Insimination uden hormoner med gevinst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2011

Mullefisen2011

Heidisbebs skriver:

Det er jegBlev gravid ved 2 førsøg , uden hormoner

Dejligt at høre

Så må mit 2. forsøg også give lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

ønskebørn74

Mullepigen86 skriver:

Ved jeg før har oprettet et lignende emne men ville lige høre igen..

Læste lige på Min-mave  at flere har hørt fra klinikkerne at de har dårlige erfaringer med iui uden hormoner.

Er der nogen af jer der er blevet gravide i hormonfri iui?

Og er der andre af jer der har fået samme melding fra jeres læge, altså at det giver de bedste resultater med hormonbehandling?

For så tænker jeg jo lidt at det er underligt man får tilbudt 3 forsøg uden hormoner.. også nu hvor vi selv skal begynde og betale for forsøgene..

Jeg var er jo ellers glad for at kunne nøjes med ægløsningssprøjten og undgå hormonerne.. men ikke hvis der er større chance med hormoner..

Hvad er jeres erfaring???

Prøv at spørge Kama, hun har fået tvillinger... men ved ikke om hun fik hormoner...Lene

Anmeld

26. januar 2011

Mullefisen2011

ønskebarn74 skriver:

Prøv at spørge Kama, hun har fået tvillinger... men ved ikke om hun fik hormoner...Lene

Wow vildt..  Enten har hun rigtige gode æg ellers må det være med hormon..  Vildt

Anmeld

26. januar 2011

ønskebørn74

Mullepigen86 skriver:

Wow vildt..  Enten har hun rigtige gode æg ellers må det være med hormon..  Vildt

Behøver ikke være hormon... Der var to æg ved jeg... En dreng og en pige fik hun... Alvin og Viola... Og det sker naturligt ind imellem...

Lene

Anmeld

26. januar 2011

Mullefisen2011

ønskebarn74 skriver:

Behøver ikke være hormon... Der var to æg ved jeg... En dreng og en pige fik hun... Alvin og Viola... Og det sker naturligt ind imellem...

Lene

Var også lidt det jeg mente det også kunne være  Fik bare formuleret mig forkert..

Men hvor er det dejligt at høre det kan ske.. Kunne da være super med 2 små basser...

Anmeld

26. januar 2011

foto på lærred

Jeg tror også det kommer an på hvad der er galt med manden/kvinden. Men jeg tænker lidt, at hvis man har forsøgt i lang tid (måske et år eller to år) uden det er lykkes, så har de fleste godt styr på hvornår mens er, dvs derfor også æl tidspunktet. Og de fleste prøver jo mange dage i træk så man normalt rammer æl tidspunktet. Selvfølgelig kan man sige at ved IUI at det hjælpes på vej direkte op, hvis det er sløve svømmere. Men personligt ville jeg tage homoner hvis jeg skulle betale for det og gerne ville blive gravid. Klikkerne reporterer jo også til sundhedsstyrelsen hvor mange der bliver gravide, så de ønsker jo selvfølgelig at have så god en så høj sucses rate så muligt, så sikkert også derfor de anbefaler med homoner.

Homonerne ved IUI er meget lave (da de ikke ønkser mange æg) så langt de fleste har ikke store bivirkninger ved homonerne.

Jeg håber I bliver gravide, uanset med eller uden honer. Behanling eller uden. held og lykke med det.

Anmeld

26. januar 2011

Mullefisen2011

foto på lærred skriver:

Jeg tror også det kommer an på hvad der er galt med manden/kvinden. Men jeg tænker lidt, at hvis man har forsøgt i lang tid (måske et år eller to år) uden det er lykkes, så har de fleste godt styr på hvornår mens er, dvs derfor også æl tidspunktet. Og de fleste prøver jo mange dage i træk så man normalt rammer æl tidspunktet. Selvfølgelig kan man sige at ved IUI at det hjælpes på vej direkte op, hvis det er sløve svømmere. Men personligt ville jeg tage homoner hvis jeg skulle betale for det og gerne ville blive gravid. Klikkerne reporterer jo også til sundhedsstyrelsen hvor mange der bliver gravide, så de ønsker jo selvfølgelig at have så god en så høj sucses rate så muligt, så sikkert også derfor de anbefaler med homoner.

Homonerne ved IUI er meget lave (da de ikke ønkser mange æg) så langt de fleste har ikke store bivirkninger ved homonerne.

Jeg håber I bliver gravide, uanset med eller uden honer. Behanling eller uden. held og lykke med det.

Tak for dit bidrag, eller hvad man siger

Kan et sted godt se logikken i det du skriver..
Jeg har det bare sådan lidt at der er jo ikke 100 % garanti på at det vil lykkes med hormoner, og lige nu hvor det er begyndt at koste har jeg ikke råd til at smide de der 2000 kr eller hvad det koster ekstra oven i forsøget hvis det kan klares uden..
Hvis du forstår

Jeg fejler vidst ingenting så man kan håbe at chancerne er gode.. Så regner med og håber på at lægerne ved hvad de gør.. Hvis de var i tvivl ville de vel egentlig sætte en på hormon behandling..

Ved at i sidste behandling ramte de ÆL som de skulle så tror ikke der er problemer..

Men håber du har ret og det snart lykkes..

Tror lige jeg skal besøge din hjemmeside.. hihi

Anmeld

26. januar 2011

foto på lærred

Mullepigen86 skriver:

Tak for dit bidrag, eller hvad man siger

Kan et sted godt se logikken i det du skriver..
Jeg har det bare sådan lidt at der er jo ikke 100 % garanti på at det vil lykkes med hormoner, og lige nu hvor det er begyndt at koste har jeg ikke råd til at smide de der 2000 kr eller hvad det koster ekstra oven i forsøget hvis det kan klares uden..
Hvis du forstår

Jeg fejler vidst ingenting så man kan håbe at chancerne er gode.. Så regner med og håber på at lægerne ved hvad de gør.. Hvis de var i tvivl ville de vel egentlig sætte en på hormon behandling..

Ved at i sidste behandling ramte de ÆL som de skulle så tror ikke der er problemer..

Men håber du har ret og det snart lykkes..

Tror lige jeg skal besøge din hjemmeside.. hihi

Du skal være velkommen

Da jeg var i behandling begge gange, var jeg heldig at det var gratis, så jeg ved ikke helt hvad prisen er nu med og uden homoner. Jeg kan huske at inden tilskudet (som nu også er skåret væk ) så var det ca 2000 kr for homoer og æl.

Måske man kunne lave f.eks 2 forsøg uden og så et enkelt med hvis det ikke lykkes. Men det ved behandlingsstedet selvfølgelig bedst.

Det hvor jeg gik tilbød de ikke inseminering uden behandling.

Anmeld

26. januar 2011

Mullefisen2011

foto på lærred skriver:

Du skal være velkommen

Da jeg var i behandling begge gange, var jeg heldig at det var gratis, så jeg ved ikke helt hvad prisen er nu med og uden homoner. Jeg kan huske at inden tilskudet (som nu også er skåret væk ) så var det ca 2000 kr for homoer og æl.

Måske man kunne lave f.eks 2 forsøg uden og så et enkelt med hvis det ikke lykkes. Men det ved behandlingsstedet selvfølgelig bedst.

Det hvor jeg gik tilbød de ikke inseminering uden behandling.

Vi har haft 1 forsøg der var gratis og denne gang skal vi betale 2500 kr uden hormoner og det er så vores 2 forsøg.. vi får vidst 3 forsøg uden hormoner og hvis det ikke lykkes så har vi 3 forsøg med hormoner..

Er vild med din hjemmeside.. Super flotte collager..

Anmeld

26. januar 2011

foto på lærred

Mullepigen86 skriver:

Vi har haft 1 forsøg der var gratis og denne gang skal vi betale 2500 kr uden hormoner og det er så vores 2 forsøg.. vi får vidst 3 forsøg uden hormoner og hvis det ikke lykkes så har vi 3 forsøg med hormoner..

Er vild med din hjemmeside.. Super flotte collager..

Tak

Vi fik kun lov til at få 4. (lokkede dem dog til at give os et ekstra fordi jeg ikke havde været så tilfreds med timingsforløbet af æl sprøjten) Så dejligt at I får 6. Men ih hvor ærgeligt at I ikke nåede at kunne få det uden det kostede penge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.