KaLee skriver:
Når nu du gerne vil betale mere af på lånet, så kan du selv - fra din netbank lave en fast overførsel til det...
Så kommer du bare hurtigere ud af det..
Jeg laver lige et eksempel... ;-)Vi siger at jeg har et lån jeg betaler 1000 kroner af på om måneden.. Jeg får pludselig flere penge imellem hænderne, og vil gerne afdrage med 200 kroner yderligere om måneden - men jeg gider egentlig ikke at snakke med rådgiveren, da det koster 500 kroner for at få omlagt lånet.
Jeg laver en overførsel - ligesom hvis man fører penge over til andre konti (hvilket det jo egentlig også er, bare med omvendt fortegn så at sige)...
Vupti - så betaler jeg i alt 1200 kroner af om måneden... 1000 kroner som det var fastsat fra banken og så 200 kroner af egen fri vilje.
At du så er hurtigere færdig med lånet end aftalen siger... tjah det gør da ikke så meget, og jo hurtigere du er ude af lånet, jo hurtigere slipper du for renterne..
desuden.. hvis du pludselig ender med at få brug for de ekstra penge om måneden igen, så skal du ikke først igen ned i banken og lave det om... Så sletter du bare de fremtidige overførsler og sparer yderligere 500 kroner for besværet..
snørklet skrevet.. I know...
hvis du gerne vil vide hvornår du er færdig, vil jeg gerne prøve at beregne det for dig.. så skal jeg bare bruge lånets størrelse, rentersatser og ydelse (samt ønsket ydelse)...
Så kan jeg se om jeg kan finde ud af det, har sådan en model liggende.. ;-) eller en guide til hvordan man gør
Nej, det kan du faktisk ikke mere. Man kan pga lovgivningen ikke længere selv overføre penge til sit lån over netbank.