Ferie på Cypern

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2011

Mathilde

Rødhætte skriver:

Jeg har været der for godt 4 år siden og må sige det ikke lige var min kop the.. Synes det er meget dominerende af unge og druk, men det kan godt være det bare er mig Skulle jeg anbefale et sted til en familie vil jeg helt klart sige Mallorca..

Hvor var i henne dernede? For det vil vi da gerne undgå. Vi har set på hotel i Fig Tree Bay, hvor det skulle være stille og børnevenligt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

Mathilde

SpunkenJo skriver:

Fantastisk ferie jeg havde der i anledningen af mine forældres sølvbryllup.

Jubii!!!

Tag afsted, tag afsted!!! Det kan kun blive en skøn ferie

Knus Jo

Dejligt

Anmeld

31. januar 2011

Mathilde

saxi skriver:

Ja det er virkelig lækkert - og synes også byen er skøn..

Øv kan ikke se dit link - men er sikker på det også er lækkert..

Ej hvor skægt, vi planlægger selv at tage derned maj/juni - inden jeg starter på job igen

Okay jamen det kan da være vi støder på hinanden dernede

Anmeld

31. januar 2011

Mathilde

Angelspot skriver:

Det er stort set de samme prisklasser som herhjemme, så der er slet ikke noget at spare ved at tage derned, der er Bulgarien altså meget meget billigere. Men jeg havde et ønske om at prøve at komme til Cypern så det måtte koste Så et måltid kunne nemt løbe op i 30 euro også tit mere, med mad og drikkevarer.

Jeg skal lige lægge nogle billeder ind i morgen, så du kan se hvor skønt der er

Når jeg tænker på ture, kan det feks være som at tage med en båd på tur, hvor man kommer rundt om øen og får mulighed for at bade i Den Blå Lagune. Klartblåt vand hvor man bader blandt fisk, skønt og fantastisk. Vi var selv på forskellige ture for at opleve øen, bla lejede vi en bil og kørte op i Troodos bjergene, men vær obs på at man kører i den forkerte side af vejen

Man kan også tage over den tyrkiske grænse og shoppe, det er meget billigere hvis man er til turistkøb som feks ure, tøj osv. Øen er jo delt op i en græsk og en tyrkisk del, det er meget spændende historie hvis man er til sådan noget, så det kan man godt snakke med de lokale om, de vil gerne fortælle

Men det er rigtigt hvad en siger; det er super varmt, så man skal være klar over at det ikke er ligesom 30 g herhjemme, når det er 30 g dernede. Så vil ikke anbefale i tager afsted senere hvis i skal have en 2 årig med. Men så længe i kan holde jer kølige og indendørs i de varmeste timer, så tror jeg nu nok det skal gå

Åh det lyder lækkert med sejltur ud til en blå lagune! og smukt!

Okay, så skal man ikke tage derned fordi det er billigt...mon det er billigere at være på den tyrkiske side end den græske? Synes jeg læste, at det er billigere i Larnaca end i Protaras..eller var det omvendt

Hvis vi tager afsted midt i maj, mon der så er mere tilpas temperatur? Jeg skal starte på JM udd. til august (hvis jeg kommer ind), så vi kan ikke tage afsted derefter.

Glæder mig til billeder

Anmeld

31. januar 2011

Mathilde

A. skriver:

har en vennepar som tager der hver år og der er varmt meeeeget varmt også i skyggen så jeg vil ikke anbefale at tage der over med et lille barn det er nemlig derfor tager vi aldrig med dem det over selvom vi vil meget gerne men jeg tør ikke være i sådan varme med mit barn

Hmm ja det er da træls, hvis det er så varmt at det ikke er til at holde ud. Det skal klart med i overvejelserne!!

Anmeld

31. januar 2011

Angelspot

Mathilde skriver:

Åh det lyder lækkert med sejltur ud til en blå lagune! og smukt!

Okay, så skal man ikke tage derned fordi det er billigt...mon det er billigere at være på den tyrkiske side end den græske? Synes jeg læste, at det er billigere i Larnaca end i Protaras..eller var det omvendt

Hvis vi tager afsted midt i maj, mon der så er mere tilpas temperatur? Jeg skal starte på JM udd. til august (hvis jeg kommer ind), så vi kan ikke tage afsted derefter.

Glæder mig til billeder

Hvis det var mig, så ville jeg nok tage afsted midt eller sidst i maj, hvis i har muligheden for det. Så er det stadig vildt lækkert vejr men også til at holde ud. Især med den lille Der er stadig lige lækkert.

Larnaca og Protaras ligger begge i den græske del af Cypern, så der er ikke den store forskel prismæssigt. Den nordlige del er del tyrkiske, der er nok noget billigere, men også mere beskidt, da den ikke er udpræget turistmål at bo i. Turister foretrækker at bo i den græske del og så tage en en dagstur til den tyrkiske del. Man skal igennem FN's "Ingenmandsland" for at komme derop, dvs at i skal krydse grænsen på samme måde som hvis i skulle over enhver anden grænse, man får et endagsvisum, så husk pas.

Nå det var sidespor, jeg vedhæfter lige lidt billeder.

Anmeld

31. januar 2011

Angelspot

Billederne er fra vores udflugt med båden til Den Blå Lagune. Helt fantastisk klart vand og det var lækkert at svømme rundt i, man kunne låne snorkler hvis man ikke selv havde nogen med, så kunne man se fiskene som svømmede rundt mellem benene på dig.

Billede 4 er mig foran det skønneske lille vandfald som vi fandt på vores køretur, helt tilfældigt kom vi forbi et skilt der stod Waterfall på og så måtte vi da følge det

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

31. januar 2011

Rødhætte

Mathilde skriver:

Hvor var i henne dernede? For det vil vi da gerne undgå. Vi har set på hotel i Fig Tree Bay, hvor det skulle være stille og børnevenligt..

Kan desværre ikke huske hvad det hed, men det var et ungdomshotel så tror da nok I skal komme et godt sted hen hvis det er et familiehotel.. God tur

Anmeld

31. januar 2011

Mathilde

Angelspot skriver:

Hvis det var mig, så ville jeg nok tage afsted midt eller sidst i maj, hvis i har muligheden for det. Så er det stadig vildt lækkert vejr men også til at holde ud. Især med den lille Der er stadig lige lækkert.

Larnaca og Protaras ligger begge i den græske del af Cypern, så der er ikke den store forskel prismæssigt. Den nordlige del er del tyrkiske, der er nok noget billigere, men også mere beskidt, da den ikke er udpræget turistmål at bo i. Turister foretrækker at bo i den græske del og så tage en en dagstur til den tyrkiske del. Man skal igennem FN's "Ingenmandsland" for at komme derop, dvs at i skal krydse grænsen på samme måde som hvis i skulle over enhver anden grænse, man får et endagsvisum, så husk pas.

Nå det var sidespor, jeg vedhæfter lige lidt billeder.

Okay.. jeg er også uden tvivl mere til grækenland end tyrkiet, så vil da helt sikkert helst bo i den græske del

Ja jeg er også mest tilhænger af, at vi skal afsted midt i maj, sa Celina kan klare varmen. Min mor skal også med og er heller ikke god til for meget varme. Vi skal bare have tjek på min lillebrors og min stedsøsters terminsprøver, så det ikke falder sammen. Men mener bare desværre de ligger i løbet af maj månede...

Vildt lækre billeder. Det ser virkelig smukt ud

Tak fordi du har taget dig tid til at sætte dem ind

Knus

Anmeld

31. januar 2011

Mathilde

Rødhætte skriver:

Kan desværre ikke huske hvad det hed, men det var et ungdomshotel så tror da nok I skal komme et godt sted hen hvis det er et familiehotel.. God tur

Ja jeg kan se der står "ungdommelig atmosfære" ved nogle af hotellerne...dem skal vi nok holde os fra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.