hvornår stoppede jeres med at bruge sut? (afstemning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2011

Ox.

Lilje har aldrig brugt hverken sut, eller sutteflaske

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2011

millesofie

tinasmor skriver:

Vi går i gang næste uge Det vil være et par måneder før hun er 3.

Grundene er:

1) Tandlæger anbefaler at de ikke bruger sut efter de er 3. Det er noget med tænderne indtil da kan nå at rette evt. suttebid som mange børn får.

2) Sprog: Selv om hun kun få lov at få den 1 time før sengetid, synes jeg alligevel at den gør, at hun ikke snakker så tydeligt med sådan en sut i munden.

3) Vi har fra starten (min mand og jeg) været enige om, at når man vores datter var over 3 år så var hun for stor til at bruge sut. Der starter de i børnehave, slutter med at bruge ble osv. og derfor vil vi også gerne have, at vores pige stopper med at bruge sutten på det tidspunkt.

Jeg tror det bliver en hård nyser, hun er MEGET glad for den sut. Nu er vi begyndt at forberede med at snakke om Suttetræ og gave når sutterne skal afleves. Det synes hun lyder som en god ide. Men sikkert kun til hun kommer hjem og vil have den inden hun skal sove.

jeg kan lige fortælle om dengang jeg stoppede med sut jeg var samme alder som jeres datter

min mor havde sagt at vi skulle lægge dem ude på måtte i opgangen om aftenen og så når jeg vågnede så ville julemanden have været der med en gave til mig (hun havde forberedt mig i et par mdr før)

men vi lage sutterne ud og jeg sov og da jeg vågnede stod det dukkehus jeg ønskede mig ude på måtten

men da det blev tid til middagslur kunne min mor ikke forstår hvad det var for en larm der kom fra mit værelse og smukiggede ind

det var så ment bare mig der var i gang med at flytte dukkehuset ud på måtten igen for at få mine sutter tilbage

børne logik

Anmeld

27. januar 2011

LinLin

tinasmor skriver:

HÅBER, jeg har frygtet det i snart et halvt år. Så nu glæder jeg mig egentlig bare til at komme i gang.

Vi gør det i uge 7 hvor jeg har fri, så hvis hun sover dårligt om natten de første par dage kan vi sove lidt længere om morgenen.

Min plan er, at prikke hul på alle sutter på mandag (5 dage før) fordi jeg så tænker, de mister meget af deres "suttemagi" og det derfor vil være nemmere når de så helt ryger. Om det bare er noget forbandet vrøvl kan sagtens være.

Det har jeg aldrig hørt om før -  for at det går glat!

Anmeld

27. januar 2011

L-Mortil3

MissChrista skriver:

godaften damer..

ja, igen bare sådan et nysgerrigheds-opslag.. (:

min knægt er kun 1½ måned, så jeg ved ikke så meget om alt det med sutten (: Så tænkte bare på hvornår jeres børn stoppede med at bruge sut??
Forklar gerne hvordan I fik dem til at droppe sutten

Jeg har svaret under 1 år, men Liam brugte den ikke engang 1 mdr, så gad han ikke den, der kom jo hverken mad eller noget som helst ud af den

Så herhjemme har vi undværet, selvom jeg virkelig har savnet at kunne have et eller andet, andet end mig selv at trøste med.

Anmeld

27. januar 2011

helora

Her ved juletid vågnede Agnes, 3,5 år, og klagede over, at hun havde ondt i tænderne. Mor her sagde, at det jo godt kunne være på grund af sutten og om vi ikke skulle prøve at lægge den væk. Det var hun med på. Kalendernissen (som kommer med små gaver i december) fik sutterne med til de små babyer, som ingen sutter har, og Agnes fik en lille bamse-kat, som hun havde ønsket sig. Siden da, ingen sut

Anmeld

27. januar 2011

Valle81

MissChrista skriver:

godaften damer..

ja, igen bare sådan et nysgerrigheds-opslag.. (:

min knægt er kun 1½ måned, så jeg ved ikke så meget om alt det med sutten (: Så tænkte bare på hvornår jeres børn stoppede med at bruge sut??
Forklar gerne hvordan I fik dem til at droppe sutten

Hej. Her gik Asta af mde sutten i julen inden hun blev tre i februar( hun er i dag 7) vi snakkede meget og aftalte at hun den 1 december skulle pakke sutterne ind til julemanden og hænge på pakkekalenderen og så ville han bytte ud med et ønske det virkede og hun var så stolt

Anmeld

27. januar 2011

tinasmor

Valle81 skriver:

Hej. Her gik Asta af mde sutten i julen inden hun blev tre i februar( hun er i dag 7) vi snakkede meget og aftalte at hun den 1 december skulle pakke sutterne ind til julemanden og hænge på pakkekalenderen og så ville han bytte ud med et ønske det virkede og hun var så stolt

Synes også juletid er sådan en god tid til det. Vi skulle på ferie langt væk i januar, så ville gerne hun kunne have den der (til fly og til at sove nemmere end nyt sted) hvis ikke vi skulle have været det, så havde jeg helt klart også gjort det ved juletid. har hørt det skulle være en god tid.

Anmeld

27. januar 2011

tinasmor

Fisenberg skriver:

jeg kan lige fortælle om dengang jeg stoppede med sut jeg var samme alder som jeres datter

min mor havde sagt at vi skulle lægge dem ude på måtte i opgangen om aftenen og så når jeg vågnede så ville julemanden have været der med en gave til mig (hun havde forberedt mig i et par mdr før)

men vi lage sutterne ud og jeg sov og da jeg vågnede stod det dukkehus jeg ønskede mig ude på måtten

men da det blev tid til middagslur kunne min mor ikke forstår hvad det var for en larm der kom fra mit værelse og smukiggede ind

det var så ment bare mig der var i gang med at flytte dukkehuset ud på måtten igen for at få mine sutter tilbage

børne logik

Ej hvor godt.

Det lyder fuldstændig som mig pige.

Når hun kommer hjem fra BH vil hun gerne have æble og knækbrød. Så jeg har sagt hun kunne vælge en af delene. I går valgte hun et æble. Da hun næste var færdig, sagde hun at nu ville hun have knækbrød. Jeg forklarede hende at vi havde snakket længe om, at hun jo skulle vælge da hun kun kunne få en af tingene inden aftensmad. Hun gav mig så sit (næsten helt afgnavede) æble og sagde: "Jamen så vælger jeg knækbrød".

Ja går den så går den tænkte hun nok

Anmeld

27. januar 2011

Carina1977

min søn var 2½ da han stoppede, men han begyndte at sutte på tommeltot i stedet for

Han fortsatte med at sutte på tommeltot indtil han var ca. 6 år. Han gjorde det så kun når han sov. tror også man nogen gange, skal tænke lidt over det problem, når man tager sutten fra dem. for tommeltotten kan man jo ikke lige tage fra dem

Anmeld

27. januar 2011

Ciss

Hej

Begge mine smed sutten af egen fri vilje i 8mndrs alder.

Pludselig en dag blev den bare spyttet lodret ud, hver gang vi forsøgte at give den. Ved virkelig ikke hvorfor. Lillebror (15 mndr nu) vil alligevel gerne stadig have sin vandflaske ved sengetid. Storesøster smed flasken ved samme lejlighed og det var lidt mere krise, for jeg kunne ikke amme, og hun brød sig ikke om at drikke af kop med tud. Så hun måtte bare lære sig at drikke af almindeligt glas/kop. Og det gjorde hun så.

Men helt ærlig er jeg meget lettet for, at de selv opgav at bruge sut. Jeg gik jo også og spekulerede på, hvordan vi mon skulle gøre det, når det blev aktuelt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.