Hvornår er man klar til dåb/navngivningsfest ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.964 visninger
22 svar
0 synes godt om
30. januar 2011

thilde-tusindfryd

Jeg sidder og overvejer, hvad jeg skal finde på at arrangere til navngivningsfest for min lille bebs, når hun kommer ud ca. 8. juni.

Men så kom jeg til at tænke på, hvornår man egentlig er klart til festligheder ? Hvornår holder man typisk dåb ? Det skal jo være indenfor et ½ år, men det er jo længe at vente, tænker jeg. Men at haste ud i en familie begivenhed en uge efter fødsel, er jo nok heller ikke realistisk. Barnet skal vel lige være klar til at møde verden og jeg skal også lige komme mig. Men hvor lang tid skal man give det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2011

Missi

Hey

Jeg kan ikke svare dig på hvornår man endelig er klar til det... men efter hva jeg sådan har erfaret så ligger det fra omkring 2-6 mrd min bette bebs er godt 3,5 mrd når hans skal døbes i maj

Anmeld

30. januar 2011

oo

jae....det er svært og jeg tror først man rigtig ved det når man har mødt sit barn og set hvilket gemyt det har. Sol er 8 dage fra at være 4 måneder når hun skal fejres. Men vores skal så også holdes i københavn (vi bor på sydfyn), så vi skal være hjemmefra over en lang weekend, og det havde jeg slet ikke lyst til før vi havde lært hende at kende selv og før vi kunne se hvilke mønstre osv hun havde/har brug for.

Anmeld

30. januar 2011

otlitrom

Jeg har termin 22. juni, og vi håber på at holde dåben d. 15. eller 16. oktober... Men vi planlægger ikke mere nu, end der kan ændres, når barnet er kommet og vi har lært hinanden at kende. Vi ved jo ikke, hvilket gemyt der kommer ud

Anmeld

31. januar 2011

thilde-tusindfryd

Nå ok, det var da længe, ift. hvad jeg havde forestillet mig

Troede det var noget, man gjorde 14 dg-1md efter fødslen. Så skal jeg da lige ha rykket planerne ....

Anmeld

1. februar 2011

LinLin

Min første var 5 mdr - nr to er 6½ md, når han skal døbes, så han er blevet navngivet!

Jeg var selv 1½ md - så det er der stor forskel på!

Anmeld

1. februar 2011

Mira0911

Er der ikke en regel eller noget der siger at børn skal døbes inden de er 6 mdr og navngives inden de er 8-12 mdr? 

Anmeld

1. februar 2011

thilde-tusindfryd

Barnet skal være navngivet indenfor ½ år efter fødslen. Men ved ikke, hvordan reglerne er for dåb.

Anmeld

1. februar 2011

Pinkrose

thilde-tusindfryd skriver:

Barnet skal være navngivet indenfor ½ år efter fødslen. Men ved ikke, hvordan reglerne er for dåb.

Ang med dåb skal man bare ha lavet en aftale med præsten inden de er et halv år, det vil sige de kan godt fx blive dåbt nå de er 8 mdr. ved jeg at min nevø blev

Anmeld

1. februar 2011

Carina1977

thilde-tusindfryd skriver:

Jeg sidder og overvejer, hvad jeg skal finde på at arrangere til navngivningsfest for min lille bebs, når hun kommer ud ca. 8. juni.

Men så kom jeg til at tænke på, hvornår man egentlig er klart til festligheder ? Hvornår holder man typisk dåb ? Det skal jo være indenfor et ½ år, men det er jo længe at vente, tænker jeg. Men at haste ud i en familie begivenhed en uge efter fødsel, er jo nok heller ikke realistisk. Barnet skal vel lige være klar til at møde verden og jeg skal også lige komme mig. Men hvor lang tid skal man give det ?

Min søn blev døbt da han var 2½ måned, men mest pga. at han ellers ikke kunne være i dåbskjolen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.