Spg. om vasketøj ....ehm...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.833 visninger
23 svar
0 synes godt om
25. januar 2011

Mumto3

Ja, det er næsten pinligt, men i dag måtte min kære kæreste belære mig om hvordan man bruger og IKKE bruger en vaskemaskine. (og vil jeg så gerne høre om I mener han har ret. Det kan han da umuligt have, han er mand og jeg er kvinde!)

Nå, men altså , jeg plejer altid at vaske på det program der hedde kogevask. Jeg har mulighed for både at indstille temperaturen, hvor hårdt det skal slynges og hvor lang tid det skal vaskes. Så jeg sætter som regel temperaturen til 40 grade og skruger lidt ned for både tid og centrifugeringen.

Min kæreste derimod mener at jeg IKKE skal vælge kogevaske programmet, fordi at dette program vasker tøjet meget hårdere, end programmet for finvask. Selvom finvask også er på 40 grader. Han mener at kogeprogrammet kører vaskestøjet rundt og rundt mens finvask mere 'skvulper' tøjet frem og tilbage.

Hvad mener I??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2011

KarinaIda

Mumto3 skriver:

Ja, det er næsten pinligt, men i dag måtte min kære kæreste belære mig om hvordan man bruger og IKKE bruger en vaskemaskine. (og vil jeg så gerne høre om I mener han har ret. Det kan han da umuligt have, han er mand og jeg er kvinde!)

Nå, men altså , jeg plejer altid at vaske på det program der hedde kogevask. Jeg har mulighed for både at indstille temperaturen, hvor hårdt det skal slynges og hvor lang tid det skal vaskes. Så jeg sætter som regel temperaturen til 40 grade og skruger lidt ned for både tid og centrifugeringen.

Min kæreste derimod mener at jeg IKKE skal vælge kogevaske programmet, fordi at dette program vasker tøjet meget hårdere, end programmet for finvask. Selvom finvask også er på 40 grader. Han mener at kogeprogrammet kører vaskestøjet rundt og rundt mens finvask mere 'skvulper' tøjet frem og tilbage.

Hvad mener I??

Jeg vil gi din kæreste ret...

Anmeld

25. januar 2011

Dot D

PAS.... Jeg kan dog ikke se idéen i at vælge en KOGEvask og så skrue NED for temperaturen, så går den da lidt af kog, hi hi

Anmeld

25. januar 2011

Mi

Jeg er ked af at sige det, men han kan godt have ret  Selvom han er en mand

Jeg blev lige belært om det samme i weekenden af en anden kvinde. Hun vaskede alt tøj med print på, på silkeprogram for ellers gik printet af. Silkeprogrammet vaskede åbenbart anderledes selvom temp, tid, centrifuge var det samme.

Men du behøver jo ikke fortælle ham at han muligvis har ret

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

25. januar 2011

FrkT

Din kæreste har ret.

Hvis du på din vaskemaskine "kun" kan vælge mellem kogevask og finvask, så ville jeg vælge finvask til trøjer, bukser og sådan noget. Og kogevask til håndklæder, sengetøj, viskestykker, karklude, undertøj og sådan noget. Og husk at du kun slår alle bakterierne helt ihjel ved minimum 90 grader - selvom tøjet er rent behøver bakterierne slet ikke være væk. Alt kogevask som er hvidt kan tåle 90 eller 95 grader. Og en del af det farvede kan faktisk også 

Anmeld

25. januar 2011

Nalle

Din kæreste har ret

Anmeld

25. januar 2011

Kløver

Mumto3 skriver:

Hvad mener I??

hm ja jeg fved det ikke, jeg kan på min maskine vælge mellem finvask og kogevask, og så antal grader, og jeg tager altid kogevask 40 grader frem for finvask 40 grader, da jeg så får hurtigere centrifugering på

Anmeld

25. januar 2011

SSL

Jeg forbeholder kogevask til håndklæder, sengetøj og viskestykker.. Og så almindelig 40graders vask til almindelig tøj, sorteret i sort, hvid, kulørt..

Anmeld

25. januar 2011

Brams

Mumto3 skriver:

Hvad mener I??

Jeg holder med din kæreste - sorry

Anmeld

25. januar 2011

Klumpe-dumpe

Må "DESVÆRRE" også give din mand ret.

Og når du bruger kogevask til det hele, så bruger du også rigtig meget strøm ved hver vask, da den ja køre og køre og køre, hvor imod finvask skvulper det rundt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.