Anonym skriver:
Hejsa
Min kærestes eks kæreste (gennem mange år) arbejder i den lokale Føtex, en Føtex jeg altid har handlet i.
Sagen er nu den at efter min kæreste og jeg har fundet sammen og vi skal i Føtex bliver han sur og irriteret. Han slipper min hånd hvis hun kommer forbi, han går væk fra mig og skal pludselig kigge på køkkenting for at undgpå hende osv. Han vil ikke handle i Føtex fordi han ikke gider se hende. Jeg undrer mig meget over at det kan være et problem eftersom han jo burde være ovre hende og hun over ham - det er 3 års tid siden de gik fra hinanden. Min kærste og jeg har barn sammen og har været sammen i 1,5 år - kendt hinanden i 2 år.
Er det mig der overreagerer når jeg bliver sur/ked af det når han bevidst forsøger at undgå hende og tilmed nærmest skubber mig væk? -Føler han er flov over mig og stadig har noget i klemme ift eks'en.
Når jeg forsøger at konfrontere ham, bliver han irriteret og gider ikke rigtig snakke med mig, men han siger dog at det er fordi han ikke vil tale med hende fordi han antager at jeg så bliver jaloux (?!"#¤!?)
Hvad mener I og hvad ville I gøre hvis I sad i sådan situation?
Jeg ville prøve at finde et roligt tidspunkt at tale med ham om det. Jeg ville fortælle ham, at jeg ikke blev jaloux, men havde brug for at vide, hvad der foregår. Jeg ville tilbyde ham, at vi kunne tale om det, når han var klar (i løbet af et par dage) så han ikke følte sig klemt op i et hjørne, men havde tid til at finde ud af med sig selv, hvad der egentlig sker...
Held og lykke med det 
Kh Molly
Anmeld