Forhold og afstand...:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2011

2babygirls

Eva. skriver:

Hej piger..

Jeg kunen godt tænke mig at høre jer der har haft lang afstand til en kæreste hvad I gjorde...hvad endte det med og hvordan fungerede det da det stod på at skulle pendle til hinanden..

Jeg har jo måtte æde en masse af mine egne ord...dejligt at blive klogere og især i kærlighedsøjemed...

Men nu står jeg så bare her hvor jeg gerne vil høre hvordan andre har tacklet ikke at have en kæreste som man bare lige kan besøge for en halv time..

Der er 100km og en times kørsel imellem, så det er jo ikke så voldsomt igen.. men alligevel..

God dag til alle...

Jeg boede i Vojens,Sønderjylland og Martin havde lige fået arbejde i København, men da vi havde været sammen i 1 mdr sagde jeg min lejlighed op. Der var ikke så meget der bandt mig til byen, og var næsten udlært, så hvorfor ikke satse på kærligheden..

Dog havde ingen af os børn, så det var jo let at skride til KBH

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2011

Diana...

Min mand boet i jylland og jeg københavn der var ca 3 timers vej. Vi skiftes til at tage over til hinanden ca 14 dag det er jo møg dyrt pga broen osv. Vi fandt jo hurtigt ud af at vi ville hinanden mere end 14 dag så jeg flyttet over til ham og lejet min lejlighed ud så hvis det ikke gik jamen så havde jeg jo noget at komme tilbage til. 

Men vi så hinanden hver 14 dag ca eller var det bare telefonen vi brugte LAAANG tid hver dag  

Jeg synes det var mega hård når man gerne vil hinanden meget mere end det. Men jeg kender en hvis mand bor i et andet land og det fungere fint for dem. et web cam kan gøre meget 

Knus Diana

Anmeld

29. januar 2011

N&J

Min venner fra efterskolen, pendlede i 2 år hver anden weekend til hinanden, derefter flyttede de så sammen og er stadig sammen den dag i dag, til gengæld snakkede de i telefon hver dag, og i dag kan man jo skype, så er det ikke så slemt med afstand i hverdagen, hvor man alligevel har for travlt med unger, hus og job

Anmeld

29. januar 2011

TbCp

Her gik det ikke.

Da vi havde været kæreste 1 1/2 års tid flyttede han til Berlin, vi sås ca. 1 gang om måneden.

Men det gik ikke.

Vi endte begge med at lave noget udenom.

Jeg har aldrig lyst til et lang-distance-forhold igen, så hvis min mand flytter, så flytter jeg med

Anmeld

29. januar 2011

klmf

Vi havde også langdistanceforhold i starten for snart fem år siden. Vi besøgte hinanden i weekenderne, fra fredag aften til mandag morgen hvis han kom til mig og fra torsdag til søndag hvis jeg skulle derover ('kom ofte til' at skippe fredagsundervisningen for liiiige at få en nat mere med ham Det fungerede fint, men vi ønskede en hverdag sammen, så han sagde sit job op og flyttede herover

Anmeld

29. januar 2011

MariaJ

Jeg har haft to langdistanceforhold. Det ene var min gymnasiekæreste og det holdt ikke. Vi var sammen i fem år (det meste af tiden på langdistance). Vi var så unge, og havde ikke prøvet andet, og jeg er helt sikker på at det ikke var afstandens skyld at vi ikke blev sammen. Jeg synes faktisk vi blev gode til håndtere afstanden, og var gode til at være nære, når vi var sammen. Vi sås i weekender og ferier, men var helt klart "på besøg" hos den anden.

Anden gang var med min mand. Han boede i Tyskland og jeg i København, da vi mødtes. Vi var i slutningen af tyverne, så var jo etablerede med bolig, arbejde og et selvstændigt liv hver for os, men ingen børn. Vi savnede nok i højere grad at få et fælles liv og en fælles hverdag, men var heller ikke parat til at kaste alt overbord, for bare at flytte til den anden. Vi besøgte hinanden i lange weekender og heldigvis ofte i længere perioder ad gangen (uger-måneder), hvor vi "boede" sammen. Vi opfattede det nok nærmere som om vi begge boede to steder. Vi har været sammen i otte år nu, gift i tre og boede i hvert sit land indtil for fire år siden.

Mine gode råd må være:

Sørg for at være sammen længe nok til at I "når ind til hinanden", når I ses. Fra den ene dag til den anden kan være  fint engang imellem, men i længden har man brug for tid, hvor man kan falde lidt til ro sammen. Det kan fx være lidt svært at tage vanskelige emner op, hvis man lige er kommet, eller skal afsted om to timer. 

Sørg for at være i kontakt tit, og huske at dele de små ting i hverdagen (især når man ikke længere er nyforelskede).

Husk at introducere hinanden for venner og bekendte. Det kan være fristende at forpuppe sig totalt i tosomhed, hvis man ikke ses så meget, men i længden bliver det mærkeligt, hvis den anden har en omgangskreds man slet ikke kender.

For mig har det også været vigtig at man kunne have et liv selv, og ikke nødvendigvis skulle ses hver weekend. Det giver måske sig selv, hvis man har børn, men i længden bliver det surt, hvis man aldrig kan være med til noget, der hvor man bor, fordi man altid skal rejse til den anden (måske især, hvis der er en, der rejser mest)

Held og lykke med kærligheden

Maria

Anmeld

30. januar 2011

1977

Profilbillede for 1977
Eva. skriver:

Hej piger..

Jeg kunen godt tænke mig at høre jer der har haft lang afstand til en kæreste hvad I gjorde...hvad endte det med og hvordan fungerede det da det stod på at skulle pendle til hinanden..

Jeg har jo måtte æde en masse af mine egne ord...dejligt at blive klogere og især i kærlighedsøjemed...

Men nu står jeg så bare her hvor jeg gerne vil høre hvordan andre har tacklet ikke at have en kæreste som man bare lige kan besøge for en halv time..

Der er 100km og en times kørsel imellem, så det er jo ikke så voldsomt igen.. men alligevel..

God dag til alle...

En gang i tidernes morgen boede kæresten og jeg 1½ times kørsel fa hinanden. Vi var sammen hver 2-3 weekend og vi nød begge at have den "frihed" at være alene i hverdagene Sådan fungerede det i knap 2 år. Så flyttede vi sammen og vi bor stadig sammen 12 år senere

Anmeld

30. januar 2011

Aves.

Jeanne skriver:

En gang i tidernes morgen boede kæresten og jeg 1½ times kørsel fa hinanden. Vi var sammen hver 2-3 weekend og vi nød begge at have den "frihed" at være alene i hverdagene Sådan fungerede det i knap 2 år. Så flyttede vi sammen og vi bor stadig sammen 12 år senere

Eiiiii... det var en god historie...dejligt det endte sådan...

Anmeld

30. januar 2011

Valle81

Eva. skriver:

Hej piger..

God dag til alle...

Hejsa:0)

Kenny og Jeg mødte jo hianden på en dating side.

Han boede i Esbjerg og jeg i Viborg, så laaaaaaaaaang afstand - 140 kilometer og ca 2 timer i bil eller 3 timer i bus.

Jeg har ikke bil, han havde.

Vi sås faktisk kun i weekenden i et helt år,men var også sammen hver weekend.

Jeg havde jo Asta fuldtid og han sin søn hver anden weekend. Vi - som du nok ved - sprang hovedkulds ud i det hele.

95% af weekenderne var vi her i Viborg og nogle tog vi bussen til Esbjerg og var det. Men det var sjældent, da Kenny boede hjemme ved sin far og det var ikke så nemt med to børn og sådan selvom Kenny og hans sæn havde hvert deres værelse hjemme hos hans far.

Vi saaaaaaaaaaaaaaaaaaaavnede hinanden enormt i ugens løb - det var rædselsfuldt - men også rart. Der blev ringet meget og sendt utallige sms'er. Når savnet blev for stort kørte Kenny den lange tur herop efter arbejde for at stå op kl pest og køre hjem på arbejde dagen efter:0)kke meddet hele:0)

Christina

Det fungerede.

Efter et lille års tid,flyttede vi sammen og Kenny kørte frem og tilbage fra arbejde hver dag. Det er også monster hårdt da han er væææææææææk i mange laange timer hver dag,men sådan er det. Og der er jo ikke ret mange ledige jobs i disse tider:0)

Og stort tuillykke med kærligheden og held og ly

Anmeld

30. januar 2011

Angelspot

Min kæreste og jeg havde lidt over to timers kørsel i bil mellem hinanden. Han har børn og mit netværk lå hvor jeg boede, så vi snakkede først om at flytte sammen efter et års tid. Indtil da var vi sammen hver weekend og de dage vi havde tidligt fri. Så tog vi gerne de to timers kørsel for bare at have 4 timer sammen Det var hårdt med al den kørsel, men når man vil hinanden finder man jo ud af det. Efter lidt over et år flyttede vi sammen midt på vejen mellem hver vores familier, hvor vi stadig bor. Og vi har ikke fortrudt og er glad for at vi nu bor lige langt fra hver vores familier, nu hvor der kommer en lille. For så er der lige meget tid til alle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.