Hvornår er man klar til dåb/navngivningsfest ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2011

Angel

Tristan var 6 uger da han blev fejret. Han er født 19/6 (var sat til d 14) og vi ville gerne holde arrangementet som grillfest, så det hele var planlagt før han blev født. Dog sendte vi først invitationerne da han var 1 uge gammel.
Det gik bare super selvom han var så lille - Jeg må endnu en gang slå et slag for slyngen, når Tristan var træt eller jeg mente der gik lige lovlig meget dikke-dik i gæsterne , tog jeg ham bare i stræk viklen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

TbCp

Jeg synes oftest at børnene er ca 3 mdr. når de bliver døbt. Vores egen datter var dog 5 mdr. det skyldtes for tidlig fødsel, kolik og december måned så vi ventede til januar hvor hun var 5 mdr.

Anmeld

2. februar 2011

Moar2011

thilde-tusindfryd skriver:

Jeg sidder og overvejer, hvad jeg skal finde på at arrangere til navngivningsfest for min lille bebs, når hun kommer ud ca. 8. juni.

Men så kom jeg til at tænke på, hvornår man egentlig er klart til festligheder ? Hvornår holder man typisk dåb ? Det skal jo være indenfor et ½ år, men det er jo længe at vente, tænker jeg. Men at haste ud i en familie begivenhed en uge efter fødsel, er jo nok heller ikke realistisk. Barnet skal vel lige være klar til at møde verden og jeg skal også lige komme mig. Men hvor lang tid skal man give det ?

jeg har termin den 1juni og vi holder dåb den 17juli

Anmeld

2. februar 2011

trunte24

Vi skal have barnedåb på søndag. Der ervores søn 3½ måned.

Jeg er glad for, at vi ikke har holdt det tidligere. Nu føler jeg rigtigt det køre med amningen, jeg ved nogenlunde hvornår og hvor længe han sover. Og hvad jeg skal gøre for at få ham til at sove, hvis ham bliver overtræt,osv. 

Han er så gammel nu, at alle i familien allerede har set ham, så der bliver ikke det vilde dikke dikke. ( ikke mere end der plejer)

Mvh Line

Anmeld

2. februar 2011

tinasmor

Nå ok, det var da længe, ift. hvad jeg havde forestillet mig

Troede det var noget, man gjorde 14 dg-1md efter fødslen. Så skal jeg da lige ha rykket planerne ....

uha så tidligt ville jeg slet ikke kunne have overskuet det.

Jeg synes i forvejen det krævede meget tilvending at lære den nye at kende, ingen søvn. Så at skulle stå for planlægning af fest, samt være vært osv. det ville jeg ikke kunne have klaret (det kommer selvfølgelig an på om det måske kun er en 10-12 stykker på en restaurant eller lign) så ville det bedre gå.

Her var det 3 måneder første gang og denne gang 2 måneder.

Anmeld

2. februar 2011

Snuffler25

Jeg sidder og overvejer, hvad jeg skal finde på at arrangere til navngivningsfest for min lille bebs, når hun kommer ud ca. 8. juni.

Men så kom jeg til at tænke på, hvornår man egentlig er klart til festligheder ? Hvornår holder man typisk dåb ? Det skal jo være indenfor et ½ år, men det er jo længe at vente, tænker jeg. Men at haste ud i en familie begivenhed en uge efter fødsel, er jo nok heller ikke realistisk. Barnet skal vel lige være klar til at møde verden og jeg skal også lige komme mig. Men hvor lang tid skal man give det ?

For mit vedkommende var vi først klar da Nicolaj var 5 mdr Jeg ved at rigtig mange holder det, når den lille er 3 måneder.. men uh der var jeg SLET ikke klar - havde OVERHOVEDET ikke overskud!! men det kom da han var omkring 5 mdr, nu skulle det være - og det var en SUPER oplevelse!

Han var jo så en lidt større dreng og var derfor "med" i festen på en helt anden måde - sad hos gæsterne og pludrede med dem, var vågen og glad.. det var fantastisk!

Jeg kan klart anbefale at man gør det når man SELV er klar og ikke når man føler, at nu "bør" jeg gøre det..

Held og lykke med alt

Anmeld

2. februar 2011

MariaJ

Jeg tror det er rigtig svært at svare generelt på, fordi børn er så forskellige i starten. Nogen sover jo aldrig eller får kolik og andre er bare supernemme, og ligger bare og hygger sig og kigger, mens mor planlægger navngivningsfest . Man skal også lige vænne sig til mor rollen og det nye liv, og selv hvis ens baby ikke er så krævende, tager det alligevel tid at få hovedet og kroppen med .

Vi holdt dåb, da vores datter var næsten seks måneder. Det var der nogle praktiske grunde til med familie, der ikke kunne være med tidligere, men jeg var egentlig glad for at vi ventede forholdsvis længe. Alt før tre måneder ville jeg have syntes var uoverskueligt, selvom vi har et "nemt" barn.

Anmeld

2. februar 2011

thilde-tusindfryd

Jeg tænker bare, at når det er en velkommen til verden fest, så skal det gøres ret hurtig efter fødslen. Også hvor det stadig er en nyhed, så familien kan hilse på vidunderet.

Min familie er meget spredt over hele landet, så de kommer ikke bare sådan lige forbi. Så hvis der sku gå et halvt år, inden de så den lille, så er det jo ligesom ikke nyt længere.

Jeg vil også gerne holde festen om sommeren, så det kan blive udendørs, for jeg har ike plads indenfor.

Anmeld

2. februar 2011

CeViss

Benjamin var 3 måneder da han blev døbt

Anmeld

2. februar 2011

Maja88

Barnet skal have et navn inden det er 6 måneder.. men man kan jo sagtens blive døbt som 12 årig  hvis det endelig er det.. så man skal være navngivet inden et halvt år...

men egen bebser skal døbes den 22 maj 2011 og har termin den 10 marts..

blev selv døbt den 22 maj for 23 år siden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.