Oh Charlotte, du tager altid nogle gode debatter op
. Jeg er selv offentligt ansat og får betalt min frokostpause. Jeg skal stå til rådighed i den halve time, hvis der opstår noget akut. Det er ikke så tit det sker, men så længe holdningen blandt ledelser er, at vores frokostpause kan afbrydes om nødvendigt, så synes jeg også det er rimeligt at de betaler den.
Nu læste jeg også lidt af debatten på ekstrabladet.dk, og en af debattørerne nåede frem til, at kommunerne ville spare rigtig mange penge, hvis deres ansatte selv betalte deres frokostpause. Det ville jo betyde, at der skulle lægges en halv time til arbejdstiden i den anden ende af arbejdsdagen, hvis vi skulle nå op på en 37 timers arbejdsuge. Og så har jeg svært ved at se, hvordan det skulle blive den store besparelse de taler om. Selvfølgelig ville det betyde, at man på sigt ville kunne skære nogle stillinger væk, fordi vi ville få lavet en lille smule mere i den sidste halve time, men... 
Så jeg forestiller mig, at det bare handler om, at der er nogle, der har lidt ondt i r.... over, at nogle får betalte frokostpauser når de ikke selv gør 
Anmeld