Bank og inkasso

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.244 visninger
31 svar
0 synes godt om
26. januar 2011

Anonym trådstarter

Hej.

Ja jeg må prøve at finde svar her som anonym... aner ikke hvad jeg kan gøre og håber nogen herinde ved hvad jeg kan gøre.

Sagen er, at jeg er kunde i en bank i denne bank er jeg åbenbart for 2 år siden kommet i bankens inkassoafdeling pga jeg ikke har kunne overholde mit afdrag til banken. Jeg fik lov at undlade mit afdrag til banken i 6 mdr. så jeg kunne betale af på mine andre regninger. Nu er jeg endelig ude af RKI og ville ringe til banken for at afdrage med flere penge om mdr.

For det første har min rådgiver ikke svaret mig på min mail. Ang. hvor lang tid jeg er bundet af dem hvis jeg afdrager med x antal kr. Samt ville jeg oprette en børneopsparing, og m.m. Denne mail er sendt for ca. 3-4 mdr siden.

Min far har oprettet en børnebørnskonto i stedet, i hans bank, så nu er det ikke længere relevant med den konto til mit barn.

Men i går ringer jeg for, at høre hvorfor jeg er i denne afdeling, og hun ville finde min sag frem og kontakte mig. Ydermere ville jeg sætte min ydelse op. Hun ringede IKKE tilbage.

Jeg ringer i dag og får min rådgiver, spørger hende hvorfor hun ikke svarer på mail, og det har hun ingen kommentarer til. hun giver mig en prædiken i 25 minutter om at, hun ihvertfald godt kan forstå at min tidligere bankrådgiver har været noget så træt af mig, og slutter samtalen med"er der ellers andet jeg kan hjælpe dig med... Jeg skal altså videre i programmet, jeg smutter nu"

Føler mig virkelig dårlig behandlet og ja, jeg fik ikke sat min ydelse op, ikke besvaret hvor lang tid mit lån løber og hvis jeg sætter min ydelse op, hvor lang tid det så løber osv osv..

Kan jeg skifte bank når jeg er i en inkassoafdeling i min bank? Står ikke længere i RKI, overholder mine afdrag..

Håber der er nogen som kan svare mig på det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

MissGeoh

Jeg har prøvet det samme. Jeg fik direkte besked på af ham jeg snakkede med at jeg måtte skifte bank hvis jeg ikke var tilfreds.

Det var pga jeg ikke kunne betale lån på daværende tidspunkt, og får så en aftale om at de ikke trækker mig i lån.. Og så fordi  jeg var nødt til at låne lidt penge, blev de sat på min konto, og WUPTI så var de penge jeg havde lånt, blevet trukket til mit lån..

Jeg tænkte bare WHAT, hvad skulle jeg nu leve for i de sidste 2 uger.. Jeg ringer så til banken og brokker mig, og så får jeg besked på at det var der aldrig blevet aftalt, og ligeså snart der ville gå penge på min konto, så ville de blive trukket til lån..

Og så fik jeg besked på at finde en anden bank, og det prøvede jeg så, men ingen ville have mig. Så sidder desværre stadig i samme bank.

Anmeld

26. januar 2011

TinaPina

Sikke da en redelighed, men det sker som regel når man ikke afdrager som aftalt.

Har din bank ikke en "telefonbank" du kan ringe til. Så du bare får en rådgiver som ikke sidder i banken. Han kan jo svare på alle dine spørgsmål og hjælpe dig med at sætte din ydelse op hvis han mener det er rimeligt ud fra din indkomst. På den måde slipper du for at have kontakt til din egen rådgiver. Som du også kan skifte hvis du ønsker det.

Anmeld

26. januar 2011

mulle7430

TinaPina skriver:

Sikke da en redelighed, men det sker som regel når man ikke afdrager som aftalt.

Har din bank ikke en "telefonbank" du kan ringe til. Så du bare får en rådgiver som ikke sidder i banken. Han kan jo svare på alle dine spørgsmål og hjælpe dig med at sætte din ydelse op hvis han mener det er rimeligt ud fra din indkomst. På den måde slipper du for at have kontakt til din egen rådgiver. Som du også kan skifte hvis du ønsker det.

hej

vi har også haft meget bøvl med vores bank desværre :-(

rådgiver ville vi gerne have en ny af men der blev min mand taget med ind på kontoret og direktøren sage at vis vi ikke beholdet ham vi havde tog de vores hus....vi var / er helt paffe over sån en måde og behandler kunder på :-(

fik  bare lige lyst til og skrive det :-)

Anmeld

26. januar 2011

Anonym trådstarter

jeg kan ikke skifte rådgiver.. Kan ikke få en "normal" rådgiver i banken, ligesom min kæreste har.. Jeg er i denne afdeling indtil jeg har betalt hele mit lån af..

Men dvs at jeg faktisk godt kan skifte bank.. Håber sgu er nogen som vil have mig

ja det sker hvis man ikke overholder aftalerne men jeg har ikke fået noget hvor der står jeg skifter rådgiver eller afdeling, men det lige meget nu. Jeg vil bare ud af min bank...

Nu har jeg råd til at betale mere af og hurtigere komme af med gælden.. Selvom der nok går mange år..

Anmeld

26. januar 2011

TinaPina

mulle7430 skriver:

hej

rådgiver ville vi gerne have en ny af men der blev min mand taget med ind på kontoret og direktøren sage at vis vi ikke beholdet ham vi havde tog de vores hus....vi var / er helt paffe over sån en måde og behandler kunder på :-(

Kontakt da en anden filial. Det havde jeg sgu gjort!

Anmeld

26. januar 2011

Anonym trådstarter

mulle7430 skriver:

hej

ej for fanden Det var da bisset.. Ikke engang en anden rådgiver, jamen I bliver jo i banken.. Hvor mærkeligt! Sikke da en idiot!

Anmeld

26. januar 2011

mulle7430

vi har prøvet alt :-( vi står desværre i rki idag begge 2 men kan det passe at de må behandle en sån og hvem skal man gå til vis man vi klage over en direktør :-(

Anmeld

26. januar 2011

eElak

Når nu du gerne vil betale mere af på lånet, så kan du selv - fra din netbank lave en fast overførsel til det...

Så kommer du bare hurtigere ud af det..

Jeg laver lige et eksempel... ;-)Vi siger at jeg har et lån jeg betaler 1000 kroner af på om måneden.. Jeg får pludselig flere penge imellem hænderne, og vil gerne afdrage med 200 kroner yderligere om måneden - men jeg gider egentlig ikke at snakke med rådgiveren, da det koster 500 kroner for at få omlagt lånet.

Jeg laver en overførsel - ligesom hvis man fører penge over til andre konti (hvilket det jo egentlig også er, bare med omvendt fortegn så at sige)...

Vupti - så betaler jeg i alt 1200 kroner af om måneden... 1000 kroner som det var fastsat fra banken og så 200 kroner af egen fri vilje.

At du så er hurtigere færdig med lånet end aftalen siger... tjah det gør da ikke så meget, og jo hurtigere du er ude af lånet, jo hurtigere slipper du for renterne..

desuden.. hvis du pludselig ender med at få brug for de ekstra penge om måneden igen, så skal du ikke først igen ned i banken og lave det om... Så sletter du bare de fremtidige overførsler og sparer yderligere 500 kroner for besværet..

snørklet skrevet.. I know...

hvis du gerne vil vide hvornår du er færdig, vil jeg gerne prøve at beregne det for dig.. så skal jeg bare bruge lånets størrelse, rentersatser og ydelse (samt ønsket ydelse)...
Så kan jeg se om jeg kan finde ud af det, har sådan en model liggende.. ;-) eller en guide til hvordan man gør

Anmeld

26. januar 2011

eElak

jeg ved i øvrigt ikke noget om hvordan det foregår med inkassoafdelinger, men mon ikke det er det samme, når nu du vil betale mere af på lånet om måneden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.