Rygning.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2011

Hasselnødden

Jeg er ryger! (ikke under graviditetet/amning og kun udenfor!)

Og det jeg er mest bange for, er den dag hvor Elias  kigger på mig og spørger hvorfor jeg gerne vil dø og om jeg ikke elsker ham, når og hvis jeg ryger til den tid  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

Frøken J.

Sees. skriver:

Jeg kan godt forstå det du skriver med ansvar, og nu var jeg en af dem der nævnte de andre ting.
Det var ikke for at fralægge mig et ansvar som ryger, eller for at sige "jaja, men I andre gør sådan og sådan" - Det var mere i forhold til det med at være egoistisk - Som vi så også har haft oppe og vende.
Det er egoistisk at ryge, ligesom så meget andet er egoistiske valg - Det kan jeg godt se nu, hvor jeg har fået en anden opfattelse på ordet "egoist"

Jeg har lige nu ikke mod eller psyke til at tage kampen op mod smøgerne, og det er også derfor jeg er "stejlet" lidt i den anden debat, for IKKE rygerne, da jeg ser det som et forsøg på at hævde sig selv over andres laster.
Som jeg skriver derinde, ville det for mig være det samme hvis man lavede en tråd der hed "For alle os der er så gode at vi HAR tabt os!!"
Så kunne dem der kæmper med et vægttab, så stå der og føle sig elendige!

Jeg tager ansvar for mit rygning - Det er sgu ikke sundt, og det er pisse dumt!
Men at hævde sig selv over andres laster, eller problemer - Der står jeg af

Well, faktisk må jeg indrømme, at jeg ville synes det var fint med en debat for dem, der HAR tabt sig Man må gerne være stolt over egne præstation, så længe man ikke hævder sig selv. ift dem, der IKKE har tabt sig. Så jeg kan godt forstå man føler sig provokeret, hvis man læser ting, som man føler er "hahahahaaaa, du ryger stadig!"-agtige. Der følger jeg dig godt, men det er godt du tager ansvar

Anmeld

26. januar 2011

Maja_4000

Jeg ryger ikke .. Har aldrig rørt en smøg 
Er vokset op i et totalt røgfrit hjem - fordi min lillebror havde astma .. Og det samme skal min datter .. Holder hende så vidt muligt fra røg og rygere der lige har "trukket frisk luft"  Har intet imod rygere , jeg gider bare ikke indånde det - Jeg har rigeligt med usunde vaner i forvejen 

Anmeld

8. februar 2011

Charlotte Wberg

Jeg hører til fyhh føj gruppen

Jeg stoppede med at ryge da jeg opdagede to streger på staven.. men men men F**k faldt i efter 6 uger, lige inden mit bryllup og prøvede at overbevise mig selvom at "efter brylluppet, så stopper jeg igen" sådan blev det ikke...

Jeg formåede at skære det ned, men ikke at stoppe...

Jeg kan nu godt selv lide at ryge, men havde håbet og måske også selv bildt mig ind at jeg godt kunne lade være under graviditeten, men i stedet kunne jeg stå ude med min dårlig samvittighed og skamme mig...

Anmeld

8. februar 2011

nilletøz

Anneiris skriver:

Jeg har så bestemt heller ikke tænkt mig at skærme mit barn fra rygning. Hele min familie ryger, og dem skal hun se!
Min kæreste er meget i mod rygning, og det er hans familie også, men jeg er ligeglad. jeg ryger, og jeg kan ikke stoppe igen! Stoppede da jeg var gravid, men startede igen efter jeg stoppede med at amme. Hvis man skal forbyde sit barn at lege med børn hvis forældre ryger, så får hun da ikke særlig mange venner at lege med og komme hjem til. Hvad med børnefødselsdage??? Skal hun så ikke med, fordi de ryger?

Jeg og mine 4 søskende er opvokset i et hjem hvor der blev røget, og ingen af os fejler noget

Anmeld

8. februar 2011

Plysbjørnen

Sees. skriver:

Jamen det er jo det vi er!!

Jeg bliver snart sindsyg af alle de fordomme og regler og hvad der ellers hører til..
Stakkels vores børn, hvis det bliver værre .. Tænk når de engang skal have børn og være gravide. Så skal de bo i en kæmpe kugle af bobbelplast!!

Rigtigt sagt

Anmeld

8. februar 2011

Sof

Jeg gjorde indtil for 5-6 uger siden! Men har dog aldrig røget inde, heller ikke før jeg fik børn og har aldrig røget under mine graviditeter. Faldt i da Silje ikke ville ammes mere, men nægter at falde i denne gang, specielt fordi vi kæmper for en ny graviditet, så kan lige så godt holde rygestoppet, selvom det er svært 

Anmeld

8. februar 2011

Kay

Jeg har INTET imod folk der ryger... men jeg har aldrig i mit liv prøvet det... og jeg holder mig helst langt fra hjem hvor der bliver røget.... da jeg simpelthend ikke kan tåle det... jeg har ikke astma... tor jeg da ik... men jeg bliver dårlig... og er hæs, og har ondt i lungerne flere dage efter...

de fleste jeg kender tager hensyn til dette... hvilket selvfølgelig er dejligt... men.... har ikke kun gode oplevelser med at være ikke ryger... til den nytårs aften vi lige har været igennem, var størstedelen af selskabet rygere... og der blev røget i køkkenet, med åbent vindue (først efter maden var lavet og spist)... og det endte med at de fleste sad der ude og røg og festede... selv de få ikke rygere, da det var der folk var... og så sad jeg helt alene inde i stuen og følte mig rigtig fravalgt.... og ja.. det er ikke første gang...

det var ikke for at ponke rygere overhoved... da det er deres valg... ligesom det er mit valg at drikke cola og spise chokolade på trods af min overvægt... som man jo også kan dø af...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.