hvornår stoppede jeres med at bruge sut? (afstemning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår stoppede jeres børn med at bruge sutten?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.945 visninger
25 svar
0 synes godt om
27. januar 2011

Mor Christa

godaften damer..

ja, igen bare sådan et nysgerrigheds-opslag.. (:

min knægt er kun 1½ måned, så jeg ved ikke så meget om alt det med sutten (: Så tænkte bare på hvornår jeres børn stoppede med at bruge sut??
Forklar gerne hvordan I fik dem til at droppe sutten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2011

Hvem?

MissChrista skriver:

godaften damer..

ja, igen bare sådan et nysgerrigheds-opslag.. (:

min knægt er kun 1½ måned, så jeg ved ikke så meget om alt det med sutten (: Så tænkte bare på hvornår jeres børn stoppede med at bruge sut??
Forklar gerne hvordan I fik dem til at droppe sutten

Min dreng på 1 mdr. bruger sut, når han blir puttet.

Min anden dreng på 12 mdr. blev så gal på hans sut da han begyndte at få tænder (da han var 7 mdr.) og har ikke brugt den siden.

Anmeld

27. januar 2011

LinLin

Han var knapt 2½ år. Det blev der fordi han en dag ikke havde fået en sut med i DP, men han faldt i søvn uden dernede, så om aftenen prøvede jeg at lægge ham i seng uden sut og WUPTI - ingen problemer Let og smertefrit! -og han var ellers meget glad for den, så jeg havde frygtet det

Hvi s det ikke var sket af "sig selv" var jeg begyndt lige inden han blev 3 år - af hensyn til hans tænder

Anmeld

27. januar 2011

tinasmor

Vi går i gang næste uge Det vil være et par måneder før hun er 3.

Grundene er:

1) Tandlæger anbefaler at de ikke bruger sut efter de er 3. Det er noget med tænderne indtil da kan nå at rette evt. suttebid som mange børn får.

2) Sprog: Selv om hun kun få lov at få den 1 time før sengetid, synes jeg alligevel at den gør, at hun ikke snakker så tydeligt med sådan en sut i munden.

3) Vi har fra starten (min mand og jeg) været enige om, at når man vores datter var over 3 år så var hun for stor til at bruge sut. Der starter de i børnehave, slutter med at bruge ble osv. og derfor vil vi også gerne have, at vores pige stopper med at bruge sutten på det tidspunkt.

Jeg tror det bliver en hård nyser, hun er MEGET glad for den sut. Nu er vi begyndt at forberede med at snakke om Suttetræ og gave når sutterne skal afleves. Det synes hun lyder som en god ide. Men sikkert kun til hun kommer hjem og vil have den inden hun skal sove.

Anmeld

27. januar 2011

Fam. Madsen

min dreng på 2½ år har aldrig brugt sut

Anmeld

27. januar 2011

millesofie

jeg har svaret to til tre år men han var 2 år og 2 mdr det tog en uge og han har aldrig snakket om den siden han var klar og gav den fra sig selv

først her efter at tinke er kommet til verden har han kigget på en sut igen men det er kun leg så han har et par legesutter i klæ ud kassen han er 5 år nu

Anmeld

27. januar 2011

LinLin

tinasmor skriver:

Vi går i gang næste uge Det vil være et par måneder før hun er 3.

Grundene er:

1) Tandlæger anbefaler at de ikke bruger sut efter de er 3. Det er noget med tænderne indtil da kan nå at rette evt. suttebid som mange børn får.

2) Sprog: Selv om hun kun få lov at få den 1 time før sengetid, synes jeg alligevel at den gør, at hun ikke snakker så tydeligt med sådan en sut i munden.

3) Vi har fra starten (min mand og jeg) været enige om, at når man vores datter var over 3 år så var hun for stor til at bruge sut. Der starter de i børnehave, slutter med at bruge ble osv. og derfor vil vi også gerne have, at vores pige stopper med at bruge sutten på det tidspunkt.

Jeg tror det bliver en hård nyser, hun er MEGET glad for den sut. Nu er vi begyndt at forberede med at snakke om Suttetræ og gave når sutterne skal afleves. Det synes hun lyder som en god ide. Men sikkert kun til hun kommer hjem og vil have den inden hun skal sove.

Det behøver ikke være så slemt Min søn var også MEGET MEGET glad for sin sut, men det gik helt uden problemer da han var 2½!

Anmeld

27. januar 2011

132319

Helt præcis 3 år og 4 dage 

Det var i december så vi satte dem i en snor, tog i Tivoli og afleverede dem til Julemanden:

Han var MEGET glad for sin sut så jeg frygtede det værste og jeg havde gemt en "nødsut" for en sikkerheds skyld.

Det gik over alt forventning, han spurgte et par gange til den om aftenen men så fortalte jeg ham blot at den havde vi jo givet til Julemanden så han kunne give den til nissebabyerne og så sagde han blot "Nåå ja!" 

Han har en nussebamse som han er meget knyttet til, tror at den har hjulpet lidt på det 

Anmeld

27. januar 2011

tinasmor

DAs mor skriver:

Det behøver ikke være så slemt Min søn var også MEGET MEGET glad for sin sut, men det gik helt uden problemer da han var 2½!

HÅBER, jeg har frygtet det i snart et halvt år. Så nu glæder jeg mig egentlig bare til at komme i gang.

Vi gør det i uge 7 hvor jeg har fri, så hvis hun sover dårligt om natten de første par dage kan vi sove lidt længere om morgenen.

Min plan er, at prikke hul på alle sutter på mandag (5 dage før) fordi jeg så tænker, de mister meget af deres "suttemagi" og det derfor vil være nemmere når de så helt ryger. Om det bare er noget forbandet vrøvl kan sagtens være.

Anmeld

27. januar 2011

Halbschön

Fra det ene minut til det andet gad Nicolai ikke have den.. han var 7mdr...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.