Da vi gik igennem behandlinger havde vi en aftale om at vi ville prøve de tre forsøg som vi fik i det offentlige, og lykkedes det ikke, så ville vi adoptere. Vi blev gravide i andet forsøg, så om vi rent faktisk havde holdt os til planen ved jeg jo ikke. Jeg kunne bare ikke holde tanken ud om mange flere bahandlinger. Her anden gang købte vi tre behandlinger plus alle de behandlinger med fryseæg som vi havde brug for. Her lykkedes det i allesidste behandling og var det ikke lykkedes, så havde vi også en aftale om at stoppe.
Tankerne om: hvad nu hvis det ikke lykkedes os
Hvor meget skal vi igenne
tillod jeg ikke mig selv at have ret meget. Hvis jeg havde ladet de tanker rumstere i hovedet var jeg ikke kommet igennem forløbet, så jeg gjorde ALT for at fortrænge det. Men det er jo helt naturligt at alt ramler ind i mellem. Det ville være unaturligt hvis man ikke engang i mellem blev overvældet af sorg og håbløshed. Jeg fortalte hele tiden mig selv, at det ikke var et spørgsmål om hvorvidt vi fik børn, men hvornår og hvordan. Og jeg troede på det.
Jeg krydser for jer og vil lige minde dig på at for enden af alle de her behandlinger ligger en lille baby og venter på dig 
Marianne
Anmeld