

En Angst hund har det virkelig IKKE godt - og hvis selv dyrlægen m.m er bange for hvad det her kan ende med - ville jeg give ham fred...

Det er synd for hunden at lade den leve hvis den konstant går med en angst følelse...

I gjorde virkelig hvad I kunne...

Knus og mange varme tanker fra Pia, som ved hvor hårdt det er at skulle sige farvel - og ved også I ALDRIG ville gøre det hvis en anden mulighed var der - men det tror jeg desværre ikke... - Håber det bedste ind til jeg høre fra dig igen...

SKRIV ENDELIG ....

Åh tak hvor er du altså sød

Vi vil klart gøre det bedste for ham, og vi har aftalt at tænke over det til i morgen..Jeg skriver til dig når vi har fundet løsningen..

Anmeld

31. januar 2011

SD21

Laulund87 skriver:

Vi vil klart gøre det bedste for ham, og vi har aftalt at tænke over det til i morgen..Jeg skriver til dig når vi har fundet løsningen..

Puha, det lyder ikke rart. Nu har jeg selvfølgelig ikk mødt eller set hunden, og det er aldrig gode tegn når en hund er angst. Men men men, ved de fleste hunde som er bange og angste, er det som regel vold de har været udsat for. Jeg tror og er ret sikker på at man kan nå rigtig rigtig langt, ved at være meget stille og rolig når man nusser, kalder på den osv. Og derudover, selvf. belønning, belønning, belønning næsten ligemeget hvad den gør. Det er især vigtigt at jeres anden hund ikke er der når du f.eks. træner sit, dæk osv - på den måde får den mere tillid til dig

Men jeg vil lige sige at det kun var gode råd og at jeg synes i skal gøre op med jer selv om det er noget i har overskud til at beskæftige jer med og det er kun jer der kan tage stilling til om det er værdigt for ham, men i mange tilfælde kan meget af det "rettes"

Trøste  herfra

Anmeld

31. januar 2011

Pia.

Laulund87 skriver:

Ja lov mig at skriv og hvis du har brug for det lytter jeg også gerne... Det er så hårdt at man skal tage et valg for en andens liv også selvom det "bare" er et dyr - Man holder jo af de skønne dyr...

Knus fra Pia

Anmeld

31. januar 2011

Mira0911

Pia. skriver:

Ja lov mig at skriv og hvis du har brug for det lytter jeg også gerne... Det er så hårdt at man skal tage et valg for en andens liv også selvom det "bare" er et dyr - Man holder jo af de skønne dyr...

Knus fra Pia

Præcis... 

Lige et sidespring..  Vi måtte få aflivet det første marsvin Oscar fra september 2010... 

Jeg valgte at det var det bedste for ham.... 

Anmeld

1. februar 2011

Laulund87

Update: Odin er blevet aflivet i dag.

Vi fik en god, lang snak med dyrlægen som var rigtig rar og forstående. Bruno sad med Odin mens han faldt i søvn pga sovemedicinen, og da han skulle have sprøjten, gik vi ud.

Jeg har det faktisk okay for det var det rigtige at gøre. Han har simpelthen været for meget igennem og nu har han fred!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.