Ferie på Cypern

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2011

SøsL

Hej,

Vi har været afsted tl Cypern. Vi lå på hotel Christabell som ligger i Agia Napa. der er ca 2,5 km til stranden. Det er ikke et luksushotel - men heller ikke lige så dyrt som alle de andre hoteller. De skriver at det er et familiehotel meget hyggeligt. Kan anbefales selv om man skal gå de ca. 2,5 km til stranden - der er dog swimmingpool til både store og små sågar delt op.

Da vi var afsted var vores datter 4 år og hun snakker stadig om det. Meget kan man sige om folk på cypern - men alle er meget børnevenlige også hvis du kommer ind på div. restauranter.

Vi har masser af billeder og vil endelig gerne fortælle mere - så hvis der er mere du vil vide så skriv endelig.

Midt maj er et godt tidpunkt at tage afsted på med en 2 årig - der er kun ca 25g men husk trøjer til om aftenen der bliver der en hel del køligere.

God tur misunder jer kun en lille smule - vil også gerne selv afsted - men med en nyfødt på det tidspunkt går det desværre ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2011

Mathilde

SøsL skriver:

Hej,

Vi har været afsted tl Cypern. Vi lå på hotel Christabell som ligger i Agia Napa. der er ca 2,5 km til stranden. Det er ikke et luksushotel - men heller ikke lige så dyrt som alle de andre hoteller. De skriver at det er et familiehotel meget hyggeligt. Kan anbefales selv om man skal gå de ca. 2,5 km til stranden - der er dog swimmingpool til både store og små sågar delt op.

Da vi var afsted var vores datter 4 år og hun snakker stadig om det. Meget kan man sige om folk på cypern - men alle er meget børnevenlige også hvis du kommer ind på div. restauranter.

Vi har masser af billeder og vil endelig gerne fortælle mere - så hvis der er mere du vil vide så skriv endelig.

Midt maj er et godt tidpunkt at tage afsted på med en 2 årig - der er kun ca 25g men husk trøjer til om aftenen der bliver der en hel del køligere.

God tur misunder jer kun en lille smule - vil også gerne selv afsted - men med en nyfødt på det tidspunkt går det desværre ikke.

Ej hvor lyder det godt! Og det lyder da til, at det har været en god oplevelse for jeres datter

Vi vil gerne bo tættere på stranden. Jeg har fundet et hotel hvor der hverken er ret langt til strand eller shopping, som ligger i væres prisklasse. Da Celina er under 2, koster hun jo næsten ingenting. Hun skal sikkert sidde på skødet af os på flyet..

Hvilket selskab rejste I med? Jeg kan ikke rigtig finde ud af, om man kan bestille en babyseng... Celina falder bare ud af en alm. seng.

Det lyder som en fin temp. Så er det ikke for varmt

Hvis du vil dele billeder, vil jeg da rigtig gerne se!

Hvordan er maden dernede?

Anmeld

1. februar 2011

Muffinmus

i tager afsted på det absolut varmeste tidpunkt, der vil den ligge på mellem 28-35 grader...alt for meget synes jeg til et barn på 2 år, så skal hun jo være i skyggen hele tiden, det er ikke nemt i den alder.

Men selve øen er fantastisk hvis man vil ud og se noget og ikke bare have en ferie på et hotel, for så er alle andre steder lige så gode stort set.

Spørger du mig er det for varmt til en lille pige der så skal lege i skyggen hele dagen, for den sol dernede giver kræft, lige som den i australien også er alt for kraftig for huden.

Anmeld

1. februar 2011

Mathilde

MariaE skriver:

i tager afsted på det absolut varmeste tidpunkt, der vil den ligge på mellem 28-35 grader...alt for meget synes jeg til et barn på 2 år, så skal hun jo være i skyggen hele tiden, det er ikke nemt i den alder.

Men selve øen er fantastisk hvis man vil ud og se noget og ikke bare have en ferie på et hotel, for så er alle andre steder lige så gode stort set.

Spørger du mig er det for varmt til en lille pige der så skal lege i skyggen hele dagen, for den sol dernede giver kræft, lige som den i australien også er alt for kraftig for huden.

Hmm når man slår det op, er det juni/juli/august der er varmest.

Men er glad for du skriver det, for det skal jeg helt sikkert undersøge nærmere!

Hun sover stadig til middag og vil derfor sove mens middags solen bager, men det skal jo ikke være så varmt, at hun bliver begrænset og udelukkende kan være i skyggen eller i lejligheden hele dagen. Så er der ikke meget ved det for nogen af os....

Anmeld

1. februar 2011

Muffinmus

ja, men alle mdr er næsten lige varme dernede, man skal rejse i foråret, april eller f.eks sep- , for der ligger den mere på 25-30 grader.Og det er alt rigeligt for alm danske voksne og børn:-)

Vi kender nogen der har boet der i 7 år og vi har rejst derned med dem da de flyttede til dk, og det er bare varmt dernede og tørt, så en helt anden varme end f.eks de spanske småøer som tenerife.

Men igen, det er jo helt jeres valg, bare i holder hende ude af den stærke sol, for den er kraftigere end den i dk også selv om vi havde 30 grader i dk, så ville den på Cypern stadig være langt mere kræftfremkaldende desværre.

Men en ø der er vædr at besøge synes jeg, rigtig smuk i foråret, meget svitset i efteråret.

Anmeld

1. februar 2011

SøsL

Mathilde skriver:

Ej hvor lyder det godt! Og det lyder da til, at det har været en god oplevelse for jeres datter

Vi vil gerne bo tættere på stranden. Jeg har fundet et hotel hvor der hverken er ret langt til strand eller shopping, som ligger i væres prisklasse. Da Celina er under 2, koster hun jo næsten ingenting. Hun skal sikkert sidde på skødet af os på flyet..

Hvilket selskab rejste I med? Jeg kan ikke rigtig finde ud af, om man kan bestille en babyseng... Celina falder bare ud af en alm. seng.

Det lyder som en fin temp. Så er det ikke for varmt

Hvis du vil dele billeder, vil jeg da rigtig gerne se!

Hvordan er maden dernede?

Hej Igen,

Det kommer helt an på hvad man er til af mad, jeg kan varmt anbefale at gå ind på de små lokale restauranter dernede - de er heller ikke så dyre. Og smag endelig på deres egne retter.

Nede på stranden ligger der en lille taverna som serverer alt godt fra havet og selvfølgelig også børneretter - kan også varmt anbefales.

Og er man vældig glad for jordbær ligger der en jordbærbar - som serverer jordbær og selvfølgelig andre frugter og gerne som milkshakes.

Vi rejste derned med mytravel og vi havde en god tur, der var flere børn med ombord på flyet og det var der faktisk ikke rigtig nogen der lagde mærke til.

Anmeld

1. februar 2011

2babygirls

Mathilde skriver:

Er der nogle af jer der har været på ferie på Cypern?

Vi snakker nemlig meget om, at tage til Cypern omkring maj/juni sammen med vores lille datter (knap 2år til den tid), men jeg kender ingen der har været der, så vil høre om nogle af jer har efraring? Godt eller skidt?

Det ser jo skønt ud på billeder

Jeg har været der, og det var en rigtig god ferie, dog var vi ikke i en by hvor jeg ville bo med børn, da stranden ikke var i nærheden, kun en mole... men der var dog et vandland ikke så langt væk med bussen  Som går når det passer chaufføren

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.