På vej til inkasso!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2011

Rikke, Liam & Linus

magter det ikke - sidder bare og stor tuder nu.. stakkels mit barn som skal se mig sådan. åh det er ikke til at bære.

det vil sige at vi står i inkasso til pengene er tilbage betalt?

Tag det nu roligt. Det er ikke verdens undergang

Du skriver selv at hun siger til dig at i er PÅ VEJ til inkasso. Så du bliver nødt til at snakke med hende, inden hun sender dig i inkasso. Har du ikke en kæreste eller en forældre der kan tage med dig derop??

Jeg er næsten sikker på i kan komme frem til en løsning sammen. Man må da i det mindste prøve.

Held og lykke med det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Anonym skriver:

min bankdame skriver at vi er på vej til inkasso - er vi der så allerede eller hvad?

vi skylder under 100.00 kr. og er dybt skuffet over den behandling vi har fået i vores bank..

vi ille anbefale NORDEA!!

Jeg forstår ikke at Nordea skriver I er på vej til inkasse pga. et lån under 100.000 kr. Det må da være fordi at I af en eller anden årsag ikke har betalt jeres regninger, overholdt aftale ifht. afbetaling af gæld eller lign?!

Vi har selv Nordea - og har haft dem i mange år. Vi er 100% tilfredse med dem, og har aldrig fået sådan en behandling. Heller ikke selvom vi i en periode også havde knald røde tal på kontoen!

Anmeld

31. januar 2011

JacobsMoar

Har du aftalen om at stille lånet i bero på skrift?

Jeg sidder i en debitorafdeling, og JA, jeg har sendt en til Inkasso for under 1.000 kr.. Det blev en principsag til sidst, også fra hans side !! Kunden så garanteret også mig som en værre kælling ().. Men havde han ringet til mig og spurgt om vi ikke kunne lave en aftale om at han afdragede en smule om mdr., var han ikke sendt til Inkasso.. (Og jeg ved godt at der er forskel på 10.000 og 100.000 kr, men det er stort set det samme i sådan en verden !!)

Det jeg vil sige, er at du skal tage Ja-hatten og optimismen på og ringe og tage en snak med din bankdame.. INDEN det er for sent..

Held og lykke !!

Anmeld

31. januar 2011

Bare mig..

Vi har også Nordea, og er fuldt ud tilfreds, selvom de tit spørg om vi ikke mangler penge, for så skal vi endelig ikke tøve med at låne

Men som de andre skriver, er du jo nødt til at snakke med hende. Ellers ender du jo lige præcis i Inkasso.

Tag en med der kan hører hvad de siger, og find en løsning. Min rådgiver plejer at være meget sød til at hjælpe, hvis tingene ser lidt sort ud, HVIS vi er ærlige og siger vi ikke har pengene, fremfor bare at lade som ingenting og ikke betale regningerne.

Held og lykke!

Anmeld

31. januar 2011

Carina1977

Jeg har også nordea, og har aldrig haft problemer med dem. Måske det har noget at gøre med, at jeg altid har betalt det jeg skyldte dem, og aldrig har haft overtræk på kontoen.

I burde da også vide at, hvis i ikke betaler det i skylder dem, at det så ville få konsekvenser til sidst?

Du kalder din bankrådgiver en kost....hvorfor nu det?

Hun gør jo bare sit job, og hvis hun ikke hiver fat i sådan nogen som jer, og bare lader stå til, så er det da kun et spørgsmål om tid, før hun mister sit job.

Hun har advaret jer om inkasso, så det bedste i kan gøre, er at tage op i banken og finde en eller anden afdragsordning med dem

Anmeld

31. januar 2011

Lulle25

Nu bliver du nødt til at hanke op i dig selv, netop fordi du har et barn.

Du SKAL selvfølgelig ringe ned i banken, spørge hvad det betyder, og bede om et møde. Ja det er svært, men få det dog gjort, så i får en aftale.

Har aldrig været i problemer på det punkt (7,9,13) men jeg forstår simpelthen ikke dem der lader tingene stå til, så sker der jo i hvert fald ikke noget, andet end at økonomien ryger sig en tur. Det er jer der har lånt de penge, og jer der må tage ansvaret. Så tør øjnene og ring til hende og bed om et møde, så viser du interesse for at du gerne vil på rette køl igen.

Mvh Louise

Anmeld

31. januar 2011

Laulund87

Altså undskyld mig, men hvad hjælper det alt kalde sin bank/rådgiver det ene og det andet?

Hvis man ikke har overholdt sin aftale er man selv ude om det. Så må man ringe og snakke om det som voksne mennesker. De gør bare deres arbejde!

Anmeld

31. januar 2011

Anonym trådstarter

Der ligger meget mere bag at jeg kalder hende en kost.

hun har simplethen været sådan en KOST overfor min kæreste. han har engang i hans unge dage stået i rki, ognu er hun bare fter ham hele tiden. han havde 200 kr. overtræk på hans visa også var fanden bare løs..

så en kost er hun fandme..

men jeg ringer derned når kæresten kommer hjem for ved ikke hvordan jeg skal gribe den an uden at blive sur og skælde ud og græde...

Anmeld

31. januar 2011

HopinWishin

MarianneSonne skriver:

Uanset hvor lidt man skylder, så skal det jo betales tilbage. Man kan vel i princeppet ryge i RKI for håndøre.

I bliver nødt til at lave en aftale med banken om hvordan i kan betale pengene tilbage.

Vi har selv nordea og har været super tilfredse. Alle banker er nok lidt stramme, hvis man ikke overholder sine afdrag.

Håber i kan finde en løsning sammen med banken, så i undgår at blive stemplet som dårlige betalere

Marianne

Ja jeg sad også og tænkte at pengene skal jo betales tilbage ligemeget hvad.... Det er vel derfor det hedder et lån?

Anmeld

31. januar 2011

sbs78

som mange af det andre skriver, ja hvis man ikke overholder sine betalinger, ja så er de i deres bedste ret til at sende en videre. Desværre er det sådan at hvis man har haft en dårlig økonomi før, ja er banke meget på dupperne med det. Du skal huske at det er ikke din bankrådgiver det laver reglerne. når man enten har overtræk el. ikke betaler på lånet, så er det faktisk det samme som at stjæle. Man taget noget som ikke er ens.

Se at få ringet ned i banken og få en ordning med dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.