Hvornår er man klar til dåb/navngivningsfest ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2011

ChatH

thilde-tusindfryd skriver:

Jeg sidder og overvejer, hvad jeg skal finde på at arrangere til navngivningsfest for min lille bebs, når hun kommer ud ca. 8. juni.

Men så kom jeg til at tænke på, hvornår man egentlig er klart til festligheder ? Hvornår holder man typisk dåb ? Det skal jo være indenfor et ½ år, men det er jo længe at vente, tænker jeg. Men at haste ud i en familie begivenhed en uge efter fødsel, er jo nok heller ikke realistisk. Barnet skal vel lige være klar til at møde verden og jeg skal også lige komme mig. Men hvor lang tid skal man give det ?

Vi holder 2 dage før Valdemar er 6 md fordi vi ikke ville holde i julen og januar kunne vi ikke. vi holder det en lørdag så det er ikke bare lige at få kirken

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

oo

thilde-tusindfryd skriver:

Jeg tænker bare, at når det er en velkommen til verden fest, så skal det gøres ret hurtig efter fødslen. Også hvor det stadig er en nyhed, så familien kan hilse på vidunderet.

Min familie er meget spredt over hele landet, så de kommer ikke bare sådan lige forbi. Så hvis der sku gå et halvt år, inden de så den lille, så er det jo ligesom ikke nyt længere.

Jeg vil også gerne holde festen om sommeren, så det kan blive udendørs, for jeg har ike plads indenfor.

vi har også familie der kommer fra hele landet - og størstedelen har faktisk ikke mødt Sol endnu. heller ikke de fleste af vores venner, da vi bor på sydfyn og hele min familie + hele vennekredsen er i københavn og hele Sørens familie er i nordjylland. det er lidt mærkeligt at de først ser hende til festen, men det vidste vi godt i forvejen men netop fordi de kommer langvejsfra mange af dem, så har vi valgt at det skal være mere end kaffe og kage, der serveres en rigtig middag og det hele. og ja, så skal der jo være nogle sange osv som jeg har skrevet om tidligere så det kommer nok også meget an på hvilken slags fest du vælger, sådan rent mad og tidsmæssigt, hvis du forstår.

hvis du føder start-midt juni, så er der jo stadig heeeeelt til august og endda starten af september at holde det udenfor, så det skal skam nok gå!

evt læg beslag på en dato, det gjorde jeg (Sørens fars fødselsdato, hans far er død) og så kan du vente med de egentlige invitationer til barnet er kommet og du føler dig sikker på at du/I kan overskue festen på det tidspunkt. det er sådan jeg har gjort det i hvert fald

Anmeld

2. februar 2011

thilde-tusindfryd

Tjuhl skriver:

vi har også familie der kommer fra hele landet - og størstedelen har faktisk ikke mødt Sol endnu. heller ikke de fleste af vores venner, da vi bor på sydfyn og hele min familie + hele vennekredsen er i københavn og hele Sørens familie er i nordjylland. det er lidt mærkeligt at de først ser hende til festen, men det vidste vi godt i forvejen men netop fordi de kommer langvejsfra mange af dem, så har vi valgt at det skal være mere end kaffe og kage, der serveres en rigtig middag og det hele. og ja, så skal der jo være nogle sange osv som jeg har skrevet om tidligere så det kommer nok også meget an på hvilken slags fest du vælger, sådan rent mad og tidsmæssigt, hvis du forstår.

hvis du føder start-midt juni, så er der jo stadig heeeeelt til august og endda starten af september at holde det udenfor, så det skal skam nok gå!

evt læg beslag på en dato, det gjorde jeg (Sørens fars fødselsdato, hans far er død) og så kan du vente med de egentlige invitationer til barnet er kommet og du føler dig sikker på at du/I kan overskue festen på det tidspunkt. det er sådan jeg har gjort det i hvert fald

Ja, det er også det der med at reservere en dato, jeg tænker på. For folk er jo så fortravlet idag, at man skal booke sig ind i deres kalender i rigtig god tid. Især sommerferien er optaget af børneskoleferie og rejser sydpå osv.

Så det vil nok være vigtigt at være ude i god tid med en invitation.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.