tøj til baby kommer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.055 visninger
21 svar
0 synes godt om
28. januar 2011

Mother-love

hej piger jeg har gået og tænkt meget over hvor meget tøj man egentlig skal have til når baby kommer, ved jeg er tidlig ude hehe men det er virkelig svært ikke og købe lidt hist og her og specielt når man ved hvad kønnet er...

men indtil videre har jeg i str. 50/56 køber mest i 56 da jeg har fået afvide af så mange at str. 50 ikke rigtig kan betale sig...

skal lige siges jeg har termin 9. juni

here we go :

2 Bluser

1 bukser

6 bodyer med lange ærmer

5 bodyer med korte ærmer

5 natdragter

1 sparkedragt

3 par strømper (hvad str. skal de være til baby. kender nemlig ikke str. på dem jeg har )

har så også en del i str.62/68 men det er jo ikke det jeg skal bruge først.

hvad har i brugt af tøj

knusser fra michelle 21+1

MinTicker.dk Ticker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2011

camillakrath

Jeg har termin i maj og har købt det meste nu, fordi vi har flytning og sådan de næste par måneder, så der har vi ikke så mange penge

Har ikke forstand på hvor meget man skal have, men vi har:

3 natdragter

3 cardigans

6 par bukser

6 langærmede bodyer

4 kortærmede bodyer

3 t-shirts

2 langærmede trøjer

1 varmere sovedragt

1 sommerjakke

2 par strømpebukser

5 par strømper

badeslag.

Udover køber jeg et par t-shirts/trøjer mere og en natdragt

Har både købt strømper i 50 og 56 Kan ikke lige huske hvad størrelserne hedder

Anmeld

29. januar 2011

Mother-love

camillakrath skriver:

Jeg har termin i maj og har købt det meste nu, fordi vi har flytning og sådan de næste par måneder, så der har vi ikke så mange penge

Har ikke forstand på hvor meget man skal have, men vi har:

3 natdragter

3 cardigans

6 par bukser

6 langærmede bodyer

4 kortærmede bodyer

3 t-shirts

2 langærmede trøjer

1 varmere sovedragt

1 sommerjakke

2 par strømpebukser

5 par strømper

badeslag.

Udover køber jeg et par t-shirts/trøjer mere og en natdragt

Har både købt strømper i 50 og 56 Kan ikke lige huske hvad størrelserne hedder

okay, så har jeg jo ingenting i forhold til... hehe kun i str. 62/68. men dejligt og få et indblik i hvad andre har købt.. jeg synes det er ret svært og specielt fordi der ikke rigtig er andre i nærheden af mig som lige har haft en nyfødt. 

men gider jo heller ikke købe et halvt tons hvis man ikke har brug for det...

Anmeld

29. januar 2011

camillakrath

michelledam skriver:

okay, så har jeg jo ingenting i forhold til... hehe kun i str. 62/68. men dejligt og få et indblik i hvad andre har købt.. jeg synes det er ret svært og specielt fordi der ikke rigtig er andre i nærheden af mig som lige har haft en nyfødt. 

men gider jo heller ikke købe et halvt tons hvis man ikke har brug for det...

Jeg synes også det er rigtig svært. Men vi har fået en del brugt af nogen dejlige tøser, så det har hjulpet rigtig meget.

Vi har faktisk stort set ikke købt noget i str. 50, og vi venter også. Vi har nemlig en scanning i uge 35, og så HÅBER jeg vi kan få en fornemmelse af hvor stor han er. Vi har snakket om at købe to sæt til ham, hvis det viser sig at han er en bette en Men ellers har vi kun str. 56, og så må vi smøge bukserne lidt op hvis det er

Men jeg fik faktisk at vide at det vigtigste er en masse bodyer, for det er dem de sviner mest til

Men jeg tror også bare at jeg glæder mig så meget at jeg har en tendens til at "gå lidt amok" med hvad jeg sys han skal ha

Anmeld

29. januar 2011

Maise

michelledam skriver:

hej piger jeg har gået og tænkt meget over hvor meget tøj man egentlig skal have til når baby kommer, ved jeg er tidlig ude hehe men det er virkelig svært ikke og købe lidt hist og her og specielt når man ved hvad kønnet er...

men indtil videre har jeg i str. 50/56 køber mest i 56 da jeg har fået afvide af så mange at str. 50 ikke rigtig kan betale sig...

here we go :

2 Bluser

1 bukser

6 bodyer med lange ærmer

5 bodyer med korte ærmer

5 natdragter

1 sparkedragt

3 par strømper (hvad str. skal de være til baby. kender nemlig ikke str. på dem jeg har )

hvad har i brugt af tøj

MinTicker.dk Ticker

De mindste strømper hedder vist str. 14/15.

Altså i str. 56 skal nu nok hace noget mere bukser, bluser og bodyer, samt sokker som du siger. for de pisser, skider og gylper igennem on and off.

Husk bomuldshjelme, sutsko, køredragt, strømpebukser( kan jo være koldt om sommeren)

og husk minimum at købe 20 stofbleer.

Du får jo nok også noget i gaver af folk, meen jeg ville nok købe lidt mere hvis det var mig.

jeg har en udstyrsliste jeg kan maile dig hvis du sender mig din email.

mvh maise

Anmeld

29. januar 2011

Mother-love

camillakrath skriver:

Jeg synes også det er rigtig svært. Men vi har fået en del brugt af nogen dejlige tøser, så det har hjulpet rigtig meget.

Vi har faktisk stort set ikke købt noget i str. 50, og vi venter også. Vi har nemlig en scanning i uge 35, og så HÅBER jeg vi kan få en fornemmelse af hvor stor han er. Vi har snakket om at købe to sæt til ham, hvis det viser sig at han er en bette en Men ellers har vi kun str. 56, og så må vi smøge bukserne lidt op hvis det er

Men jeg fik faktisk at vide at det vigtigste er en masse bodyer, for det er dem de sviner mest til

Men jeg tror også bare at jeg glæder mig så meget at jeg har en tendens til at "gå lidt amok" med hvad jeg sys han skal ha

ja men hvad er mange bodyer egentlig? det er vel også et spørgsmål om hvor tit man vasker tøj. nu har vi heldigvis selv vaskemaskine og tørretumbler.

vi har dog måtte på januar-udsalgs jagt hehe.. jeg synes det er virkelig svært ikke at købe noget.. ligeså snart jeg ser lyserødt, er det som om min krop bare automastisk går derover. og kæresten er vidst lidt træt af mig efterhånden hehe nu ikke fordi jeg bruger mange penge men fordi jeg hele tiden skal kigge på baby ting hihihihi... jamen for helvede mand jeg har aldrig prøvet det og synes jeg har ventet tålmodigt indtil nu hihihihihi. men det er vel bare svært for de mænd at sætte sig ind i altså hehehe....

Jeg tror ikke vores bliver en bette en, vi har fået afvide hun allerede nu har meget lange ben. og nu er far og en ret høj mand så mon ikke hun bliver en lang en ellers må vi jo bare som du siger bukke bukserne op en gang

Anmeld

29. januar 2011

Mother-love

Maise skriver:

De mindste strømper hedder vist str. 14/15.

Altså i str. 56 skal nu nok hace noget mere bukser, bluser og bodyer, samt sokker som du siger. for de pisser, skider og gylper igennem on and off.

Husk bomuldshjelme, sutsko, køredragt, strømpebukser( kan jo være koldt om sommeren)

og husk minimum at købe 20 stofbleer.

Du får jo nok også noget i gaver af folk, meen jeg ville nok købe lidt mere hvis det var mig.

jeg har en udstyrsliste jeg kan maile dig hvis du sender mig din email.

mvh maise

åhh jo jeg har 24 stofbleer så dem har jeg på plads.. og håndklæde og den slags.. men du må meget gerne sende listen til

mille_dj006@hotmail.com

Anmeld

29. januar 2011

Fenja09

michelledam skriver:

here we go :

2 Bluser

1 bukser

6 bodyer med lange ærmer

5 bodyer med korte ærmer

5 natdragter

1 sparkedragt

hvad har i brugt af tøj

MinTicker.dk Ticker

Hejsa

Jeg ved ikke om du kan bruge det, men jeg har fundet en side på nettet, hvor der er forslag til ALT man skal bruge til de første uger efter fødsel, og så fortsætter det egentlig sådan et halvt år eller mere frem.

Du kan jo kigge linket :

http://www.min-mave.dk/artikler/foedsel/pakkeliste/ting-du-kan-faa-brug-for-efter-foedslen.htm

Anmeld

29. januar 2011

Maise

michelledam skriver:

åhh jo jeg har 24 stofbleer så dem har jeg på plads.. og håndklæde og den slags.. men du må meget gerne sende listen til

mille_dj006@hotmail.com

listen er sendt. ja for de kan snildt gylpe, tisse skide 3 sæt til om dagen indimellem og så er det surt ikke at have nok.

jeg tror jeg havde 8-10 par af hver. ( altså noget af det var bare noget billigt eller brugt tøj ) og det blev brugt flittigt. 

Min pige på 13 mdr. er på penicillin og har derfor remouladerøv. hun har skidt 4 bodyer igennem i dag

Anmeld

29. januar 2011

Mother-love

Maise skriver:

listen er sendt. ja for de kan snildt gylpe, tisse skide 3 sæt til om dagen indimellem og så er det surt ikke at have nok.

jeg tror jeg havde 8-10 par af hver. ( altså noget af det var bare noget billigt eller brugt tøj ) og det blev brugt flittigt. 

Min pige på 13 mdr. er på penicillin og har derfor remouladerøv. hun har skidt 4 bodyer igennem i dag

mange tak for listen

og jeg var slet ikke klar over at man skulle have så meget hehe.. så jeg skal da vidst på brugt markedsjagt nu tror jeg ellers bliver det godt nok dyrt...  og ja jeg må bare igang med at have købt mere, næste problem at overbevise kæresten om hvor meget man egentlig skal have hihihihi ihhhh jeg synes det er dejligt at skulle blive mor har set så meget frem til det her med at købe tøj osv tusinde tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.