Bank og inkasso

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2011

louise8723

Lige en sidebemærkning.. En børneopsparring er bedre end en bedsteforældre opsparing, da barnet skal betale skat af renterne ved en bedsteforældre opsparing

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

Noneother

Bare lige så du ved det. Ligemeget hvor sort din økonomi ser ud kan du ALTID oprette en lønkonto i en anden bank. -Det må de ikke nægte dig, selvom nogen nu forsøger alligevel!

Så kan du få i hvert fald få flettet din lønkonto over til en anden bank, mens du betaler af på lånet.

På den måde får de i hvert fald ikke lavet mere "overskud" på dig end højest nødvendigt, og du slipper for at skulle høre på deres fis.

Jeg gad i hvert fald ikke ligge mine penge hos sådan en gang tågehorn!!

Anmeld

26. januar 2011

eElak

Noneother skriver:

Bare lige så du ved det. Ligemeget hvor sort din økonomi ser ud kan du ALTID oprette en lønkonto i en anden bank. -Det må de ikke nægte dig, selvom nogen nu forsøger alligevel!

Så kan du få i hvert fald få flettet din lønkonto over til en anden bank, mens du betaler af på lånet.

På den måde får de i hvert fald ikke lavet mere "overskud" på dig end højest nødvendigt, og du slipper for at skulle høre på deres fis.

Seriøst?

En af mine veninder - som var i roskilde bank - kæmpede en brav kamp for at en bank ville lade hende oprette en lønkonto. 
Hun har ingen gæld i banken - og knapt nok SU-lån, men hun var på SU. Det var grunden.. 

Hun fik dog lov til sidst til at få en konto. 

Anmeld

26. januar 2011

Noneother

KaLee skriver:

Seriøst?

En af mine veninder - som var i roskilde bank - kæmpede en brav kamp for at en bank ville lade hende oprette en lønkonto. 
Hun har ingen gæld i banken - og knapt nok SU-lån, men hun var på SU. Det var grunden.. 

Hun fik dog lov til sidst til at få en konto. 

Min gamle sambo havde samme problem. Han skulle ha´s.u og kunne ikke få lov at oprette en nemkonto nogen steder.

Indtil han fandt en advokat. -DE SKAL!

Anmeld

26. januar 2011

Anonym trådstarter

så vil jeg snakke med en anden bank en af dagene, og håbe jeg kan få en konto der. Så vil jeg betale af på lånet til min nuværende bank men oprette en alm konto i en ny og en børneopsparing Vidste ikke man skulle betale skat af det.. Men...

Tusind tak for alle jeres svar, det hjalp meget!!

Anmeld

26. januar 2011

Louise mortil4

Noneother skriver:

hvis man flytter sin lønkonto kan banken opsige lånet hos dem, det er i hvertfald hva vores bank truede med at gøre da vi ville flytte vores lønkontoer men lade gælden blive i den gamle bank.

Anmeld

26. januar 2011

aarhusmor

Jeg tror også man skal passe på at oprette lønkontoer i andre banker. Som skrevet ovenfor kan din gamle bank så forlange at få de lånte penge igen.

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men Middelfart sparekasse åbner en ny afd. i Horsens nu og så mangler de jo nok kunder Lav et budget og se hvad de siger.

Anmeld

26. januar 2011

Noneother

Louise mortil4 skriver:

hvis man flytter sin lønkonto kan banken opsige lånet hos dem, det er i hvertfald hva vores bank truede med at gøre da vi ville flytte vores lønkontoer men lade gælden blive i den gamle bank.

Nu kan din bank jo ikke bestemme hvor mange banker du må ha´konti i.
Det er da bare at oprette en anden og rykke sin løn derover.  og så skal de vidst nok ha´en pænt god grund til bare at opsige folks lån. -Derudover. Hvad kan de gøre hvis pengene ikke er der?
Er der ikke stillet sikkerhed kan de jo i teorien få lov at sutte deres fingre lige lange.

Anmeld

26. januar 2011

Anonym trådstarter

Jeg vil ikke ud i fogedret og sådan.. hvis jeg bare fortsætter med at afdrage på min gæld, så kan min nuværende bank vel være ligeglad med om jeg er kunde hos dem eller ej.. (de vil jo tilsyneladende helst være fri for mig)

Min gæld er på 170.000kr.

men ja, jeg må kunne oprette en konto i en anden bank og lade den være min lønkonto, og så beholde min gæld i den nuværende... Nu det jo ikke sikkert en anden bank vil have mig som kunde, men det skal de jo så.. hihi!

jeg blev bare SÅ ked af det, efter jeg havde snakket med min rådgiver, hun gad slet ikke snakke med mig, og var ret så provokerende.. Ihh, jeg er bare SÅ træt af dem..

Anmeld

26. januar 2011

Louise mortil4

vi sidder selv med en bank vi er MEGET kede af, vi fik at vide at rykkede vi vores lønkontoer fra dem ville de lade vores lån ophæve og kunne vi ikke betale med ville de få os erklæret personligt konkurs eller hva det hedder også ryger vores hus også. Det er vist noget med at de har din løn som sikkerhed for at få deres penge. Af andre banker har vi senere fået at vide at man kun må ha en lønkonto så man kan ikke ha 1 i 2 forskellige banker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.