Bank og inkasso

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2011

pussepige

Jeg tænker sådan lige hvis de nu opsiger ens lån og man feks ikke har lånt penge af banken til sit hus. Så kan de vel ikke gøre så meget hva angår huset?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

Louise mortil4

pussepige skriver:

Jeg tænker sådan lige hvis de nu opsiger ens lån og man feks ikke har lånt penge af banken til sit hus. Så kan de vel ikke gøre så meget hva angår huset?

jo for hvis du ikke kan betale hva du skylder og banken får dig erklæret personligt konkurs så må du ikke eje ting og hvis der er værdi i huset tager banken det da det er dem du skylder penge, men under alle omstændigheder må du ikke eje noget.

Anmeld

26. januar 2011

pussepige

Louise mortil4 skriver:

jo for hvis du ikke kan betale hva du skylder og banken får dig erklæret personligt konkurs så må du ikke eje ting og hvis der er værdi i huset tager banken det da det er dem du skylder penge, men under alle omstændigheder må du ikke eje noget.

Nååhh oki.  Ja det var ikke noget ang mig selv bare ren nysgerrighed.. Men tænker bare at hvis man skifter bank men fortsat betaler af til sit lån i sin gamle bank så kan de da ikke erklære en personlig konkurs.. De kan selvfølgelig opsige lånet

Anmeld

26. januar 2011

Louise mortil4

pussepige skriver:

Nååhh oki.  Ja det var ikke noget ang mig selv bare ren nysgerrighed.. Men tænker bare at hvis man skifter bank men fortsat betaler af til sit lån i sin gamle bank så kan de da ikke erklære en personlig konkurs.. De kan selvfølgelig opsige lånet

ja men hvis de opsiger lånet som for TS vedkommende er på 170000 (står i et indlæg) og du ikke kan betale dem så kan de indlede konkurs begæring og det er de færreste der skylder 170000 væk som har dem i lommen et sted, selv om det kunne være lækkert  Så man skal være rimelig sikker på man kan skaffe de penge man skylder i sin gamle bank hvis man flytter sin lønkonto.

Anmeld

26. januar 2011

Sasja77

Noneother skriver:

Nu kan din bank jo ikke bestemme hvor mange banker du må ha´konti i.
Det er da bare at oprette en anden og rykke sin løn derover.  og så skal de vidst nok ha´en pænt god grund til bare at opsige folks lån. -Derudover. Hvad kan de gøre hvis pengene ikke er der?
Er der ikke stillet sikkerhed kan de jo i teorien få lov at sutte deres fingre lige lange.

De kan sagtens opsige lånet hvis en flytter sin lønkonto (nemkonto) til et andet pengeinstitut men hvis kunden allerede er sendt videre til Inkasso er jeg ikke helt sikker på at de kan holde dig. Men derved kan andre pengeinstitutter sagtens afvise en hvis man er røget til Inkasso!

De er ikke tvunget til at tage en ind som kunde hvis man i forvejen er kunde i en bank, det er kun hvis man står helt uden bank!

Anmeld

26. januar 2011

..

KaLee skriver:

Når nu du gerne vil betale mere af på lånet, så kan du selv - fra din netbank lave en fast overførsel til det...

Så kommer du bare hurtigere ud af det..

Jeg laver lige et eksempel... ;-)Vi siger at jeg har et lån jeg betaler 1000 kroner af på om måneden.. Jeg får pludselig flere penge imellem hænderne, og vil gerne afdrage med 200 kroner yderligere om måneden - men jeg gider egentlig ikke at snakke med rådgiveren, da det koster 500 kroner for at få omlagt lånet.

Jeg laver en overførsel - ligesom hvis man fører penge over til andre konti (hvilket det jo egentlig også er, bare med omvendt fortegn så at sige)...

Vupti - så betaler jeg i alt 1200 kroner af om måneden... 1000 kroner som det var fastsat fra banken og så 200 kroner af egen fri vilje.

At du så er hurtigere færdig med lånet end aftalen siger... tjah det gør da ikke så meget, og jo hurtigere du er ude af lånet, jo hurtigere slipper du for renterne..

desuden.. hvis du pludselig ender med at få brug for de ekstra penge om måneden igen, så skal du ikke først igen ned i banken og lave det om... Så sletter du bare de fremtidige overførsler og sparer yderligere 500 kroner for besværet..

snørklet skrevet.. I know...

hvis du gerne vil vide hvornår du er færdig, vil jeg gerne prøve at beregne det for dig.. så skal jeg bare bruge lånets størrelse, rentersatser og ydelse (samt ønsket ydelse)...
Så kan jeg se om jeg kan finde ud af det, har sådan en model liggende.. ;-) eller en guide til hvordan man gør

Nej, det kan du faktisk ikke mere. Man kan pga lovgivningen ikke længere selv overføre penge til sit lån over netbank.

Anmeld

26. januar 2011

eElak

Macrolf skriver:

Nej, det kan du faktisk ikke mere. Man kan pga lovgivningen ikke længere selv overføre penge til sit lån over netbank.

ikk??

Æv der røg min plan, når jeg engang kommer til penge... 

hvornår er den lov fra?? 

Anmeld

26. januar 2011

aarhusmor

KaLee skriver:

ikk??

Æv der røg min plan, når jeg engang kommer til penge... 

hvornår er den lov fra?? 

Jeg kan da godt

Anmeld

27. januar 2011

..

aarhusmor skriver:

Jeg kan da godt

Overføre til et lån? Vi taler ikke om kassekredit men det decideret lån med nedskrivning?

Anmeld

27. januar 2011

aarhusmor

Macrolf skriver:

Overføre til et lån? Vi taler ikke om kassekredit men det decideret lån med nedskrivning?

Jeg taler også om et lån. Hvis jeg betaler 1000 kr. om måneden på et lån og nu vil betale 1200. Så kan jeg rigtigt nok ikke ændre i de 1000. Men jeg kan oprette en ny bruger-betaling på 200 kr. om måneden, som ekstraordinært afdrag og denne kan jeg stoppe når jeg har lyst.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.