Hvad stoppede jeres med først? Sut eler ble?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2011

Aves.

Ble som 2 årig og sut som 4 og 5 årig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2011

JulieE

Jeg har stemt blankt, for jeg har to børn og de har gjort det forskelligt.

Jacob smed snutten da han var 2 år og 9 mdr og bleen et år senere

Kine var renlig som 2 ½ årig og smed sutten lige efter sin 3 års fødselsdag

Anmeld

29. januar 2011

Ciss

8 mndr: Slut med sut

2 1/2 år: Slut med ble

(Det havde nu været praktisk, hvis det var omvendt...)

Anmeld

29. januar 2011

oerbaek

Du mangler en svar mulighed mine smed sut og ble på en gang begge to Så jeg har stemt blank

Anmeld

29. januar 2011

SussieThyssen

tinasmor skriver:

Hvilken cykel købte du til dine børn på 3 år.

Jeg er i tvivl. Vi har sådan en løbecykel i træ (købt brugt). Den var for høj til hende i sommers og har ikke prøvet det senere.

Så har jeg sådan en alm. cykel i hendes størrelse, den er pt uden støttehjul og tænkte at købe nogle til hende, da der vel vil gå mindst 1 år inden de kan kører en alm. cykel (har ingen anelese hvornår de starter)

Men så synes jeg, at man høre så meget om at det er bedre for dem uden støttehul fordi de bedre lære balancen uden (på løbecykel)

Hvad er din erfarring?

(tænker også på at da alle os som skriver herinde var små var der jo ikke løbecykler, kun med støttehul og vi har jo alle lært at cykle)?

Mine fik almindelige småbørnscykler med støttehjul, og da de var 4-5 år lærte de at køre uden støttehjulene ved at man hæver dem en lille smule fra jorden, så de slipper jorden, når de kører lige.
Og de kom også og bad om at få dem af selv, og så øvede de sig på græsplænen, så der ikke skete så meget hvis de væltede.
En god ide er, at købe en cykel, der reelt set vil blive for lille i løbet af et års tid eller halvandet, sådan at cyklen ikke er så stor og uhåndterlig netop når de skal lære at cykle uden støttehjul.
Ulempen ved at købe en cykel uden støttehjul er, at de så vælter, slår sig og bliver bange for cyklen, så de vil være endnu længere om at lære det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

29. januar 2011

saxa

Bleen.. For 5mdr siden..(2 år gammel) Sutten er begrænset til kun at sove med.. Ellers ryger den nok ligeså stille når hun begynder i bhv. til maj..

Anmeld

29. januar 2011

tinasmor

SussieThyssen skriver:

Mine fik almindelige småbørnscykler med støttehjul, og da de var 4-5 år lærte de at køre uden støttehjulene ved at man hæver dem en lille smule fra jorden, så de slipper jorden, når de kører lige.
Og de kom også og bad om at få dem af selv, og så øvede de sig på græsplænen, så der ikke skete så meget hvis de væltede.
En god ide er, at købe en cykel, der reelt set vil blive for lille i løbet af et års tid eller halvandet, sådan at cyklen ikke er så stor og uhåndterlig netop når de skal lære at cykle uden støttehjul.
Ulempen ved at købe en cykel uden støttehjul er, at de så vælter, slår sig og bliver bange for cyklen, så de vil være endnu længere om at lære det.

Kærligst
Sussie

Nå, men så lyder det til at vores plan om at købe støttehjul til vores lille cykel er ok.

Tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.