Ferie på Cypern

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.913 visninger
26 svar
0 synes godt om
29. januar 2011

Mathilde

Er der nogle af jer der har været på ferie på Cypern?

Vi snakker nemlig meget om, at tage til Cypern omkring maj/juni sammen med vores lille datter (knap 2år til den tid), men jeg kender ingen der har været der, så vil høre om nogle af jer har efraring? Godt eller skidt?

Det ser jo skønt ud på billeder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2011

Angelspot

Mathilde skriver:

Vi snakker nemlig meget om, at tage til Cypern omkring maj/juni sammen med vores lille datter (knap 2år til den tid), men jeg kender ingen der har været der, så vil høre om nogle af jer har efraring? Godt eller skidt?

Min kæreste og jeg var på Cypern i juni 2010. Det er det mest fantastiske sted på jorden, lige præcis som man ser på billeder, sådan er det også irl Der er flere forskellige byer man kan bo i, de er naturligvis turistpræget, så det kommer helt an på hvad man er til, hvis man vil på chartertur med hotel, som vi var. I kan også vælge en lejlighed hvor i er lidt mere i fred og har privatliv.

I skal dog være meget opmærksom på, at vejret i maj juni er sol sol og mere sol. Og hele tiden! Vi havde som minimum 30 g hver eneste dag og vi havde det varmt, luftfugtigheden er en helt anden. Derfor vil det være godt at bo ned til vandet, sydøst på Cypern, hvor der er frisk brise. Vi boede i den sydøstlige del, i en by der hedder Protaras.

Så hvis i skal have jeres barn med, er det nok en god ide at sørge for der er aircondition der hvor i vil bo! Det er ulideligt at sove i pga luftfugtigheden, vi prøvede den første nat, men det kunne vi godt opgive. Og jeg tænker lidt at hvis jeres datter også skal sove til middag i den varme, så vil det være altafgørende for jeres ferie

Cypern har også nogle super gode steder man bør opleve. Jeg skriver gerne om dem hvis du vil have det, men vil ikke bruge alt mit krudt på det her hvis du ikke har lyst til det Så sig endelig til, kan også vedhæfte lidt billeder dernede fra. Det er en skøn og lækker ø, synes jeg

Anmeld

29. januar 2011

saxa

Kan absolut KUN anbefales. Husbonni og jeg har været der et par gange og tager helt sikkert dertil igen til sommer.

Lige et link til "vores" sted, som iøvrigt ligger lige op af en forlystelsespark

http://www.spies.dk/cypern/ayia-napa/sungarden-panthea-village

Og så er det jo super børnevenligt..

Har altid været afsted i August og der er der oftest minimun 35grader - nogle dage kunne måleren ikke engang registrere varmen (45+) Men super lækkert..

Anmeld

29. januar 2011

Mathilde

Angelspot skriver:

Min kæreste og jeg var på Cypern i juni 2010. Det er det mest fantastiske sted på jorden, lige præcis som man ser på billeder, sådan er det også irl Der er flere forskellige byer man kan bo i, de er naturligvis turistpræget, så det kommer helt an på hvad man er til, hvis man vil på chartertur med hotel, som vi var. I kan også vælge en lejlighed hvor i er lidt mere i fred og har privatliv.

I skal dog være meget opmærksom på, at vejret i maj juni er sol sol og mere sol. Og hele tiden! Vi havde som minimum 30 g hver eneste dag og vi havde det varmt, luftfugtigheden er en helt anden. Derfor vil det være godt at bo ned til vandet, sydøst på Cypern, hvor der er frisk brise. Vi boede i den sydøstlige del, i en by der hedder Protaras.

Så hvis i skal have jeres barn med, er det nok en god ide at sørge for der er aircondition der hvor i vil bo! Det er ulideligt at sove i pga luftfugtigheden, vi prøvede den første nat, men det kunne vi godt opgive. Og jeg tænker lidt at hvis jeres datter også skal sove til middag i den varme, så vil det være altafgørende for jeres ferie

Cypern har også nogle super gode steder man bør opleve. Jeg skriver gerne om dem hvis du vil have det, men vil ikke bruge alt mit krudt på det her hvis du ikke har lyst til det Så sig endelig til, kan også vedhæfte lidt billeder dernede fra. Det er en skøn og lækker ø, synes jeg

Uh det lyder jo fantastisk

Ja vi skal helt sikkert bo et sted hvor der er aircondition! Det vil vi ikke undvære.

Jeg ved ikke om vi som sådan skal på ture, da vores datter slet ikke kan undvære middagsluren endnu og den skal helst være på samme tidspunkt, for ellers knækker filmen for hende.

Jeg vil meget gerne se billeder, hvis du vil dele dem Er det dyrt at leve dernede?

Anmeld

29. januar 2011

Mathilde

saxi skriver:

Kan absolut KUN anbefales. Husbonni og jeg har været der et par gange og tager helt sikkert dertil igen til sommer.

Lige et link til "vores" sted, som iøvrigt ligger lige op af en forlystelsespark

http://www.spies.dk/cypern/ayia-napa/sungarden-panthea-village

Og så er det jo super børnevenligt..

Har altid været afsted i August og der er der oftest minimun 35grader - nogle dage kunne måleren ikke engang registrere varmen (45+) Men super lækkert..

Det lyder skønt. Det ser virkelig også lækkert ud

Sjovt, vi har faktisk kigget på netop det hotel og det her ligger også højt på listen:

http://www.startour.dk/bestil-rejse/HotelAbout.aspx?q=4724adb5753145dbbe6abcd7550ae330

Pyh det lyder godt nok varmtder er nok knap så hedt i maj/ start juni hvor vi planlægger at tage afsted.

Anmeld

29. januar 2011

Rødhætte

Jeg har været der for godt 4 år siden og må sige det ikke lige var min kop the.. Synes det er meget dominerende af unge og druk, men det kan godt være det bare er mig Skulle jeg anbefale et sted til en familie vil jeg helt klart sige Mallorca..

Anmeld

29. januar 2011

SpunkenJo

Fantastisk ferie jeg havde der i anledningen af mine forældres sølvbryllup.

Jubii!!!

Tag afsted, tag afsted!!! Det kan kun blive en skøn ferie

Knus Jo

Anmeld

29. januar 2011

saxa

Mathilde skriver:

Det lyder skønt. Det ser virkelig også lækkert ud

Sjovt, vi har faktisk kigget på netop det hotel og det her ligger også højt på listen:

http://www.startour.dk/bestil-rejse/HotelAbout.aspx?q=4724adb5753145dbbe6abcd7550ae330

Pyh det lyder godt nok varmtder er nok knap så hedt i maj/ start juni hvor vi planlægger at tage afsted.

Ja det er virkelig lækkert - og synes også byen er skøn..

Øv kan ikke se dit link - men er sikker på det også er lækkert..

Ej hvor skægt, vi planlægger selv at tage derned maj/juni - inden jeg starter på job igen

Anmeld

29. januar 2011

A.

har en vennepar som tager der hver år og der er varmt meeeeget varmt også i skyggen så jeg vil ikke anbefale at tage der over med et lille barn det er nemlig derfor tager vi aldrig med dem det over selvom vi vil meget gerne men jeg tør ikke være i sådan varme med mit barn

Anmeld

29. januar 2011

Angelspot

Mathilde skriver:

Uh det lyder jo fantastisk

Ja vi skal helt sikkert bo et sted hvor der er aircondition! Det vil vi ikke undvære.

Jeg ved ikke om vi som sådan skal på ture, da vores datter slet ikke kan undvære middagsluren endnu og den skal helst være på samme tidspunkt, for ellers knækker filmen for hende.

Jeg vil meget gerne se billeder, hvis du vil dele dem Er det dyrt at leve dernede?

Det er stort set de samme prisklasser som herhjemme, så der er slet ikke noget at spare ved at tage derned, der er Bulgarien altså meget meget billigere. Men jeg havde et ønske om at prøve at komme til Cypern så det måtte koste Så et måltid kunne nemt løbe op i 30 euro også tit mere, med mad og drikkevarer.

Jeg skal lige lægge nogle billeder ind i morgen, så du kan se hvor skønt der er

Når jeg tænker på ture, kan det feks være som at tage med en båd på tur, hvor man kommer rundt om øen og får mulighed for at bade i Den Blå Lagune. Klartblåt vand hvor man bader blandt fisk, skønt og fantastisk. Vi var selv på forskellige ture for at opleve øen, bla lejede vi en bil og kørte op i Troodos bjergene, men vær obs på at man kører i den forkerte side af vejen

Man kan også tage over den tyrkiske grænse og shoppe, det er meget billigere hvis man er til turistkøb som feks ure, tøj osv. Øen er jo delt op i en græsk og en tyrkisk del, det er meget spændende historie hvis man er til sådan noget, så det kan man godt snakke med de lokale om, de vil gerne fortælle

Men det er rigtigt hvad en siger; det er super varmt, så man skal være klar over at det ikke er ligesom 30 g herhjemme, når det er 30 g dernede. Så vil ikke anbefale i tager afsted senere hvis i skal have en 2 årig med. Men så længe i kan holde jer kølige og indendørs i de varmeste timer, så tror jeg nu nok det skal gå

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.